Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her i oslo? 

Anonymkode: 5c2bb...ae7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt avhengig av hva du skal betale, men i utgangspunktet nei. Norsk valuta i Norge.

Anonymkode: ce1c4...6e8

AnonymBruker
Skrevet

Nei. I Norge er kun norsk valuta gangbar valuta. Om du handler i typiske turistsjapper, kan det hende de lar deg handle i euro - men da må du gjerne regne med at kursen ikke akkurat er i din favør.. 

Anonymkode: 7aacb...44b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er uansett idiot om du bruker euro i Norge. Da kursen de setter ikke gjør det til noe røverkjøp akkurat...

Anonymkode: 6d60d...09a

AnonymBruker
Skrevet

Ok jeg har noen Euro jeg aldri får brukt opp, hvor kan jeg veksle disse billig? Er det dyrt?

Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er uansett idiot om du bruker euro i Norge. Da kursen de setter ikke gjør det til noe røverkjøp akkurat...

Man er uansett idiot når man kommer med påstander man ikke har grunnlag for. 

Endret av FrodeF
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok jeg har noen Euro jeg aldri får brukt opp, hvor kan jeg veksle disse billig? Er det dyrt?

Men.. hvorfor? Altså, hvorfor brenner disse i lommen din? Tror du Euro kommer til å kollapse, så du ikke får brukt dem igjen noen sinne? Skal du virkelig ALDRI til utlandet igjen i ditt liv, da? 

Ja, det er mest sannsynlig et tapsprosjekt om du skal veksle dem. 

Anonymkode: 7aacb...44b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, FrodeF skrev:

Man er uansett idiot når man kommer med påstander man ikke har grunnlag for. 

Så du mener det er smart å bruke euro i Norge? Gir bedre kurs enn norske kroner? 😀

Skrevet

Du kan som regel veksle Euro tilbake til NOK gebyrfritt i din egen bank. Andre banker el vekslingskontorer som Forex tar et gebyr. Sjekk nettsidene for info om gebyr og dagskurs. Du kan bare veksle sedler, ikke mynt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du ingen som skal reise? Du kan spørre dem om dem vil kjøpe av deg Euro.

Anonymkode: 7aa05...420

AnonymBruker
Skrevet

Du får utrolig dårlig kurs om noen tar det som betaling.

Anonymkode: 486ac...b4f

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Kitcat said:

Du kan som regel veksle Euro tilbake til NOK gebyrfritt i din egen bank. Andre banker el vekslingskontorer som Forex tar et gebyr. Sjekk nettsidene for info om gebyr og dagskurs. Du kan bare veksle sedler, ikke mynt.

De tar gebyr, de baker det bare inn i vekslingskursene i stedet for å oppgi det tydelig. Halvparten av forskjellen mellom kjøps og salgskurs er det du betaler i gebyr for å veksle.

Anonymkode: d28cf...06f

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: e79eb...583

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De tar gebyr, de baker det bare inn i vekslingskursene i stedet for å oppgi det tydelig. Halvparten av forskjellen mellom kjøps og salgskurs er det du betaler i gebyr for å veksle.

Den pilla må man nesten svelge da, hvis man vil reise eller handle i utenlandske nettbutikker etc. Ta ut i minibanker i utlandet osv. Bankenes vekslingskurs kommer man liksom ikke utenom 😂. For de fleste er egen bank rimeligste alternativ som jeg skrev.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, i Norge betaler man med norske kroner.

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Kitcat said:

Den pilla må man nesten svelge da, hvis man vil reise eller handle i utenlandske nettbutikker etc. Ta ut i minibanker i utlandet osv. Bankenes vekslingskurs kommer man liksom ikke utenom 😂. For de fleste er egen bank rimeligste alternativ som jeg skrev.

Det er enkelt å unngå. Det er bare å la være å veksle tilbake, og heller bruke dem neste gang man er på tur.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er enkelt å unngå. Det er bare å la være å veksle tilbake, og heller bruke dem neste gang man er på tur.

Forsto det som at TS trengte pengene NÅ i Norge, og ikke hadde noen framtidige reiseplaner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...