AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #1 Skrevet 5. juli 2019 Jeg var i går å fant en nydelig kjole i en butikk. Prøvde den på og bestemte meg nesten for å kjøpe den. Når jeg kommer hjem ser jeg at kjolen er på 50% i nettbutikken til kjeden. Dvs om jeg kjøper varen i fysisk butikk, må jeg betale 1000kr mer!! Er dette virkelig innafor? Anonymkode: 3e48f...496
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #3 Skrevet 5. juli 2019 Ja, dette er helt vanlig. Butikkjeder kan både kjøre lokale tilbud og tilbud som bare gjelder nett. Det kan f.eks hende at de har veldig mange av kjolen inne på nettlageret, og derfor ønsker å bli kvitt dem ved å sette ned prisen. Anonymkode: f9b2b...aa0 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #4 Skrevet 5. juli 2019 Helt lovlig og veldig vanlig. Er det store butikkjeder er oftest nettbutikk og fysisk butikk to forskjellige lager og regnskap. Akkurat som at alle butikkene innenfor kjeden er "egne" med eget budsjett og regnskap. Anonymkode: 2603b...410 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #5 Skrevet 5. juli 2019 Hvorfor skulle det ikke det? Det koster langt mer å drive fysisk butikk. Anonymkode: b7dcf...024 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #6 Skrevet 5. juli 2019 Selvfølgelig. Helt lovlig, og helt vanlig. Lærdom: sjekk alltid prisen på nett vs i butikk. Det er til tider også motsatt, at det er salg i butikken og ikke på nett. Anonymkode: 76021...da8 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #7 Skrevet 5. juli 2019 Og butikkene lurer på hvorfor folk heller handler på nett🤨 Anonymkode: 8aaea...dbd 5
Gjest Ishm Skrevet 5. juli 2019 #8 Skrevet 5. juli 2019 Du kan ta med kvittering og få levert varen tilbake som du kjøpte fra butikken, dermed kjøpe på nytt fra nettet! Det ville jeg garantert gjort! Uansett om det var 100 kroners forksjell eller 1000
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #9 Skrevet 5. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og butikkene lurer på hvorfor folk heller handler på nett🤨 Anonymkode: 8aaea...dbd De lurer ikke på det. De som både har fysiske butikker og nettbutikk, VIL gjerne at folk skal handle ett av stedene. Har butikkene ting på lager de vil bli kvitt, for å gjøre plass til nye varer, har de salg i butikken. Har de ting på nettlageret de vil bli kvitt, omvendt. Og ettersom det er mye dyrere for dem å ha fysisk butikk enn nettbutikk, penser de gjerne folk inn mot nettbutikken for å tjene penger uten å måtte ha så mange fysiske butikker. Anonymkode: 76021...da8 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #10 Skrevet 5. juli 2019 Akkurat nå, Ishm skrev: Du kan ta med kvittering og få levert varen tilbake som du kjøpte fra butikken, dermed kjøpe på nytt fra nettet! Det ville jeg garantert gjort! Uansett om det var 100 kroners forksjell eller 1000 Det har man overhodet ikke krav på, nei. Det er ekstraservice som noen butikker kan velge å yte. Men det er ikke noe man har rett på på noe som helst vis. Anonymkode: 76021...da8 6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #11 Skrevet 5. juli 2019 Dumt for butikken synes jeg. Velger jo selvfølgelig kjøpe den på nett eller ikke kjøpe i det hele tatt når det er sånn. Skulle tro at en kjede førte samme priser og tilbud. Anonymkode: 3e48f...496
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #12 Skrevet 5. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dumt for butikken synes jeg. Velger jo selvfølgelig kjøpe den på nett eller ikke kjøpe i det hele tatt når det er sånn. Skulle tro at en kjede førte samme priser og tilbud. Anonymkode: 3e48f...496 Nei? Som mange har nevnt: det er dyrt å ha fysiske butikker. Man må leie lokaler, og betale ansatte, og butikken skal rengjøres, og whatnot. Det er mye billigere for butikken å ha nettbutikk. Så da er det best for kjeden om kundene kjøper varene sine i nettbutikken fremfor den fysiske butikken. Anonymkode: 76021...da8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #13 Skrevet 5. juli 2019 1 time siden, Ishm skrev: Du kan ta med kvittering og få levert varen tilbake som du kjøpte fra butikken, dermed kjøpe på nytt fra nettet! Du har ingen returrett ved kjøp i fysisk butikk. Butikken kan yte dette som ekstraservice men du kan ikke kreve dette. Anonymkode: 5bb38...c36 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #14 Skrevet 5. juli 2019 1 time siden, Ishm skrev: Du kan ta med kvittering og få levert varen tilbake som du kjøpte fra butikken, dermed kjøpe på nytt fra nettet! Det ville jeg garantert gjort! Uansett om det var 100 kroners forksjell eller 1000 Det er en ekstra service enkelte butikker operere med, mest elektro og sport trur jeg. Kleskjeder gjør ikke det så vidt jeg vet. Retur og åpnet kjøp er og en gode butikken tilbyr deg, ingen lovfestet rett på det. Anonymkode: 2603b...410 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #15 Skrevet 5. juli 2019 Apoteket gjør samme. Kjøp på nett og hent i butikk. Man går i butikken, eneste forskjell er at du har betalt på nett. Kremen jeg valgte kostet 230 i butikk og 129 på nett. Begge deler vanlig pris. Samme apotek. Samme med mye bøker på ark. Betal på nett, hent butikk. Begge ganger går man i butikken og henter varen men prisforskjellen er stor. Anonymkode: a747c...0a4 1
Missfitness Skrevet 5. juli 2019 #16 Skrevet 5. juli 2019 Jeg har aldri opplevd å ikke få det til nettpris i butikk, når jeg gjør dem oppmerksom på at det er en forskjell. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #17 Skrevet 6. juli 2019 Dette er en gjenganger, og ja, irriterende for den som kjøper til prisen i fysisk butikk og oppdager etterpå at nettbutikken er rimeligere. Men ta det som en lærdom. Kontroller prisene på nettet før du går i fysisk butikk. Noen butikker, som f eks XXL, har prisgaranti. Hos andre, må du bare gå hjem igjen og bestille på nettet. Men da har du ihvertfall fått prøvd plagget i fysisk butikk og vet at det passer Anonymkode: bb2cc...5f2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #18 Skrevet 6. juli 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var i går å fant en nydelig kjole i en butikk. Prøvde den på og bestemte meg nesten for å kjøpe den. Når jeg kommer hjem ser jeg at kjolen er på 50% i nettbutikken til kjeden. Dvs om jeg kjøper varen i fysisk butikk, må jeg betale 1000kr mer!! Er dette virkelig innafor? Anonymkode: 3e48f...496 Ja, det er lov. Se til apotekene. Der har de en pris i fysisk apotek, og helt andre og lavere priser i nettbutikk. Derfor må kundene være våkne og prisvbevisste. Jeg opplevde en forskjell på nesten kr. 2 000 på en og samme støvsugeren ved å være prisbevisst. Anonymkode: 68739...1c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå