Gå til innhold

Hvem skal jeg spørre om å være "gaveansvarlig"?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Mamma insisterer på at vi skal ha et menneske som skal ha ansvar for å pakke opp og "registrere" gaver vi får på bryllupsdagen - jeg har tenkt at det er en jobb vi klarer selv sammen med mamma og søstera mi, kanskje, men mamma mener altså at det blir vanskelig å få til.

Og ved nærmere ettertanke er jeg enig med henne...vi må jo ta oss av gjestene våre - og vi har stramt program hele dagen/kvelden.

Nå lurer jeg på hvem jeg skal spørre - har lyst til å spørre ei felles venninne av meg og forloveren min, men så føler jeg at det er vanskelig å skulle ha ei venninne som forlover, og ei annen som bare "er på jobb"...mamma foreslo å spørre ei venninne av henne, og det er kanskje en bedre ide?

Hva syns du?

K

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes fint du kan spørre venninnen din jeg... Kanskje synes hun det er en "ære" å få lov til å gjøre noe, for det er jo ikke den tregeste jobben i verden, om ikke annet! :wink:

Du kan jo lufte tanken for henne, og la henne velge kanskje? Så kan heller moren din spørre sin venninne om hun takker nei!??

Det ville jeg gjort, skal selv spørre en av venninnene mine, så får vi se! :-)

Skrevet

Jeg har spurt to venninner om å pakke opp pakker. De sa ja med en gang. Tror de synes det er ok å bidra litt.

Skrevet

Jeg kommer også til å spørre to venninner av meg om å gjøre det. Tror nok at de gjør det med glede :)

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mange gjester du har, men i vårt bryllyp holdt tre jenter på med denne jobben i nesten en time. Så den bør absolutt delegeres, ja. Ellers får du ikke tid til annet..

Gjest Gjesta
Skrevet

Syns det hadde vært veldig koselig å ha ei venninne til å hjelpe oss, så jeg spør henne jeg. Kan hun ikke, så lar jeg mamma ordne opp.

Hvordan gjør dere det med de som hjelper dere med gavene, er de med i selskapet etterpå, eller hvordan løses dette? :klø:

K

Skrevet

Har spurt noen på jobb - som ikke skal i bryllupsfesten om de kan gjøre det! De ville gjerne!!

Gjest Melk
Skrevet

Vi spurte tre gjester. De færreste har noe imot å bidra litt på en slik dag.

Gjest MrsL
Skrevet

Vi hadde to av mine venninner til å åpne og registrere gaver i vårt bryllup

Gjest Gjesta
Skrevet

I mitt tilfelle blir det ei venninne som altså ikke er gjest - har snakket med henne nå, og hun ville veldig gjerne hjelpe til! :D Så da er den i boks!

Takker for svar!

K

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal ha en søster og en kusine (begge 19 år,fra hver sin familie) til å åpne opp gavene våre. De gjør dette sammen mens gjestene venter på at vi kommer fra fotograf. Det jentene ikke rekker før middag, fortsetter de med når middagen er ferdig.

Skrevet

Det er jo den morsomste jobben! Det er rundt presangbordet alle gjestene samles, og den som pakker opp blir i sentrum for begivenheten. Det er en typisk søsken-jobb, spør du meg. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

østeren min og kjæresten hennes har påtatt seg dette ansvaret. Hun har allerede kjøpt inn bok og klistrelapper så alt blir registrert nøye.

Snille jenta....

Gjest Gjesta
Skrevet

Qlio åpnet gavene våre, sammen med en av mine venninder som var gjest. Jeg ville absolutt ikke satset på å gjøre det selv.........

Skrevet

Jeg har selv vært pakkeåpner i mitt søskenbarn sitt bryllup, sammen med søskenbarn av bruden. Det var veldig ålreit å bidra, og gøy å få med seg alt "action" rundt gavene. :-)

Fannt også ut at det var greit å være en fra hver av familiene, da det er lettere å tyde uleselig håndskrifter når du vet hvem som er hvem i familien, og slik identifisere hvem gavene er fra.

Så basert på de efaringene, har vi tenkt å spørre min niese (15 år), samt svigerinnen til gommen. Har også tenkt å spørre en venninne av meg om å "overvåke" litt, i tilfelle min niese blir sur/lei og ikke orker mer (hun er jo tenåring og har skrekkelig mye hormoner for tiden, så greit å være på den sikre siden :ler: ) Alle de er gjester i bryllupet.

Skrevet

Vi har tenkt å spørre to venninner av mine foreldre om de vil påta seg denne jobben. Det vil de nok helt sikkert, for det har gått på rundgang, de 3 damene (min mor og de to andre), har stått for denne oppgaven i hverandres barns brylluper. Regner med at den er i boks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...