AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #1 Skrevet 4. juli 2019 Inspirert av tråden «Venner som deler mine hemmeligheter»: hva gjør du når du får vite en hemmelighet du skulle ønske du kunne delt fordi hemmeligheten setter deg i en lojalitetskonflikt overfor noen andre? Ett eksempel: Jeg fikk vite at en separert kompis møtte sin nye flamme på et ekstremt mye tidligere tidspunkt enn det de har fortalt familie, venner og hans eks at de møttes. Jeg er god venninne med eksen hans, og vet at separasjonen utelukkende var hans ønske, og at det kom svært sjokkerende på henne. Jeg meg som en dritt fordi han tar det for gitt at jeg skal være lojal overfor ham, og dermed må holde dette skjult overfor min venninne. Jeg synes at uansett hvordan man vrir og vender på dette så blir det vanskelig. Anonymkode: fd0d9...afe
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #2 Skrevet 4. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inspirert av tråden «Venner som deler mine hemmeligheter»: hva gjør du når du får vite en hemmelighet du skulle ønske du kunne delt fordi hemmeligheten setter deg i en lojalitetskonflikt overfor noen andre? Ett eksempel: Jeg fikk vite at en separert kompis møtte sin nye flamme på et ekstremt mye tidligere tidspunkt enn det de har fortalt familie, venner og hans eks at de møttes. Jeg er god venninne med eksen hans, og vet at separasjonen utelukkende var hans ønske, og at det kom svært sjokkerende på henne. Jeg meg som en dritt fordi han tar det for gitt at jeg skal være lojal overfor ham, og dermed må holde dette skjult overfor min venninne. Jeg synes at uansett hvordan man vrir og vender på dette så blir det vanskelig. Anonymkode: fd0d9...afe i dette tilfelle kan du ikke tillate å komme i klemm, her har du ikke annet enn å si sannheten til din venninne. Anonymkode: 731e1...117
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #3 Skrevet 4. juli 2019 Hvorfor må hun vite det da? Det har jo ikke noe å si nå. Annet enn at det skaper mer konflikter og at hun blir såret. Igjen. Du bør og si til kompisen at det var urettferdig at han sa det til deg, dette er ikke noe du hadde trengt å vite. Anonymkode: a75b5...639 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #4 Skrevet 4. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Inspirert av tråden «Venner som deler mine hemmeligheter»: hva gjør du når du får vite en hemmelighet du skulle ønske du kunne delt fordi hemmeligheten setter deg i en lojalitetskonflikt overfor noen andre? Ett eksempel: Jeg fikk vite at en separert kompis møtte sin nye flamme på et ekstremt mye tidligere tidspunkt enn det de har fortalt familie, venner og hans eks at de møttes. Jeg er god venninne med eksen hans, og vet at separasjonen utelukkende var hans ønske, og at det kom svært sjokkerende på henne. Jeg meg som en dritt fordi han tar det for gitt at jeg skal være lojal overfor ham, og dermed må holde dette skjult overfor min venninne. Jeg synes at uansett hvordan man vrir og vender på dette så blir det vanskelig. Anonymkode: fd0d9...afe Hva ville det gjøre godt for din gode venninne om du fortalte henne at hennes fraseparerte mann møtte sin nye flamme tidligere enn de har fortalt 'alle andre'? Ville det gjøre henne lykkelig? Nei, vil ikke tro det. Da må du velge mellom å fortelle henne hva han har sagt, eller å sitte inne med det. Hvis det ikke medfører noe godt for henne ville jeg valgt å sitte inne med det, men klart og tydelig fortalt ham at sånne kniper er du ikke interessert i å bli satt i fremover. Anonymkode: 746c5...1d8 3
Gjest O.G. Skrevet 4. juli 2019 #5 Skrevet 4. juli 2019 Vil din venninne tåle å høre sannheten? Har hun ikke hatt noen mistanker om ting og tang hun har luftet for deg?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #6 Skrevet 4. juli 2019 Jeg har holdt kjeft, og kommer til å fortsette med det. Grunnen er hensynet til venninnen min. Det vil være for stor belastning om hun skulle få vite det, og i alle fall av noen andre enn sin eksmann. En av grunnene til at jeg synes det er vanskelig er for meg personlig: jeg føler jeg er en sviker dersom hun skulle få vite at jeg har visst, uten å fortelle henne. Jeg vet i alle fall at jeg selv ville følt det som et ekstremt tillitsbrudd og et svik dersom jeg hadde vært henne og fått vite at en nær venninne hadde holdt noe slikt hemmelig for meg. Jeg ønsker å være til å stole på, også for henne. I denne konkrete saken har jeg valgt å distansere meg fra han som tok ut separasjonen. Jeg ønsker ikke være så nær venn med ham mer. Av den grunn har det heller ikke vært noen anledning til å ta det opp med ham personlig. Betroelsen kom såpass uventet på meg den gangen, så jeg ikke rakk å reflektere over alle konsekvensene der og da. Skulle det skje noe liknende igjen, med ham eller noen andre, har jeg mer bagasje nå. Anonymkode: fd0d9...afe
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #7 Skrevet 4. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har holdt kjeft, og kommer til å fortsette med det. Grunnen er hensynet til venninnen min. Det vil være for stor belastning om hun skulle få vite det, og i alle fall av noen andre enn sin eksmann. En av grunnene til at jeg synes det er vanskelig er for meg personlig: jeg føler jeg er en sviker dersom hun skulle få vite at jeg har visst, uten å fortelle henne. Jeg vet i alle fall at jeg selv ville følt det som et ekstremt tillitsbrudd og et svik dersom jeg hadde vært henne og fått vite at en nær venninne hadde holdt noe slikt hemmelig for meg. Jeg ønsker å være til å stole på, også for henne. I denne konkrete saken har jeg valgt å distansere meg fra han som tok ut separasjonen. Jeg ønsker ikke være så nær venn med ham mer. Av den grunn har det heller ikke vært noen anledning til å ta det opp med ham personlig. Betroelsen kom såpass uventet på meg den gangen, så jeg ikke rakk å reflektere over alle konsekvensene der og da. Skulle det skje noe liknende igjen, med ham eller noen andre, har jeg mer bagasje nå. Anonymkode: fd0d9...afe Og jeg er altså TS Anonymkode: fd0d9...afe
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #8 Skrevet 5. juli 2019 Ser ikke at det skal gjøre noe bedre for venninnen din at hun får vite dette. Når det er sagt synes jeg du skal gjøre det klart for denne kompisen din at det ikke er akseptabelt at han sier slikt og at du er venn med begge. Han tvinger deg til å velge side når han deler slikt. Det er ikke rettferdig mot deg, og hvis han fortsetter med det til tross for at du har sagt ifra er det jo han som må lide for det. Ikke venninnen din. Anonymkode: 3a3b5...51e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #9 Skrevet 5. juli 2019 Du kunne jo si det til han. At du ikke ville vite, spørre hvorfor han sa det til deg. Han burde holdt kjeft og ikke dratt deg inn i løgnene sine. Det der er ikke en lojalitetskonflikt, du skjermer henne. Du har tatt et valg at hun må skjermes. Ikke sikkert hun setter pris på det. Kan jo ta en slik -enten forteller du det, eller så forteller jeg det! Anonymkode: a9e0b...d94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå