AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #1 Skrevet 4. juli 2019 Hvordan tilbrakte dere dagen etter bryllupet? Var dere sammen med gjester fra bryllupsfesten,eller bare sammen dere to? Dro dere rett på bryllupsreise eller hjem? Vi har tenkt på at det kunne vært hyggelig å dra på bryllupsreise direkte,utpå dagen etter bryllupet. Bryllupsnatten skal tilbringes på et av hotellene som ligger like ved selskapslokalet hvor vi holder bryllupsfesten. Vi har mange tilreisende gjester som kommer utenbys og utenlands fra, og som også skal bo på et bestemt hotell i byen der vi får tilby rom til en litt lavere pris. Vi har snakket litt om hva vi vil dagen etter,og jeg har foreslått å velge et annet hotell enn det gjestene bor på, rett og slett fordi jeg vil ha muligheten til å spise frokost sammen bare vi to, på vår første dag som nygifte. Jeg synes for eksempel det vil være rart å sitte sammen med hans kompiser i frokostsalen på hotellet morgenen etter festen. Om man leier en brudesuite på et hotell, er det da vanlig å få frokost på rommet, eller spiser man nede i fellesområdet? Anonymkode: f5578...a14 1
Hedda-78 Skrevet 4. juli 2019 #2 Skrevet 4. juli 2019 Vi spiste frokost i frokostsalen sammen med de gjestene som bodde på samme hotell. Deretter dro vi til selskapslokalet og hentet gavene og blomsteroppsatsene, og resten av dagen var vi sammen med familien. Vi giftet oss på mitt hjemsted, på den andre siden av landet enn vi har bosatt oss. Så vi ser jo ikke familien så ofte, så det var koselig å se de mest mulig mens vi var der. Noen dager senere dro vi hjem til byen vi bor i, og bryllupsreisen tok vi senere på året. Jeg hadde syntes det var merkelig om brudeparet valgte et annet hotell enn gjestene. Som om dere ikke har lyst å treffe på dem i korridoren, liksom. Spesielt dersom det er gjester som har kommet langveis fra ens ærend for å feire dere, så er det vel på sin plass å være litt sammen med dem? Dere vil ha dem i bryllupet deres, men dere vil helst slippe å prate med dem? 16
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #3 Skrevet 4. juli 2019 5 minutter siden, Hedda-78 skrev: Vi spiste frokost i frokostsalen sammen med de gjestene som bodde på samme hotell. Deretter dro vi til selskapslokalet og hentet gavene og blomsteroppsatsene, og resten av dagen var vi sammen med familien. Vi giftet oss på mitt hjemsted, på den andre siden av landet enn vi har bosatt oss. Så vi ser jo ikke familien så ofte, så det var koselig å se de mest mulig mens vi var der. Noen dager senere dro vi hjem til byen vi bor i, og bryllupsreisen tok vi senere på året. Jeg hadde syntes det var merkelig om brudeparet valgte et annet hotell enn gjestene. Som om dere ikke har lyst å treffe på dem i korridoren, liksom. Spesielt dersom det er gjester som har kommet langveis fra ens ærend for å feire dere, så er det vel på sin plass å være litt sammen med dem? Dere vil ha dem i bryllupet deres, men dere vil helst slippe å prate med dem? Jeg tenker vel at dagen etterpå er en dag man som nygifte skal få lov å være litt tilbaketrukket. Vi bruker mye penger på å invitere alle,og ha en eksklusiv fest. Og vi har gitt avkall på lang bryllupsreise for å få til dette økonomisk, (har kun en weekendtur) Så jeg tenker det er rart om gjester forventer å få tid med nygifte dagen etter bryllupet. ts Anonymkode: f5578...a14 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #4 Skrevet 4. juli 2019 «Mange gjester som kommer utenbys og utenlands fra» Da synes jeg det er spesielt at dere ikke tenker at dere kan spise frokost i samme frokostsal som dem. Dere trenger ikke være så spesielle selv om dere har giftet dere. Anonymkode: 1f37b...884 24
Hedda-78 Skrevet 4. juli 2019 #5 Skrevet 4. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker vel at dagen etterpå er en dag man som nygifte skal få lov å være litt tilbaketrukket. Vi bruker mye penger på å invitere alle,og ha en eksklusiv fest. Og vi har gitt avkall på lang bryllupsreise for å få til dette økonomisk, (har kun en weekendtur) Så jeg tenker det er rart om gjester forventer å få tid med nygifte dagen etter bryllupet. ts Anonymkode: f5578...a14 Ja, det er jo smak og behag, det. Men jeg ser egentlig ikke sammenhengen... bryllupet deres er dyrt, så derfor kan ikke gjestene få slå av en prat med dere dagen etterpå? Jeg skjønte ikke helt den. 14
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #6 Skrevet 4. juli 2019 Akkurat nå, Hedda-78 skrev: Ja, det er jo smak og behag, det. Men jeg ser egentlig ikke sammenhengen... bryllupet deres er dyrt, så derfor kan ikke gjestene få slå av en prat med dere dagen etterpå? Jeg skjønte ikke helt den. Jeg mener sammenhengen er at vi har prioritert å ha et stort bryllup der alle er invitert som likeverdige gjester (vi har ikke delt gjestene i et A- og B-lag slik noen gjør når de har kaffegjester). og for å få dette til økonomisk har vi måttet gi avkall på en tradisjonell bryllupsreise (tar kun en weekendtur). Så dermed har har vi valgt bort den egentiden andre nygifte får når de prioriterer lang bryllupsreise. For meg er den første frokosten som nygifte litt symbolsk og spesiell. ts Anonymkode: f5578...a14
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #7 Skrevet 4. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker vel at dagen etterpå er en dag man som nygifte skal få lov å være litt tilbaketrukket. Vi bruker mye penger på å invitere alle,og ha en eksklusiv fest. Og vi har gitt avkall på lang bryllupsreise for å få til dette økonomisk, (har kun en weekendtur) Så jeg tenker det er rart om gjester forventer å få tid med nygifte dagen etter bryllupet. ts Anonymkode: f5578...a14 Nei, her synes jeg det er din tankegang som er rar.. Og nokså sær og egenrådig, om jeg skal være ærlig. Dere har så mange dager fremover til å være bare dere to. Disse menneskene bruker også mye penger på å reise til deres bryllup, kanskje må de bruke feriedager eller gå glipp av inntekt i tillegg - så skal de oppleve at paret er så sære at de ikke engang bor på samme hotell? Anonymkode: a60f7...3a8 23
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #8 Skrevet 4. juli 2019 Just now, AnonymBruker said: Jeg mener sammenhengen er at vi har prioritert å ha et stort bryllup der alle er invitert som likeverdige gjester (vi har ikke delt gjestene i et A- og B-lag slik noen gjør når de har kaffegjester). og for å få dette til økonomisk har vi måttet gi avkall på en tradisjonell bryllupsreise (tar kun en weekendtur). Så dermed har har vi valgt bort den egentiden andre nygifte får når de prioriterer lang bryllupsreise. For meg er den første frokosten som nygifte litt symbolsk og spesiell. ts Anonymkode: f5578...a14 Det er jo ditt valg. Vi kan kun gi deg innblikk i hva andre kan tenke og føle om saken Anonymkode: a60f7...3a8 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #9 Skrevet 4. juli 2019 Første morgen som nygift er fin! Du føler det bør være romantisk for dere to, og da synes jeg dere skal nyte hverandre 💞 Få levert frokost på rommet! Det burde være null problem! (Jobber på hotell og vi har ofte brudepar. De får alltid frokost på rommet, med bl.a. flott skåret frukt og hjerter) Dette er DERES tid! Skjønner ikke folk at nygifte vil nyte hverandre? Man har også resten av livet til å besøke folk 😉 Anonymkode: 3fde2...d46 4
riesling Skrevet 4. juli 2019 #10 Skrevet 4. juli 2019 Ville også prioritert gjestene så lenge de er der, spesielt om de kommer langveisfra! Å være bare dere to kan dere jo prioritere når som helst 😊 6
Daria Skrevet 4. juli 2019 #11 Skrevet 4. juli 2019 At brudeparet valgte et annet hotell eller ikke dukket opp til frokost i spisesalen ville jeg ikke tenkt over engang. Det er på festen de er vertskap og har forpliktelser overfor gjestene, hva de gjør resten av natten og dagen derpå er ene og alene deres egen sak. 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #12 Skrevet 4. juli 2019 3 minutter siden, riesling skrev: Å være bare dere to kan dere jo prioritere når som helst 😊 Nei, det kan vi ikke. Vi har små barn og vi har aldri barnevakt. Så vi har ingen mulighet til å bare dra ut og spise, dra på kino sammen eller lignende bare vi to ts Anonymkode: f5578...a14
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #13 Skrevet 4. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Første morgen som nygift er fin! Du føler det bør være romantisk for dere to, og da synes jeg dere skal nyte hverandre 💞 Få levert frokost på rommet! Det burde være null problem! (Jobber på hotell og vi har ofte brudepar. De får alltid frokost på rommet, med bl.a. flott skåret frukt og hjerter) Dette er DERES tid! Skjønner ikke folk at nygifte vil nyte hverandre? Man har også resten av livet til å besøke folk 😉 Anonymkode: 3fde2...d46 Takk, det skal vi gjøre ts Anonymkode: f5578...a14 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #14 Skrevet 4. juli 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker vel at dagen etterpå er en dag man som nygifte skal få lov å være litt tilbaketrukket. Vi bruker mye penger på å invitere alle,og ha en eksklusiv fest. Og vi har gitt avkall på lang bryllupsreise for å få til dette økonomisk, (har kun en weekendtur) Så jeg tenker det er rart om gjester forventer å få tid med nygifte dagen etter bryllupet. ts Anonymkode: f5578...a14 Om dere møtes for første gang på bryllupsdagen er jeg enig. Om dere kjenner hverandre fra før så har dere faktisk ikke noe behov for å være alene. Vi respekt og omgås gjestene, så kan dere være så mye alene dere vil resten av ekteskapet. Anonymkode: 62ed5...baa 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #15 Skrevet 4. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om dere kjenner hverandre fra før så har dere faktisk ikke noe behov for å være alene. Vi respekt og omgås gjestene, så kan dere være så mye alene dere vil resten av ekteskapet. Anonymkode: 62ed5...baa Vi omgås gjestene på bryllupsfesten,og noen også i dagene før bryllupet. Synes det holder. Som bryllupsgjest forventer du altså å tilbringe tid med brudeparet morgenen etter festen? ts Anonymkode: f5578...a14
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #16 Skrevet 4. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi omgås gjestene på bryllupsfesten,og noen også i dagene før bryllupet. Synes det holder. Som bryllupsgjest forventer du altså å tilbringe tid med brudeparet morgenen etter festen? ts Anonymkode: f5578...a14 Du må ikke bli snurt når folk kommer med meningene sine. Du spurte jo etter dem. Anonymkode: 1f37b...884 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #17 Skrevet 4. juli 2019 Etter bryllupet vårt, så sov vi på hotell, spiste frokost på senga og slappet av. Så møtte vi de gjestene som var langveisfra til lunsj og kakerester hjemme hos mine foreldre, før alle reiste, og vi hadde resten av dagen for oss selv. Da fikk både vi tid for oss selv, og de som hadde reist langt fikk et koselig samvær til ut av turen, og vi fikk sett de slektningene vi ser mest sjelden en gang til. Anonymkode: 1fb90...28b 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #18 Skrevet 4. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter bryllupet vårt, så sov vi på hotell, spiste frokost på senga og slappet av. Så møtte vi de gjestene som var langveisfra til lunsj og kakerester hjemme hos mine foreldre, før alle reiste, og vi hadde resten av dagen for oss selv. Da fikk både vi tid for oss selv, og de som hadde reist langt fikk et koselig samvær til ut av turen, og vi fikk sett de slektningene vi ser mest sjelden en gang til. Anonymkode: 1fb90...28b Høres ut som en fin løsning😊 Min mann er enebarn og har ingen nær familie. Og vi bor på mitt hjemsted, så den familien vi har er her hele tiden kan man si. De langveisreisende som er de eneste som kommer til å bo på hotell er vennepar av min mann. Noen av de har jeg aldri truffet tidligere. ts Anonymkode: f5578...a14
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #19 Skrevet 4. juli 2019 Beklager litt utenfor tema, men.. Sitat invitere alle,og ha en eksklusiv fest Dette er vel selve definisjonen på en fest som ikke er eksklusiv? Om alle er invitert, hvem er ekskludert? Anonymkode: 994a3...fe1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #20 Skrevet 4. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager litt utenfor tema, men.. Dette er vel selve definisjonen på en fest som ikke er eksklusiv? Om alle er invitert, hvem er ekskludert? Anonymkode: 994a3...fe1 Hehe,ser den😁Men du vet hva jeg mener. Ingen er utelatt. ts Anonymkode: f5578...a14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå