Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om honnør kort fra Norge gir honnør i Sverige? Buss, trikk, museer?

Anonymkode: 62be8...c7d

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvorfor skulle det gjøre det? Har du betalt noe skatt til Sverige noengang...

Anonymkode: 23e5b...667

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke.... Du betaler jo ikke skatt i Sverige

Anonymkode: 8f371...d0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer. Du må nesten bare undersøke/spørre der du skal. 

Anonymkode: becad...1e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 4.7.2019 den 22.33, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om honnør kort fra Norge gir honnør i Sverige? Buss, trikk, museer?

Honnørkortet ditt gjelder i Norge. Like lite som du får honnørrabatt på matvarer i Norge, får du honnørrabatter i utlandet. For at et Norsk dokument skal være valid i utlandet så må du ha apostillestempel. Men det får du ikke på at honnørbevis fra Nav. Heller ikke ledsagerbevis er gyldig i utlandet. 

Har du økonomi til å reise til utlandet så får du enten avstå eller akseptere at du ikke får honnørrabatter.

https://www.fylkesmannen.no/nn/Folk-og-samfunn/Apostillestempel-pa-dokument/

Anonymkode: dbdd3...a2a

• Liker 2
Skrevet

Du har ikke krav på det, men det finnes nok noen tjenester du likevel kan få det hos.

Skrevet (endret)
På ‎04‎.‎07‎.‎2019 den 22.33, AnonymBruker skrev:

Tror du får honnør på toget, ellers vet jeg ikke. Antar du må bestille på nett. Om det er lovlig vet jeg heller ikke, så inne på regler er jeg ikke. Men, det fungerer har jeg hørt. 

Endret av Jytte
Skrevet

Halv pris eller gratis ledsager på tog i Norden.

Skrevet

Må skatten ordnes fra Norge eller.

Skrevet

Kan sikkert prøve. Det er vel typisk på kollektivtrafikk og museer man får slik rabatt, og de som jobber der gidder sikkert ikke sjekke særlig nøye. Man får jo rabatt de samme stedene på grunn av pensjonsalder uavhengig av nasjonalitet. Sistnevnte er for øvrig helt meningsløst. Pensjonister som gruppe har svært god råd, og minstepensjonister finnes snart ikke lenger.

AnonymBruker
Skrevet
På 6.7.2019 den 14.11, AnonymBruker skrev:

Honnørkortet ditt gjelder i Norge. Like lite som du får honnørrabatt på matvarer i Norge, får du honnørrabatter i utlandet. For at et Norsk dokument skal være valid i utlandet så må du ha apostillestempel. Men det får du ikke på at honnørbevis fra Nav. Heller ikke ledsagerbevis er gyldig i utlandet. 

Har du økonomi til å reise til utlandet så får du enten avstå eller akseptere at du ikke får honnørrabatter.

https://www.fylkesmannen.no/nn/Folk-og-samfunn/Apostillestempel-pa-dokument/

Anonymkode: dbdd3...a2a

Ledsagerbevis kan brukes i fornøyelsesparker i Danmark. 

Anonymkode: becad...1e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...