Minny<3 Skrevet 4. juli 2019 #1 Skrevet 4. juli 2019 Hvilke tegn merket dere på at fødselen begynte å nærme seg? Noen spesielle tegn man kan se etter? Har termin med første fødte om en måned nå, så begynner å undres på ulike tegn.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #2 Skrevet 4. juli 2019 Jeg hadde litt løs mage den siste måneden, mot forstoppelse hele resten av svangerskapet. Og kvelden før dagen jeg fødte var det verre, jeg lurte på om jeg hadde spist noe jeg ikke tålte. Ellers hadde jeg ingen spesielle tegn, og fødselen kom litt "ut av det blå", sånn bortsett fra at det var rett før termindatoen da. Anonymkode: 6fbe4...055
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #3 Skrevet 5. juli 2019 -Trang til å rydde/skaffe/kjøpe/vaske -Blødning fra skjeden -Kynnere ble sterkere -løsere mage Anonymkode: dd0ec...dc9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #4 Skrevet 5. juli 2019 Kjente mye mindre liv en vanlig. Dro inn til sykehuset for skjekk og baby bevegde seg litt mindre enn forventet på sparketesten også, men ellers var alt fint. Ble skjekket på ul også, alt fint med blodgjennomstrømming og alt så de konkluderte med at babyen ladet opp. Dagen etter startet fødselen. De sa at det var vanlig at mange kjente mindre liv eller unormalt mye liv rett før fødsel startet, men at man alltid skulle ringe fødeavdelingen ved endringer i babyen sin aktivitet uansett. Anonymkode: 61e17...a29 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #5 Skrevet 5. juli 2019 Jeg har litt under tre uker igjen til UL-termin nå, og har begynt å kjenne at ting endrer seg litt. I går fikk jeg for første gang skikkelig menssmerter nederst i magen og i korsryggen under kynnere, ikke noe regelmessige da. I natt gikk slimproppen og det føles ut som om magen kommer lengre ned. Og har vasket sinnsykt mye tøy og utstyr de siste dagene 😂 Kan jo fortsatt ta lang tid vil jeg tro (er førstegangs) men deilig å kjenne på at det skjer «noe» synes jeg. Anonymkode: d9ffe...8e5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #6 Skrevet 5. juli 2019 Det kan være så mangt. Google kan svare deg på det. Mine tegn begynte vel en uke før, med at slimproppen kom over litt tid. Rosa utflod og masse slimklumper. Så fikk jeg "maserier" et par døgn før, kjentes ut som kynnere kom i bølgeform og bygget seg opp til en topp og var vonde. Anonymkode: b31bf...011
Kicki_90 Skrevet 5. juli 2019 #7 Skrevet 5. juli 2019 Siden jeg fødte to uker før termin begynte jeg aldri å se etter noen tegn, det eneste som ble lagt merke til var at magen sank veldig mye. I tillegg så samlet jeg mer vann i ansiktet de siste dagene før fødselen, men regnet ikke det som noe tegn siden jeg hadde mye vann i kroppen generelt.
mammahjarte Skrevet 5. juli 2019 #8 Skrevet 5. juli 2019 Løs mage, nedpress, kynnere, ryddemani, følelsen av at ungen prøvde kravle seg ut men det var nok hovudet som festa seg. Magen sank også synlig. Mye utflod.
snoren Skrevet 6. juli 2019 #9 Skrevet 6. juli 2019 Et sikkert tegn på at mormunnen åpner seg er friske blødninger sammen med rier. Da er ikke baby langt unna. Jeg fikk løs mage en måned før fødsel.
monroe927 Skrevet 6. juli 2019 #10 Skrevet 6. juli 2019 Rundt to uker før termin gikk deler av slimproppen, hadde småblødninger og slim frem til dagen før terminen. Da gikk vannet og baby kom dagen etter termin 👌 Forøvrig ingen andre «tegn» eller «plager» for min del. Hadde nettopp vært på fjelltur når vannet gikk i det jeg kom inn døra hjemme🙈💦 mindre grasiøst enn på film får en si! Amen til up’n go for voksne 👏
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #11 Skrevet 6. juli 2019 Har ingen tegn og har termin neste uke. Vet av flere som ikke har noen tegn på at fødsel nærmer seg, også går evt vann eller riene kommer som lyn fra klar himmel Anonymkode: fc876...d6b
Hollymolly Skrevet 6. juli 2019 #12 Skrevet 6. juli 2019 Ventet på alle de tegnene som alle snakker om. Våknet opp med en menssmerter klokken 04.45, også gikk jeg på do og følte jeg måtte gjøre nummer 2, men så kom det en liten rie som minnet meg om mensensmerter. Og 7 timer etterpå var hun ute😅 hadde egentlig termin i morgen. Og fødte 2 uke tror tidlig. Førstegangs fødende. Og forventet å holde på i 2 døgn som alle snakker om🙈
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå