AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #2 Skrevet 5. juli 2019 Litt avhengig av hva du skal betale, men i utgangspunktet nei. Norsk valuta i Norge. Anonymkode: ce1c4...6e8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #3 Skrevet 5. juli 2019 Nei. I Norge er kun norsk valuta gangbar valuta. Om du handler i typiske turistsjapper, kan det hende de lar deg handle i euro - men da må du gjerne regne med at kursen ikke akkurat er i din favør.. Anonymkode: 7aacb...44b 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #4 Skrevet 5. juli 2019 Du er uansett idiot om du bruker euro i Norge. Da kursen de setter ikke gjør det til noe røverkjøp akkurat... Anonymkode: 6d60d...09a
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #5 Skrevet 5. juli 2019 Ok jeg har noen Euro jeg aldri får brukt opp, hvor kan jeg veksle disse billig? Er det dyrt? Anonymkode: 5c2bb...ae7
FrodeF Skrevet 5. juli 2019 #6 Skrevet 5. juli 2019 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er uansett idiot om du bruker euro i Norge. Da kursen de setter ikke gjør det til noe røverkjøp akkurat... Anonymkode: 6d60d...09a Man er uansett idiot når man kommer med påstander man ikke har grunnlag for. Endret 5. juli 2019 av FrodeF
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #7 Skrevet 5. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok jeg har noen Euro jeg aldri får brukt opp, hvor kan jeg veksle disse billig? Er det dyrt? Anonymkode: 5c2bb...ae7 Men.. hvorfor? Altså, hvorfor brenner disse i lommen din? Tror du Euro kommer til å kollapse, så du ikke får brukt dem igjen noen sinne? Skal du virkelig ALDRI til utlandet igjen i ditt liv, da? Ja, det er mest sannsynlig et tapsprosjekt om du skal veksle dem. Anonymkode: 7aacb...44b 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #8 Skrevet 5. juli 2019 4 minutter siden, FrodeF skrev: Man er uansett idiot når man kommer med påstander man ikke har grunnlag for. Så du mener det er smart å bruke euro i Norge? Gir bedre kurs enn norske kroner? 😀 Anonymkode: 6d60d...09a
Kitcat Skrevet 5. juli 2019 #9 Skrevet 5. juli 2019 Du kan som regel veksle Euro tilbake til NOK gebyrfritt i din egen bank. Andre banker el vekslingskontorer som Forex tar et gebyr. Sjekk nettsidene for info om gebyr og dagskurs. Du kan bare veksle sedler, ikke mynt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #10 Skrevet 5. juli 2019 Kjenner du ingen som skal reise? Du kan spørre dem om dem vil kjøpe av deg Euro. Anonymkode: 7aa05...420
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #11 Skrevet 5. juli 2019 Du får utrolig dårlig kurs om noen tar det som betaling. Anonymkode: 486ac...b4f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #12 Skrevet 5. juli 2019 3 hours ago, Kitcat said: Du kan som regel veksle Euro tilbake til NOK gebyrfritt i din egen bank. Andre banker el vekslingskontorer som Forex tar et gebyr. Sjekk nettsidene for info om gebyr og dagskurs. Du kan bare veksle sedler, ikke mynt. De tar gebyr, de baker det bare inn i vekslingskursene i stedet for å oppgi det tydelig. Halvparten av forskjellen mellom kjøps og salgskurs er det du betaler i gebyr for å veksle. Anonymkode: d28cf...06f
Kitcat Skrevet 5. juli 2019 #14 Skrevet 5. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De tar gebyr, de baker det bare inn i vekslingskursene i stedet for å oppgi det tydelig. Halvparten av forskjellen mellom kjøps og salgskurs er det du betaler i gebyr for å veksle. Anonymkode: d28cf...06f Den pilla må man nesten svelge da, hvis man vil reise eller handle i utenlandske nettbutikker etc. Ta ut i minibanker i utlandet osv. Bankenes vekslingskurs kommer man liksom ikke utenom 😂. For de fleste er egen bank rimeligste alternativ som jeg skrev.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. juli 2019 #15 Skrevet 5. juli 2019 Nei, i Norge betaler man med norske kroner.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #16 Skrevet 5. juli 2019 28 minutter siden, Kitcat said: Den pilla må man nesten svelge da, hvis man vil reise eller handle i utenlandske nettbutikker etc. Ta ut i minibanker i utlandet osv. Bankenes vekslingskurs kommer man liksom ikke utenom 😂. For de fleste er egen bank rimeligste alternativ som jeg skrev. Det er enkelt å unngå. Det er bare å la være å veksle tilbake, og heller bruke dem neste gang man er på tur. Anonymkode: d28cf...06f
Kitcat Skrevet 5. juli 2019 #17 Skrevet 5. juli 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er enkelt å unngå. Det er bare å la være å veksle tilbake, og heller bruke dem neste gang man er på tur. Anonymkode: d28cf...06f Forsto det som at TS trengte pengene NÅ i Norge, og ikke hadde noen framtidige reiseplaner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå