Gå til innhold

Noen som jobber til sjøs med Color Line eller Stena Line?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har et år igjen av bachelor graden min i øk/ad. Kunne derimot tenke meg å jobbe på båt ihvertfall for et år.

Hva slags type jobb kunne jeg fått? hva er lønnen og kunne jeg evnt jobbet meg oppover i gradene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesten

Jobber ikke på noen som helst form for båt, men hvorfor ikke ta kontakt med hovedkontoret om de har en slags trainee- stilling som du kan ta for et år? Da får du innblikk i flere av sidene ved det å jobbe ombord, ikke bare vasking av rom eller som kelner i restauranten. Og husk at e- post er en kjekk ting :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jobber ikke på noen som helst form for båt, men hvorfor ikke ta kontakt med hovedkontoret om de har en slags trainee- stilling som du kan ta for et år? Da får du innblikk i flere av sidene ved det å jobbe ombord, ikke bare vasking av rom eller som kelner i restauranten. Og husk at e- post er en kjekk ting  :wink: .

Jo, det hadde sikkert vært en god løsning å få en trainee stilling..men det er vel gjerne bare toppstudentene som får disse stillingene, og jeg vil da ha et år igjen av min utdannelse..er det sannsynlig at man kan få det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Forstår det sånn at det er til sjøs du vil jobbe??

Om du ikke har noen form for utdanning eller erfaring innen området, så er det sannsynligvis lugarpersonale eller kafe/butikk/servitør de områdene du har størst sjanse til å få jobb. Kanskje ville du hatt en sjanse på en purser stilling og. Selskaper som Color Line, Stena Line, hurtigruten osv. pleier å lyse ut sine stillinger på aetat og på egne nettsider. De begynner vel å lyse ut sine sommerjobber nå iallefall. Hos hurtigruten vet jeg at du kan sende inn åpne søknader slik at de evt kan kontakte deg om de har en ledig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Student?

Ganske off topic spm til trådstarter:

Jeg vurderer å starte på bachelor på øk/ad nå på BI. Hva synes du om studiet? Synes du det er interessant? Eller blir det fort tørt og kjedelig? Det virker som en grei generell utdanning synes jeg.. Eller er du så lei av studiet at det er derfor du vil jobbe et år??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Forstår det sånn at det er til sjøs du vil jobbe??

Om du ikke har noen form for utdanning eller erfaring innen området, så er det sannsynligvis lugarpersonale eller kafe/butikk/servitør de områdene du har størst sjanse til å få jobb. Kanskje ville du hatt en sjanse på en purser stilling og. Selskaper som Color Line, Stena Line, hurtigruten osv. pleier å lyse ut sine stillinger på aetat og på egne nettsider. De begynner vel å lyse ut sine sommerjobber nå iallefall. Hos hurtigruten vet jeg at du kan sende inn åpne søknader slik at de evt kan kontakte deg om de har en ledig jobb.

Hva innebærer en purser stilling da? jeg kunne gjerne fungert som en assistent eller noe, men lugar personal er ikke helt det jeg tenkte på, vær så snille ikke missforstå, ikke noe galt med den jobbben. Ville bare gjerne tatt noe som kan være relevant for meg senere i forhold til utdanningen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Ganske off topic spm til trådstarter:

Jeg vurderer å starte på bachelor på øk/ad nå på BI. Hva synes du om studiet? Synes du det er interessant? Eller blir det fort tørt og kjedelig? Det virker som en grei generell utdanning synes jeg.. Eller er du så lei av studiet at det er derfor du vil jobbe et år??

Jeg har aldri gått på BI, så jeg føler ikke jeg kan komme med noen synspunkter ang den type studium da..det kan jo være meget store forskjeller på BI sine opplegg og de på høyskolene.

Jeg er bittelitt studielei ja, men det er mer av personlige grunner, ikke så mye på grunn av studiet i seg selv. Det kommer helt an på dine interesseområder, jeg har vel ikke truffet helt blink sånn sett heller, men heldigvis differensierer fagene seg ganske mye, så det hjelper. Men er du glad i disse fagområdene, passer det deg sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Student?

Kan du fortelle litt om studiet ditt, hva det inneholder og hva slags type jobber du regner med å kunne ta? Du er vel straks ferdig Høyskolekandidat nå siden du bare har ett år igjen til Bachelor?

Føler du at du har lært nok til å få jobber etter disse første to årene? Tror ikke det er så stor forskjell fra studiene på BI og de statlige høyskolene. Man kan hvertfall fint gå over fra BI til en annen høyskole underveis i studiet har jeg fått vite. Håper det er greit at jeg spør litt - skal straks søke og er veldig usikker på om jeg skal ta økonomi eller markedsføring. Skal følge deltidsstudie og jobbe ved siden av så det tar dobbelt så lang tid også. Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tar ikke en ren utdannelse i økonomi og administrasjon men en retning med informatikk også. Dermed har jeg ca halvparten øk/ad fag og halvparten it-fag. Så min studieplan vil ikke være så lik den på de studiumene du skal ta. Men generelle kurs i slike studium er gjerne bedriftsøkonomisk analyse, regnskap, organisasjonsteori/psykologi etc. Din evnt utdannelse vil også ha f.eks mikro/makroteori, noe jeg ikke trenger å ta. Se på studietilbudene ved høgskolene, så får du et bilde av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...