Gå til innhold

Hva legger du i ordet omsorg? Barn 10 til 14 år.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 0664a...2ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke, dette er føtste gang jeg har en tenåring, og jeg aner ikke opp eller ned på noe av det.

Barnevernet finner dette bekymringsveridg.

Vi er visst både for kontrollerende, og for avslappede.

I følge dem.

Med det resultat at jeg ikke vet hverken hvor kontrollende eller avslappet jeg skal være.

Anonymkode: 3682e...9d4

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke, dette er føtste gang jeg har en tenåring, og jeg aner ikke opp eller ned på noe av det.

Barnevernet finner dette bekymringsveridg.

Vi er visst både for kontrollerende, og for avslappede.

I følge dem.

Med det resultat at jeg ikke vet hverken hvor kontrollende eller avslappet jeg skal være.

Anonymkode: 3682e...9d4

Du sliter ikke alene. Har en med.diagnosr itilegg. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

?

At du gir barnet sunn og god mat, følger opp skolearbeid, er på møter, engasjerer deg i fritidsaktiviteter, er konsekvent, har tydelige grenser, viser at du liker å være sammen med ungdommen, finner på ting i helger, fortelle de rødalger at du er glad i de, at de er verdens beste mennesker osv😅 

De er ikke ferdig oppdratt, men grunnlaget bør være der, ellers sliter du. De er ikke barn lenger, og det bør du vise at du vet. La de få lov til mer enn småsøsken/enn de fikk før, la de få mer og mer ansvar, men følg opp. Vis at du kan stole på de hvis ikke de har misbrukt tilliten din, og gjør de det må du skrenke inn frihet. Feks om du lar ungdommen være alene hjemme en fredagskveld og du kommer hjem til en full ungdom får han/hun ikke lov til det mer på så og så lenge. 

Anonymkode: 97b57...0d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...