Gå til innhold

Hvilken mobil til en 8 åring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

8-åringen skal muligens får mobil til jul, det er ingen mobil å arve fra foreldre. Så til dere som har kjøpt ny mobil til et barn i ca denne alderen, hvilken mobil valgte dere og gjerne hvorfor.
Dette er forøvrig ingen tråd der det skal diskuteres hvorvidt en 8-åring trenger mobil.

Anonymkode: aa33e...f1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

8-åringen min har en iphone 6s. Den kjøpte vi brukt.

Anonymkode: 99de0...8c3

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

8-åringen min har en iphone 6s. Den kjøpte vi brukt.

Anonymkode: 99de0...8c3

Takk for svar, å kjøpe brukt har vi ikke tenkt på.

Flere der ute som har kjøpt mobil, ikke arvet, hvilken mobil valgte dere?

Anonymkode: aa33e...f1c

Skrevet

Har akkurat kjøpt en Samsung galaxy a50 til sønnen på 11. Ligger på rundt 3500. Datter på 9 har iphone 6,som er helt ok til henne. 

AnonymBruker
Skrevet

Sånn klokke, mobil gjør de bare til avsosiale amøber som foreldrene

Anonymkode: ace86...44b

AnonymBruker
Skrevet

Synes en mobil som er enkel og kunn brukes til å ringe/tekste er passende for en 8-åring. Kjøper du for eks en iPhone så blir han sikkert sittende på den hele dagen om du lar han da den har både spill og alt mulig annet.

Anonymkode: 1ab85...b85

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes en mobil som er enkel og kunn brukes til å ringe/tekste er passende for en 8-åring. Kjøper du for eks en iPhone så blir han sikkert sittende på den hele dagen om du lar han da den har både spill og alt mulig annet.

For det går ikke lenger an å sette grenser fordi barnet får en iPhone?🤔

Anonymkode: 9d515...c90

• Liker 1
Skrevet

En 8-åring klarer seg fint med en helt enkel Nokia for eksempel, til å ringe, motta samtaler, skrive og motta meldinger.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en Nokia til en billig penge. 

Anonymkode: 716a0...db9

AnonymBruker
Skrevet

De klokkene man får nå er geniale! Da kan du bestemme hvilke nr de skal kunne ringe og sende melding til. Du kan også sette opp trygg sone hvis barnet skal være hjemme alene, da vil du få beskjed hvis de plutselig sitter på bussen til en helt annen plass. De kan også ringe venner, familie, etc. Mye bedre alternativ enn mobiltelefon syntes jeg og mine nærmeste. Hvis du skal ha vanlig tlf så er det som andre har nevnt over. Start med å kjøpe brukt, feks fra greenphones, de ordner tlf før salg og du får 3mnd garanti, i motsetning til å kjøpe av private. Eventuelt OneCall nesten ny. 

Anonymkode: 7a86f...834

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det går ikke lenger an å sette grenser fordi barnet får en iPhone?🤔

Er det virkelig nødvendig å lage krangel ut av alt hær på kg? Jeg sa min mening om saken og det tråden spurte om. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig nødvendig å lage krangel ut av alt hær på kg? Jeg sa min mening om saken og det tråden spurte om. 

Lager ikke noe krangel, jeg bare lurer😅

Selvfølgelig kjøper man en smartphone om man først skal kjøpe en telefon? Hvis ikke er det nesten som å kjøpe en skrivemaskin til et barn som trenger PC til skolearbeid😂

Hvilken smarttelefon er det vel mest lommeboka som bestemmer.

Min 9-åring bruker telefonen til å ringe foreldre, chatte med venner, musikk og spill. Bruker den mest til musikk.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lager ikke noe krangel, jeg bare lurer😅

Selvfølgelig kjøper man en smartphone om man først skal kjøpe en telefon? Hvis ikke er det nesten som å kjøpe en skrivemaskin til et barn som trenger PC til skolearbeid😂

Hvilken smarttelefon er det vel mest lommeboka som bestemmer.

Min 9-åring bruker telefonen til å ringe foreldre, chatte med venner, musikk og spill. Bruker den mest til musikk.. 

Jeg synes fortsatt ikke en 8-åring har noe som helst behov for en iPhone, men det blir jo opp til en hver forelder.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, Arabella said:

En 8-åring klarer seg fint med en helt enkel Nokia for eksempel, til å ringe, motta samtaler, skrive og motta meldinger.

Man er garantert et mobbeoffer om man kjøper det til barnet sitt i dag, i alle fall. Man lever i 2019. Sorry. Men det er en annen verden i dag enn da vi var barn.

Anonymkode: 2dcac...5fc

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man er garantert et mobbeoffer om man kjøper det til barnet sitt i dag, i alle fall. Man lever i 2019. Sorry. Men det er en annen verden i dag enn da vi var barn.

Anonymkode: 2dcac...5fc

Haha! Min 9-åring har Nokia og er absolutt ikke noe mobbeoffer! Herlighet. Er da en smarttelefon, men en meget billig sådan. 

Anonymkode: 716a0...db9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga en iPhone 9 i bursdagsgave til dattera mi da hun fylte 7 år for ca. 3 måneder siden.

Anonymkode: 82881...e42

AnonymBruker
Skrevet

Apple IPhone XR er god til barn. Den anbefaler jeg, ikke den dyreste på markedet men likevel godt utstyrt. Barnet mitt på 10 år fikk denne og er fornøyd.

Anonymkode: d0649...51e

Skrevet

Nå i sommer oppdaget vi det var kjekt at ungen hadde egen smarttelefon så kunne han ha sine egne billett-apper. #ruter med flere. 

Så da ble en gammel samsung tatt i bruk igjen, men når ferien er over tipper jeg det er tilbake til "dumtelefonen" igjen, bestemors gamle Doro. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...