Gå til innhold

Begynner på «sykehus- dietten» i morgen. Suppe- diett over en uke.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ts

Ned forresten 400 gram siden i går. Dette er væske. Bestemt meg for å ta et ekstra glass vann for hver gang jeg tisser, i tillegg til 6-8 glass til vanlig. Kommer ca opp i 2 liter totalt og det er helt innenfor. 

Anonymkode: c5c63...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Bryr meg ikke om jeg går opp igjen etter bryllupet, må bare ned for å komme meg inn i kjolen

Hva med å kjøpe en ny kjole, som passer? Mye mer fornuftig.

Anonymkode: 93210...dd6

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å kjøpe en ny kjole, som passer? Mye mer fornuftig.

Anonymkode: 93210...dd6

Ga nesten 4000 for den, så det er i hvert fall helt uaktuelt. 

Ps: Og myye illeluktende luft i går. Godt jeg var alene hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galskap. Ts, du har vel visst om dette bryllupet noen måneder nå? Da kunne du ha gått ned i vekt på en fornuftig måte og uten at du legger på deg igjen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, OPIgirl skrev:

Galskap. Ts, du har vel visst om dette bryllupet noen måneder nå? Da kunne du ha gått ned i vekt på en fornuftig måte og uten at du legger på deg igjen. 

Vært på ferie og fråtset dessverre

Galskap? Spise så mye frukt og grønnsaker jeg ønsker i en uke. Virkelig? Galskapen er at alle tror at deres syn på ting er det eneste riktige

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vært på ferie og fråtset dessverre

Galskap? Spise så mye frukt og grønnsaker jeg ønsker i en uke. Virkelig? Galskapen er at alle tror at deres syn på ting er det eneste riktige

Det er det ingen som har sagt. Men gjør hva pokker du vil med kroppen din.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiste du «hele kjelen» med suppe i løpet sv uken? 

Jeg spiste det man skulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

dette klarer du nok!

jeg brukte denne + et par faste-dager. Gikk ned masse på kort tid, minus nesten 10 kg på en mnd. Har ikke gått opp igjen (på fastedagene drakk jeg kun proteinshakes). testet meg før og etter på kroppsscann, gikk ikke ned i muskelmasse, kun fettprosent

Anonymkode: ead27...18c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

dette klarer du nok!

jeg brukte denne + et par faste-dager. Gikk ned masse på kort tid, minus nesten 10 kg på en mnd. Har ikke gått opp igjen (på fastedagene drakk jeg kun proteinshakes). testet meg før og etter på kroppsscann, gikk ikke ned i muskelmasse, kun fettprosent

Så flott! Tusen takk for oppmuntrende ord!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spise supper en uke eller to går helt fint. Men ser ikke at man må holde seg til 1 oppskrift. Lag en egen suppe med kokte grønnsaker som du ønsker ha i, kanskje dropp poteter. Da får du litt variasjon i hvilke næringsstoffer du får i deg

Kan være lurt ta en proteinshake om dagen om du skal holde på en stund....

Anonymkode: 3fd2e...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spise supper en uke eller to går helt fint. Men ser ikke at man må holde seg til 1 oppskrift. Lag en egen suppe med kokte grønnsaker som du ønsker ha i, kanskje dropp poteter. Da får du litt variasjon i hvilke næringsstoffer du får i deg

Kan være lurt ta en proteinshake om dagen om du skal holde på en stund....

Ja, jeg kommer til å i hvertfall droppe tomater på boks! 

Ble plutselig kvalm av tanken på suppen 🥴(begynte å spise den i går kveld). Spiste derfor en halv mango nå og tanken på suppen er ikke så ille likevel. 

Planer om å spise suppen til frokost, ca 14.00 og ca kl 18.00. 

Spiser frukt/ grønnsaker ellers. 

Savner ikke sjokolade eller snop, men en brødskive. Trenger ikke pålegg. Vurderte å bare sutte på en skive i sted 😂

At alt dette sitter i hodet, det er det ingen tvil om! 

Er veldig spent på om jeg klarer det. 

(Vi har det for godt i Norge, kjøkkenskap og kjøleskap er fulle av fristelser. Alltid. Virkelig ikke bra. Hadde nok vært lettere hadde jeg vært enslig. Var naturlig slank frem til jeg fikk meg samboer. Da skulle vi støtt og stadig kose oss med noe godt. Så kom graviditetene. Og jeg sitter jeg 9 kg over det jeg pleide å veie.. Men, heller familie, enn naturlig slank kropp (i tilfelle de noengang ser denne tråden😳)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

14.00 måltidet inntatt. Det smakte faktisk, merker at selve suppen egentlig er grei, det er mer tanken på den som ikke frister, om det gir noen mening...

Blir melon etterhvert, men veldig mett akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om tanken ikke frister, så kan det være at du rett og slett ikke er sulten. Noen ganger har man lyst å spise eller det er mattid og man spiser, selv om man egentlig ikke har forbrent alt man spiste og ikke egentlig trenger mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om tanken ikke frister, så kan det være at du rett og slett ikke er sulten. Noen ganger har man lyst å spise eller det er mattid og man spiser, selv om man egentlig ikke har forbrent alt man spiste og ikke egentlig trenger mat

Ts 

Det der hørtes fornuftig ut. Jeg har akkurat spist min tredje og siste porsjon for dagen. 

Har spist en kurv jordbær, en kurv bringebær, 2 aprikos, en mango og en halv honningmelon ved siden av. Har egentlig ikke vært sulten i det hele tatt. For mye frukt? Er bær greit?

Tror det blir verre i morgen, men grønnsaker i steden for frukt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Det der hørtes fornuftig ut. Jeg har akkurat spist min tredje og siste porsjon for dagen. 

Har spist en kurv jordbær, en kurv bringebær, 2 aprikos, en mango og en halv honningmelon ved siden av. Har egentlig ikke vært sulten i det hele tatt. For mye frukt? Er bær greit?

Tror det blir verre i morgen, men grønnsaker i steden for frukt..

Du vet at all den frukten inneholder skikkelig mye mengder med sukker. Det blir akkurat som å spise godteri kroppen vet ikke forskjell. Ja den inneholder mer næring en godteri men sukker innholdet er ganske så kraftig. Da spesielt aprikos og mango som er rett og slett rent godteri.  Du kommer ikke til å gå ned noe som helst med de mengdene sukker du for i deg!

https://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-fruit-sugar

Anonymkode: e0f3d...8c7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet at all den frukten inneholder skikkelig mye mengder med sukker. Det blir akkurat som å spise godteri kroppen vet ikke forskjell. Ja den inneholder mer næring en godteri men sukker innholdet er ganske så kraftig. Da spesielt aprikos og mango som er rett og slett rent godteri.  Du kommer ikke til å gå ned noe som helst med de mengdene sukker du for i deg!

https://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-fruit-sugar

Anonymkode: e0f3d...8c7

Haha

Ikke rart at jeg synes at dagen har gått så bra 😂

Laget en halv porsjon suppe i går kveld, den er spist opp.

Nå har jeg laget min andre runde med suppe:

130 gram purreløk

105 gram Grønn paprika 

320 gram Kål

216 gram Selleristang

3 små tomater

4 grønnsaksbuljong

Orker ikke tomater på boks, tok 3 tomater i stedet.. 

Tror i morgen blir mer utfordrende med grønnsaker. 

Har gulrøtter, brokkoli, tomater, paprika hjemme. Kjøper inn blomkål også. Blir en annerledes dag ja.. 

Har kun drukket vann i dag, pleier vanligvis å drikke vann til vanlig og vin til kos.. Ingen kaffe eller te her. 

Har tisset MYE i dag, og samtidig som jeg også har drukket mye mer enn vanlig.. Regner med å ha gått ned noe til i morgen, regner med at det er væske eventuelt.. 

Ser også at mange sprekker på dag 4, gruer meg litt til den. Liker virkelig ikke melk, men kanskje det går bra i kombinasjon med søte bananer. 

FY SØREN, jeg er glad jeg byttet ut ekle tomater på boks, nå smaker suppen jo GODT! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ts her

Jeg ser nå at jeg overspiste meg på frukt og BÆR i går. Ja ja. Blir kun grønnsaker i dag. Spent på hvordan det kommer til å gå. 

Målte midjen i går og i dag. Helt likt. Det er litt rart, da jeg synes jeg ser tydelig forskjell, mindre oppblåst mage i dag. 

Litt løsere avføring i går kveld, og avføring i morges. Det var mye illeluktende luft etter at jeg spiste første 2-3 porsjonene (i løpet av kvelden for to kvelder siden). Ikke hatt noe luft etter det. Tisser mye mer enn vanlig, drikker mer enn vanlig. 

Da er det dag nummer 2, kun suppe og grønnsaker på meg i dag. Jeg kommer ikke til å gjøre som i går, spise hele tiden, i redsel for å bli sulten, noe jeg aldri rakk å bli. I dag blir det suppe til frokost, så vente til jeg kjenner sult, tar da en grønnsak. Tar suppe ca kl 14.00 og 18.00 uavhengig av om jeg er sulten eller ikke, greit å få i meg den. (Jeg tror forresten ikke at det er slik at jo mer jeg spiser av den, jo mer går jeg ned. Klarer ikke å se at den suppen skal gjøre at jeg forbrenner mer, enn de kaloriene suppen tilfører..) 

Kommer nok til å spise tomater med litt salt på, det er jeg veldig glad i til vanlig også. Bryr meg ikke om det saltet egentlig strider mot «dietten». Jeg gjør det som jeg tror må til for at jeg skal klare en uke. Og akkurat nå så er jeg en stor optimist. Noe som fort kan endre seg.. 

Jeg kommer til å skrive hvordan vekten er fra dag til dag. I går var dag 1. Gått ned 600 på et døgn, det er nok 570 gram væske og 30 gram muskelmasse. Uansett, fornøyd med det. Skal fortsette å drikke like mye vann, at jeg kommer opp i ca et par liter. Drikker vanligvis veldig lite, så dette er en stor forskjell. Merket ikke noe på hodepine, noe jeg lett får ved dehydrering.. 

Dag 2, jeg er klar for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

PS:

Overlege ved senteret for sykelig overvekt i Vestfold sier at forskning nå viser at det ikke stemmer at det er lurest å gå sakte ned for å beholde stabil lav vekt. Det beste er å gå mye neste de første 3- 6 mnd. Da fikk vi avlivet den myten en gang for alle?

Knekkebrød- kur, tror jeg går over til den når jeg er ferdig med denne uken. Juhu

https://www.klikk.no/helse/kosthold/knekkebrodkuren-2462116

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

dette klarer du nok!

Mere enn 2kg på en uke med å spise suppe hver dag og proteinshakes. Someone is lying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Hvorfor skal vi høre om alle toalettbesøkene og fjertingen din? Er det viktig for deg å få ut på internett hvor ofte du tømmer blæra og tarmen?

:balltre:

Tenkte ellers at jeg bare skulle droppe innom i tråden for å si det dette overhode ikke er noen sykehus-diett. Du blir nok tynnere av å bare drikke vann i en uke og løpe rundt i sirkler som et hamster, til du svimer av -og det er sikkert like sunt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...