AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #1 Del Skrevet 5. juli 2019 Jeg fikk avslag på søknaden min til to masterprogram på uio igår. Skikkelig surt.. Prøvde å finne ut min plass på venteliste men fant det ikke inne på søknadsweb, heller ikke noe info om venteliste i avslagsmailen. har sendt mail til uio men er sikkert ikke den eneste så de bruker så lang tid på å svare. Vil bare vite om jeg skal ha håpet oppe enda eller bare innse at jeg ikke skal gå på skole i år.. Syntes det er litt rart om de ikke har noe venteliste eller supplering da jeg vet at mange sender maange søknader til mastere de takker nei til- og venninna mi kom inn ifjor etter å ha stått langt nede på venteliste i Trondheim. noen som har noe peiling her inne ?:) hilsen en som fortsatt har håp🤞🏽 Anonymkode: da0a9...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #2 Del Skrevet 5. juli 2019 Har du gode nok karakterer til å komme inn? Rett fagkombinasjon for masteren du søkte på? Anonymkode: e7fa1...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 5. juli 2019 #3 Del Skrevet 5. juli 2019 Har ikke erfaring derfra, men om du bare har fått avslag uten noe informasjon om venteliste så gjetter jeg på at det er fordi du ikke er kvalifisert. Men det kan være feil! Jeg fikk avslag på søknad til master, men det var fordi de hadde glemt å ta med et emne jeg hadde. Snakket med dem og det ble raskt ordnet og jeg fikk plass likevel. Sjekk det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #4 Del Skrevet 5. juli 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du gode nok karakterer til å komme inn? Rett fagkombinasjon for masteren du søkte på? Anonymkode: e7fa1...dff Ja har over C i snitt og det stod at jeg er kvalifisert til begge studiene på mailen men at jeg «ikke nådde opp i kampen om studieplass» Anonymkode: da0a9...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #5 Del Skrevet 5. juli 2019 4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Har ikke erfaring derfra, men om du bare har fått avslag uten noe informasjon om venteliste så gjetter jeg på at det er fordi du ikke er kvalifisert. Men det kan være feil! Jeg fikk avslag på søknad til master, men det var fordi de hadde glemt å ta med et emne jeg hadde. Snakket med dem og det ble raskt ordnet og jeg fikk plass likevel. Sjekk det! Det jeg syntes er så rart, fordi det stod i mailen «du er kvalifisert men nådde ikke opp i konkurransen» mao har andre med bedre snitt fått tilbud, men en del av disse må jo takke nei🤔 Ja får vente å se hva de sier, er litt rart om uio skal være den eneste skolen uten noe venteliste.. Anonymkode: da0a9...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 5. juli 2019 #6 Del Skrevet 5. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg syntes er så rart, fordi det stod i mailen «du er kvalifisert men nådde ikke opp i konkurransen» mao har andre med bedre snitt fått tilbud, men en del av disse må jo takke nei🤔 Ja får vente å se hva de sier, er litt rart om uio skal være den eneste skolen uten noe venteliste.. Anonymkode: da0a9...89b Virker litt rart. Som du sier, det er jo alltid noen som takker nei. Men kan det være at du er så langt ned på lista at de bare vet at du ikke kommer inn så det ikke er vits å ha deg på lista? At det er hundre foran deg og de har statistikk som sier at det er ca 20 som takker nei hvert år f eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #7 Del Skrevet 5. juli 2019 Selv om noen alltid takker nei kan de ha overbooket såpass mye at de ser det som urealistisk å gi ut nye tilbud. Men da må du bare vente på mail og se hva de svarer. Anonymkode: e7fa1...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #8 Del Skrevet 5. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk avslag på søknaden min til to masterprogram på uio igår. Skikkelig surt.. Prøvde å finne ut min plass på venteliste men fant det ikke inne på søknadsweb, heller ikke noe info om venteliste i avslagsmailen. har sendt mail til uio men er sikkert ikke den eneste så de bruker så lang tid på å svare. Vil bare vite om jeg skal ha håpet oppe enda eller bare innse at jeg ikke skal gå på skole i år.. Syntes det er litt rart om de ikke har noe venteliste eller supplering da jeg vet at mange sender maange søknader til mastere de takker nei til- og venninna mi kom inn ifjor etter å ha stått langt nede på venteliste i Trondheim. noen som har noe peiling her inne ?:) hilsen en som fortsatt har håp🤞🏽 Anonymkode: da0a9...89b Hvilke mastergrader fikk du avslag på? Du kan si fagområde, hvis ikke nøyaktig navn på mastergradene. Men når det gjelder UiO spesifikt så krever de C, men en del mastergrader ved UiO krever i praksis enten blanding av B og C eller ren B - spesielt humanistiske og samfunnsvitenskapelige retninger. Det gjelder også de fleste samfunnsøkonomi og lignende linjer. Bare et tilfeldig eksempel. F eks master i freds- og konfliktstudier mottok i 2016, ca 500 søknader står det på engelsk og kravet for å komme inn var "strong B" - altså sterk B. Så det er ganske heavy og hardt å komme inn. Så det at du har litt over C skal være bra og holde de fleste steder i Norge, men når det gjelder akkurat UiO så er det større konkurranse - spesielt siden UiO også mottar en del søknader fra utlandet, så da konkurrerer du mot utenlandske søkere også mest sannsynlig om mye av pensumet er på engelsk. Vurderer du andre steder utover UiO hvis du fortsatt står på bar bakke? Anonymkode: 5da9f...04b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #9 Del Skrevet 5. juli 2019 1 time siden, solmåneogstjerner skrev: Virker litt rart. Som du sier, det er jo alltid noen som takker nei. Men kan det være at du er så langt ned på lista at de bare vet at du ikke kommer inn så det ikke er vits å ha deg på lista? At det er hundre foran deg og de har statistikk som sier at det er ca 20 som takker nei hvert år f eks. Jaa det kan være, tenkte litt på det eller som andre sier her at de faktisk bare overbooker så det ikke er behov for venteliste i det hele tatt.. Anonymkode: da0a9...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #10 Del Skrevet 5. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selv om noen alltid takker nei kan de ha overbooket såpass mye at de ser det som urealistisk å gi ut nye tilbud. Men da må du bare vente på mail og se hva de svarer. Anonymkode: e7fa1...dff Jaa tror nok de bare har overbooket nå selv.. så venter på svar, og får da prøve igjen neste år😄 Anonymkode: da0a9...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #11 Del Skrevet 5. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilke mastergrader fikk du avslag på? Du kan si fagområde, hvis ikke nøyaktig navn på mastergradene. Men når det gjelder UiO spesifikt så krever de C, men en del mastergrader ved UiO krever i praksis enten blanding av B og C eller ren B - spesielt humanistiske og samfunnsvitenskapelige retninger. Det gjelder også de fleste samfunnsøkonomi og lignende linjer. Bare et tilfeldig eksempel. F eks master i freds- og konfliktstudier mottok i 2016, ca 500 søknader står det på engelsk og kravet for å komme inn var "strong B" - altså sterk B. Så det er ganske heavy og hardt å komme inn. Så det at du har litt over C skal være bra og holde de fleste steder i Norge, men når det gjelder akkurat UiO så er det større konkurranse - spesielt siden UiO også mottar en del søknader fra utlandet, så da konkurrerer du mot utenlandske søkere også mest sannsynlig om mye av pensumet er på engelsk. Vurderer du andre steder utover UiO hvis du fortsatt står på bar bakke? Anonymkode: 5da9f...04b Søkte to masterstudier i Pedagogikk: kunnskapsutvikling og læring i arbeidslivet. Og kommunikasjon, design og læring. har sett på poengrenser for spes.ped fra ifjor da de legger det ut. Desverre gjør ikke ped det, så har ikke noe å gå etter der..men grensen på de fleste spes.ped mastere virket overkommelig for meg. Ja jeg hadde nok definitivt kommet inn i for eksempel lillehammer, men siden jeg er fra Oslo og har tatt bacheloren min på uio så syntes jeg det var så greit å ta master der også(spsielt master i kunnskapsutvikling som er helt ny) og søkte derfor ikke studier noe annet sted.. Menmen..da får det bli jobb et år til🤗 og neste år søker jeg nok andre steder også og er mer forbredt på å måtte flytte enn nå. Anonymkode: da0a9...89b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå