Gå til innhold

Han truer med å «kidnappe» ungene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Deler omsorg for 2 barn med eksmann, vi har 50-50 deling. I sommer har vi 3 uker sammenhengende ferie med ungene hver, han først og jeg etterpå. Dette har jo vært planlagt i lang tid. Så fikk han plutselig et innfall virket det som, og jeg fikk beskjed om at han måtte ha ungene i en av mine ferieuker fordi han skal gifte seg...igjen. Dette fikk jegbeskjez om i mars. Da hadde jeg allerede fått sommerturnus på jobb, så jeg ga beskjed om at det var uaktuelt. Hvis han ville ha ungene i bryllupet, måtte de finne en dato i hans ferieuker. Forøveig synes jeg ikke noe om at de skal være med på det bryllupsopplegget, men det er jo hans unger og, så han får bestemme det. De nektet å bytte dato. Jeg sa at det kom ikke på tale at jeg ga fra meg ferie med ungene. Jeg bestilte også tur for oss tre i den perioden de absolutt skal ha bryllupet. Det har vært en del krangler mellom meg og eksen, og han har til og med fått sin mor!! til å ringe meg og klage. Fink også SMS fra den skløtta han skal gifte seg med.

Nå er ungene på ferie med faren sin, planen er at de skal komme hjem neste søndag og så skal jeg ha ferie med dem i 3 uker. Nå truer han med å ikke levere de tilbake, hvis jeg ikke garranteeer at jeg avlyser planlagt ferietur og sørger for at de er i bryllupet. Han truer også med ny barnefordelingssak hvor han skal ta fra meg ungene.

Han har aldri vært helt god i huet, men han har ikke kommet med slike trusler før. Jeg føler at jeg har sagt tydelig i fra k lang tid at de må tilpasse bryllupet og ikke omvendt, og jeg har ikkenplaner om å gi meg. Samtidig er jeg jo redd for at han faktisk gjennomfører planene. Noen råd? Kan jeg anmelde ham for slike trusler? Det er jo å true med kidnapping...

Anonymkode: e0330...e05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

🙄 ikke rart det er krig i verden...

Anonymkode: 02d96...d98

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell BV om dette, så mister han all omsorg med barn. Ingen barn skal vokse opp med en far som oppfører seg som en drittunge.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her tenker jeg du er lite fleksibel og skaper unødvendig konflikt i barnas liv. Det er da naturlig og fint at ungene deltar i sin fars bryllup? Hvor mange dager av din ferie er de borte? 1?

Hadde du allerede bestilt turen da du fikk vite om datoen eller gjorde du det etterpå? Ikke helt tydelig i HI.

Anonymkode: f98d6...176

Helt enig.

Denne setningen er avslørende nok: 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forøveig synes jeg ikke noe om at de skal være med på det bryllupsopplegget, men det er jo hans unger og, så han får bestemme det. De nektet å bytte dato.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far kan ikke plutselig kreve og forlange endring i ferieplaner. Når han plutselig vil gifte seg får han legge dato til når ungene er hos ham. 

Anonymkode: d5340...6f0

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det du som er vanskelig og det er ungene det går ut over.

Helt naturlig at ungene er med i farens bryllup. Det er ikke bare å endre dato for bryllup. Kirke, lokale, musikk, mat, brudesalong, blomster, fotograf osv er ikke bare å få endra dato på sånt.

Å bestille ferie etter at du har gått vite dato er skikkelig kipt gjort overfor barna. Hva må ikke de tenke når de blir større?

Anonymkode: 5725d...2d2

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå ungene dra i bryllup 

Anonymkode: 0f3a3...14c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto ikke helt. Truer han med å beholde ungene bare frem til bryllupet er over, eller truer han med å beholde de og sette igang ny rettsak om barnedordelingssak og ikke komme tilbake med dem i det hele tatt?

Anonymkode: 3594d...4b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal barna hans få være med i bryllupet hans. Jeg synes du gjør deg selv vanskelig, og du virker bitter. Du bestilte til og med ferietur for at ungene er bortreist til den tiden faren skal gifte seg. Ja, kanskje de kunne prøvd å velge en dato i løpet av de tre ukene far skal ha de, men når de først har satt en dato, er det jo ikke bare å forandre på den. Jeg tviler på at de satte den datoen bare for å være vanskelig, og du unngår krangling og bråk med far til ungene dine hvis du lar de få være med på bryllup. Han trenger jo ikke bruke hele ferieuken din, bryllupet er jo bare en dag...

Anonymkode: b6261...8d4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er stygt av dere å krangle om ungene deres på den måten. De er ikke eiendeler. Prøvd å høre med dem hva de vil først? Sikkert ikke. Alt handler om deres sårede egoer tydeligvis. Bare så dere vet det, så fucker dere opp ungene deres. 

Hilsen skilsmissebarn

Anonymkode: 277b8...197

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Han har aldri vært helt god i huet, men han har ikke kommet med slike trusler før. Jeg føler at jeg har sagt tydelig i fra k lang tid at de må tilpasse bryllupet og ikke omvendt, og jeg har ikkenplaner om å gi meg. Samtidig er jeg jo redd for at han faktisk gjennomfører planene. Noen råd? Kan jeg anmelde ham for slike trusler? Det er jo å true med kidnapping...

Anonymkode: e0330...e05

Eksmannen din kan jeg ikke uttale meg om. Men du virker dessverre ikke helt god du heller

Anonymkode: 64a14...869

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå truer han med å ikke levere de tilbake,

Anonymkode: e0330...e05

Kidnapping er nok en reell trussel dersom han kan utvandre til ett islamistisk land. I disse landene har far eiendomsretten til barna.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Martin13 skrev:

Fortell BV om dette, så mister han all omsorg med barn. Ingen barn skal vokse opp med en far som oppfører seg som en drittunge.

Tull. Barnevernet har ingenting å gjøre med barnefordeling og det skal uansett mye mer til. Hold dem utenfor, de er lei av å bli brukt i et spill mellom kranglende foreldre,

Anonymkode: 892c1...8aa

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere virkelig at mor skal være hjemme i ferien fordi far valgte å gifte seg i hennes uker og ikke sine egne? Han har 50/50 og nok av dager å velge i! 

Han burde i så fall ha spurt før om det passet denne dagen eller om de er bortreist... 

Anonymkode: af745...e7b

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår dere begge egentlig. Jeg syns det var unødvendig av dem å plassere bryllupet i en periode de ikke har barna, men det er ikke sikkert de har noe valg. Samtidig hadde det vært en smal sak for deg å fikse ferie rundt bryllupet så barna fikk det med seg. Mister imidlertid mye sympati for deg når du kalle hans kommende kone og stemor til dine barn for et skløtte. Dette er en dame han er glad i, som er gla i han og som du og barna skal forholde dere mye til fremover, da er det greit å ha litt respekt. 

Leverer han ikke barna som avtalt kan du kontakte advokaten din og får råd derfra. 

Anonymkode: 90267...b3b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener dere virkelig at mor skal være hjemme i ferien fordi far valgte å gifte seg i hennes uker og ikke sine egne? Han har 50/50 og nok av dager å velge i! 

Han burde i så fall ha spurt før om det passet denne dagen eller om de er bortreist... 

Anonymkode: af745...e7b

Selvfølgelig kunne han det, men når datoen nå er satt, skal mor virkelig straffe ungene og nekte de å være med i farens bryllup? 

Igjen; det tar ikke en hel uke å gifte seg, far kunne ha lånt ungene den dagen bryllupet er, og evt neste dag/dagen før, også får hun dem igjen. Mor trenger jo ikke å holde seg hjemme i ferien sin da... 

Anonymkode: b6261...8d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Bestilte du ferieturen med barna før eller etter du fikk vite om bryllupet? Det er ganske vesentlig synes jeg :) 

Anonymkode: 1369f...bfe

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte du ferien før eller etter at hans dato for bryllupet kom ut?

Det er greit at du ikke liker den kommende kona til eksmannen din. Det er greit at du er bitter på ham. Det er ikke greit om du direkte motarbeider ham og kaller både ham og hans samboer for stygge kallenavn. Hvert fall ikke offentlig og hvert fall ikke foran ungene.

Han er far til dine unger. Han har lyst at de skal være med på dagen hans. Mine unger hadde blitt både sinte og lei seg om en av oss foreldre holdt dem borte fra en slik dag.

Du og din eks burde satt dere ned og prøvd å blitt enige om en løsning med en gang datoen kom på bordet. Kunne du fått noe av hans dager, slik at dere byttet? Kunne ungene kommet hjem til deg etter at de hadde hatt ferie hos ham, for så å komme til ham på bryllupsdagen/helga?

Om du bestilte feriereise etter at han hadde fortalt deg datoen, er du direkte slem som lar din bitterhet gå ut over ungene.

Jo da, han burde kanskje funnet en dato som passet med at han hadde ungene, men nå er det bare slik at det ikke er så mange ledige datoer å velge mellom. Med tanke på andre gjester, kan det hende sommeren var beste tid og da er det jo i utgangspunktet stort press både i kirke og "byfogd" på grunn av mange som gifter seg, samt ferieavvikling.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si en ting: Det er en grunn til at folk som deg og ex-en skilles... om du ikke ser det selv, så kan ingen hjelpe dere....

Anonymkode: 0624e...4ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...