Gå til innhold

Begynner på «sykehus- dietten» i morgen. Suppe- diett over en uke.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du skal i bryllup om 3 uker, og går nå på en diett som varer i en uke. Du må jo endre kostholdet helt de to ukene som er igjen til bryllupet ellers så kommer de kiloene fort tilbake. 

Anonymkode: 0d3da...e04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her skal jeg følge med :) Lykke til Ts. 

Til dere andre negative brukere. La nå ts gjøre hva hun vil. Er det hennes kropp? Ja. Regner med ts er såpass oppegående at hun forstår at dette ikke er «sunt». Sier meg egentlig uenig til en viss grad. 

Jeg startet å faste for 3 år siden. Typ 2-3 ganger i uken (24-36t) faster. Gikk ned 25 kilo det året (husker ikke på hvor kort tid men innen året var omme uten å trene). Alle andre dager spiste jeg det jeg ville. Telte ikke kalorier. Spiste til jeg ble mett uten å overdrive. Dette er 3 år siden. Siden har jeg ikke gått opp i vekt. Har kuttet ned på fasten litt men faster fortsatt innimellom fordi jeg trives med det. Null diett kun fasting. 

Er nå gravid så ingen fasting på meg akkurat nå, men vil begynne igjen når svangerskapet er fullført. 

Jeg har aldri gått ned så mye som ved fasting og aldri følt meg bedre. Jeg kommer heller ikke til å gå tilbake til tullete dietter og matplaner. Er ikke syk på noen som helst måte å alle prøvene mine er fine. Mistet heller ingen muskelmasse.

Så selv om Ts gjør dette en kort periode kan hun få en liten pangstart på vekten fremover. 

Anonymkode: 85e52...19e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare tanken på den suppen får meg til og bli kvalm. Det er mange år siden jeg gikk på den, gurimalla så sulten jeg ble. Kiloene raste av men etterpå spiste jeg som jeg ikke hadde sett mat. Det var mest vann i kroppen som forsvant. Sur og gretten ble jeg og, så det var ikke verd det. 

Anonymkode: afb19...0fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Da er dag 4 her

Gått ned nye 500 gram, altså 1,4 kilo på 3 dager. Meget fornøyd!

I dag er det BIFF!! Jeg elsker BIFF! 

Anonymkode: c5c63...9dc

Hva spiser du med biffen? Høres ut som du kommer til å spise alle kaloriene du har unngått de siste dagene. Du vil ikke gå ned i vekt av dette

Men innleggene dine viser at du generelt spiser for mye i hverdagen. Du har tydeligvis en vane me då spise noe fordi du har lyst på mat, ikke fordi du er sulten. Og du har en tendens til å unne deg noe, selv når du forsøker slanke deg. Du klarer ikke ha et moderat kostholde der du spiser når du er sulten og lar være spise når du er mett. 

Første dagen spiste du sannsynligvis for mye. Andre dagen var kanskje ok. Tredje dagen kommer du til å spise for mye med biff og kanskje tilbehør. Samtidig som du tenker at en liten middag ikke skader. På samme måte som du tenker en liten frukt skader ikke, et lite mellommåltid skader ikke, et glass brus skader ikke, litt snacks i helgen skader ikke. Problemet er abre at du spiser mye og/ eller ofte, det er derfor du er overvektig. 

Anonymkode: 3fd2e...8ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den suppa er så god! Kan spise den hver dag i flere uker! Pleier å ha en kjele stående i kjøleskapet. Perfekt frokost og lunsj. Jeg har litt kjøtt i i tillegg da :P

Endret av Sinsiew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha... den suppa kommer jeg aldri til å glemme, og nå har det gått noen år . Kjenne den gjemnomtrengende smaken av selleri enda 🙈

Det eneste som skjedde i løpet av den uka var at jeg ble så kvalm etterhvert at jeg spydde.  Gikk ikke ned et gram heller . Skulle aldri valgt den som diett nei.

Var 30 kg overvektig for en tid tilbake, og jeg slanket det vekk med å kutte ut sukker, mindre måltid og mosjon og trening.  Tommelen opp fra legen ihvertfall. 

Håper du finner en bedre metode å tyne ned  noen kilo , for den suppa er fæl. 

Anonymkode: 953c4...3ce

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

virker ikke som du vet særlig mye om vektnedgang. Er jaloriunderskudd som gjelder, 80% av kroppen lages på kjøkkenet. ELlers holder det å ha normalt aktivitetsnivå.

Og jo, gikk ned 10 kg på 2 mnd, handler om mengde, kaloriunderskudd og få i seg nok næring - og har ligget stabilt på 54 kg siden.

Spiste et par små porsjoner med suppe noen dager, andre dager et eple og proteinshake, Lå på alt fra et par hundre kalorier om dagen, til rundt 1000. Har en aktiv jobb hvor jeg konstant går/løper rundt, går aldri mindre enn 15 000 skritt på en vakt. Så det gikk helt fint det.

Anonymkode: ead27...18c

Enough said.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til dere andre negative brukere. La nå ts gjøre hva hun vil. Er det hennes kropp? Ja. Regner med ts er såpass oppegående at hun forstår at dette ikke er «sunt». Sier meg egentlig uenig til en viss grad. 

Jeg startet å faste for 3 år siden. Typ 2-3 ganger i uken (24-36t) faster. Gikk ned 25 kilo det året (husker ikke på hvor kort tid men innen året var omme uten å trene). Alle andre dager spiste jeg det jeg ville. Telte ikke kalorier. Spiste til jeg ble mett uten å overdrive. Dette er 3 år siden. Siden har jeg ikke gått opp i vekt. Har kuttet ned på fasten litt men faster fortsatt innimellom fordi jeg trives med det. Null diett kun fasting. 

Er nå gravid så ingen fasting på meg akkurat nå, men vil begynne igjen når svangerskapet er fullført. 

Jeg har aldri gått ned så mye som ved fasting og aldri følt meg bedre. Jeg kommer heller ikke til å gå tilbake til tullete dietter og matplaner. Er ikke syk på noen som helst måte å alle prøvene mine er fine. Mistet heller ingen muskelmasse.

Så selv om Ts gjør dette en kort periode kan hun få en liten pangstart på vekten fremover. 

Ble du kvalm eller svimmel med fasting? Hva med trening? Litt  vanskelig å drive med det uten å  trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som om du har særlig kunnskaper om kosthold og spisevaner TS. Så lenge du ikke øker kunnskapene dine så blir du å rase opp i vekt igjen. Jeg mener, overspise på frukt når planen din er å sulteslanke kroppen din? Det grenser jo til det latterlige. En rake motsetning. Når du skal sulte deg ned i vekt så kan du jo for all del ikke trykke i seg masse frukt. 

Nå støtter jeg ikke å bedrive denne dietten da det er bare tull og tøv. Noen FÅ klarer å holde vekta etterpå, men det er de som bare bruker det som en pangstart og deretter legger om livsstilen sin helt. De som bare bruker det som "diett" går opp igjen like fort og gjerne mer og fordi man får "ulvehunger" etter å ha sultet seg. 

Også skal du ta knekkebrød-dietten etterpå? Jaja. Lykke til da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal i bryllup om 3 uker, og går nå på en diett som varer i en uke. Du må jo endre kostholdet helt de to ukene som er igjen til bryllupet ellers så kommer de kiloene fort tilbake. 

Anonymkode: 0d3da...e04

Jeg gikk opp noen kilo nå, vært på 2 ukers all inklusive. Det er de som skal av. Kommer selvsagt til å være påpasselig de to ukene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk!

Jeg har veldig troen på faste, tror kroppen har godt av det. Vurderer å gjøre det selv etter denne kuren her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare tanken på den suppen får meg til og bli kvalm. Det er mange år siden jeg gikk på den, gurimalla så sulten jeg ble. Kiloene raste av men etterpå spiste jeg som jeg ikke hadde sett mat. Det var mest vann i kroppen som forsvant. Sur og gretten ble jeg og, så det var ikke verd det. 

Anonymkode: afb19...0fd

Ts 

Jeg har faktisk ikke vært så sulten som fryktet og humøret har absolutt ikke blitt påvirket av kuren. Utrolig nok. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva spiser du med biffen? Høres ut som du kommer til å spise alle kaloriene du har unngått de siste dagene. Du vil ikke gå ned i vekt av dette

Men innleggene dine viser at du generelt spiser for mye i hverdagen. Du har tydeligvis en vane me då spise noe fordi du har lyst på mat, ikke fordi du er sulten. Og du har en tendens til å unne deg noe, selv når du forsøker slanke deg. Du klarer ikke ha et moderat kostholde der du spiser når du er sulten og lar være spise når du er mett. 

Første dagen spiste du sannsynligvis for mye. Andre dagen var kanskje ok. Tredje dagen kommer du til å spise for mye med biff og kanskje tilbehør. Samtidig som du tenker at en liten middag ikke skader. På samme måte som du tenker en liten frukt skader ikke, et lite mellommåltid skader ikke, et glass brus skader ikke, litt snacks i helgen skader ikke. Problemet er abre at du spiser mye og/ eller ofte, det er derfor du er overvektig. 

Anonymkode: 3fd2e...8ed

Ts

Jeg tok feil, det var ikke biff, men bananer og melk på dag 4 🙈

Da ble det suppe 3 ganger, 4 bananer og 3 glass skummet melk. Biff i morgen!!!!

Jeg har planer om å spise 300 gram biff. Halvparten vil jeg ha i suppen, og resten spise sammen med grønnsaker. Masse deilige, dampede grønnsaker. Nam nam 

i forhold til høyden, så er jeg normalvektig. Jeg har gått opp i vekt i ferien, det er disse kiloene som må bort før bryllupet, slik at jeg klmmer meg inn i kjolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 timer siden, Sinsiew skrev:

Åh, den suppa er så god! Kan spise den hver dag i flere uker! Pleier å ha en kjele stående i kjøleskapet. Perfekt frokost og lunsj. Jeg har litt kjøtt i i tillegg da :P

Når jeg fjernet tomatene, så ble den veldig god. Synes absolutt ikke den er kvalmende. Gleder meg VELDIG til å få litt kjøtt opp i den i morgen ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha... den suppa kommer jeg aldri til å glemme, og nå har det gått noen år . Kjenne den gjemnomtrengende smaken av selleri enda 🙈

Det eneste som skjedde i løpet av den uka var at jeg ble så kvalm etterhvert at jeg spydde.  Gikk ikke ned et gram heller . Skulle aldri valgt den som diett nei.

Var 30 kg overvektig for en tid tilbake, og jeg slanket det vekk med å kutte ut sukker, mindre måltid og mosjon og trening.  Tommelen opp fra legen ihvertfall. 

Håper du finner en bedre metode å tyne ned  noen kilo , for den suppa er fæl. 

Anonymkode: 953c4...3ce

Liker suppen og gått ned 1,4 kilo på 3 dager :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, _Pixiedust_ skrev:

Virker ikke som om du har særlig kunnskaper om kosthold og spisevaner TS. Så lenge du ikke øker kunnskapene dine så blir du å rase opp i vekt igjen. Jeg mener, overspise på frukt når planen din er å sulteslanke kroppen din? Det grenser jo til det latterlige. En rake motsetning. Når du skal sulte deg ned i vekt så kan du jo for all del ikke trykke i seg masse frukt. 

Nå støtter jeg ikke å bedrive denne dietten da det er bare tull og tøv. Noen FÅ klarer å holde vekta etterpå, men det er de som bare bruker det som en pangstart og deretter legger om livsstilen sin helt. De som bare bruker det som "diett" går opp igjen like fort og gjerne mer og fordi man får "ulvehunger" etter å ha sultet seg. 

Også skal du ta knekkebrød-dietten etterpå? Jaja. Lykke til da. 

Jeg klarer å holde meg i 3 uker, da er jeg nok tilbake på match- vekten min :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Lykke til Ts, jeg følger også med her😊 ikke hør på alle de sure kommentarene, stå på!👍

Anonymkode: 5448d...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Tøytigern skrev:

Enough said.

Hva mener du med det? Hadde denne jobben og likt aktivitetsnivå når jeg veide mer - eneste som endret seg var kosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det? Hadde denne jobben og likt aktivitetsnivå når jeg veide mer - eneste som endret seg var kosten.

Ts her

Jeg også lurte på hvor det sto at du gikk fra sittestillende arbeid til aktiv den dagen du begynte på slankingen..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...