Gå til innhold

Romkamerat har ikke vasket etter seg, si noe til utleier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er tre stk som leier sammen. Nå har den ene romkameraten flyttet ut, vi andre flytter ut i slutten av mnd. Hun vasket rommet sitt men ikke i kjøleskapet, kjøkkenskap eller baderomshylla(de som bare hun har brukt selvsagt). Innafor å si noe til utleier? Blir av prinsipp irritert for jeg gadder ikke vaske etter andre. 

Anonymkode: 0dc7b...c0b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere leier sammen, da er det deres felles ansvar å vaske. Utleier kan trekke fra depositumet hvis det ikke er vasket når dere flytter ut. Så her må dere enten få henne til å komme tilbake og vaske, eller vaske selv.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er tre stk som leier sammen. Nå har den ene romkameraten flyttet ut, vi andre flytter ut i slutten av mnd. Hun vasket rommet sitt men ikke i kjøleskapet, kjøkkenskap eller baderomshylla(de som bare hun har brukt selvsagt). Innafor å si noe til utleier? Blir av prinsipp irritert for jeg gadder ikke vaske etter andre. 

Det kommer an på om romkameraten har kontrakt med utleier, kontrakt sammen med dere andre eller har leid av en annen i kollektivet.

Anonymkode: 7572e...401

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på om romkameraten har kontrakt med utleier, kontrakt sammen med dere andre eller har leid av en annen i kollektivet.

Anonymkode: 7572e...401

Vi har alle hver vår kontrakt. Kjente ikkje hverandre fra før. 

5 minutter siden, cassio skrev:

Dere leier sammen, da er det deres felles ansvar å vaske. Utleier kan trekke fra depositumet hvis det ikke er vasket når dere flytter ut. Så her må dere enten få henne til å komme tilbake og vaske, eller vaske selv.

Fortsatt vårt ansvar å få henne til å vaske når vi ikke har samme kontrakt?? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har alle hver vår kontrakt. Kjente ikkje hverandre fra før. 

Fortsatt vårt ansvar å få henne til å vaske når vi ikke har samme kontrakt?? 

Hvis ikke skapene og hyllene er merket slik at de tilhører det ene rommet risikerer dere at utleier trekker fra alles depositum. Kommer helt an på utleier dette, vedkommende kan jo ikke vite om dere bare skylder på tredjepersonen fordi dere ikke gidder å vaske selv.

Men ærlig talt, hvor lang tid tar det å vaske noen ekstra hyller og skap? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

At du gidder å henge deg opp i slik flisespikkeri! Hele badet, kjøkken og kjøleskapet blir vel vasket i sin helhet når dere flytter ut i slutten av måneden? Leiligheten er jo i bruk i nesten en hel måned til. Da må alt vaskes. 

Anonymkode: d08d3...eac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør kanskje ta en titt innom rommet hennes, om du har mulighet, for å sjekke grundig at alt ser greit ut der? 

Anonymkode: 4c212...b4f

AnonymBruker
Skrevet

19 minutter siden, cassio skrev:

Hvis ikke skapene og hyllene er merket slik at de tilhører det ene rommet risikerer dere at utleier trekker fra alles depositum. Kommer helt an på utleier dette, vedkommende kan jo ikke vite om dere bare skylder på tredjepersonen fordi dere ikke gidder å vaske selv.

Men ærlig talt, hvor lang tid tar det å vaske noen ekstra hyller og skap? 

Regner med utleier kommer til å gå gjennom leiligheten fortløpende for å se om hun har vasket og evt skader på rommet før depositumet tilbakebetales. Da kan jo også utleier se hvilken hyller hun har brukt. 

Grunnen til at jeg henger meg opp i dette er fordi jeg blir sykt provosert av folk som sluntrer unna! Vedkommende har ALDRI tatt initiativ til noe som helst gjennom hele året. Er meg og hun andre som har stått for alt av rengjøring. Vi har ikke hengt oss opp i det tidligere eller hatt noe i mot å støvsuge etter behov ol,  men kjenner jeg blir sykt irritert nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du bør kanskje ta en titt innom rommet hennes, om du har mulighet, for å sjekke grundig at alt ser greit ut der? 

Anonymkode: 4c212...b4f

Men jeg er jo ikke ansvarlig for hun? Kjenner ikke jenta engang

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...