Gå til innhold

Lage tekst på transparent papir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har laget tekst på transparent papir? Kjøpte inn en hel del for å ha inni innbydelsene. Må brukes i laserprinter, men arkene krøller seg / bølger seg, så resultatet blir ikke så fint. Noen som har noen erfaringer på dette området? Noen tips å komme med?

Gjest Anonymous
Skrevet

Dersom det er 'matpapir' (den tykke, pene arkitekttypen selvsagt, ikke den til Olapakka...) kan det hjelpe å stille inn på 'draft' i printersettingene. da bruker maskinen mindre blekk og papiret krøller seg ikke så lett.

Skrevet

Vi bruker det i våre innbydelser. Endte opp med å måtte putte et og et ark inn og printe ut.. Ellers krøllet det seg..

Skrevet

Jeg skulle også bruke det.. men gav opp. De grøllet seg blekket ble dratt utover - kort sagt det ble ikke så bra som jeh håpet og trodde...

Skrevet

Jeg har printet på transparent papir -vellum- til både innbydelser og bordkort, det var ikke noe problem overhode. Så jeg har vel kanskje ikke noen gode tips... Men jeg har brukt en veldig god fotoprinter, blekk.

Skrevet

Papiret du skal bruke heter kalkepapir.

Du kan ikke bruke matpapir.

Jeg har ikke hatt noen problemer med utskrift på laserprinter.

Brukt det i mange forskjellige anledninger.

Skrevet

Jeg har også brukt transparent papir (fra panduro) til både innbydelser og menyer.

Hadde ikke noen store problemer med det.

Det bøyer seg jo litt med det samme det er printet ut, men det flater jo ut igjen når blekket har tørket.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi printet på kalkerpapir til våre innbydelser. Var ikke noe problem,måtte bare la det ligge å tørke litt. Har i og for seg en veldig bra fotoprinter.....(blekk)

Skrevet

Måtte ha papiret i laser skriver, printet de ut en for en, men synes ikke resultatet ble så imponerende... ble litt krøllete/bølgete på utsiden. Skal jo sies at jeg er en liten perfeksjonist når det kommer til detaljer, så det endte med at jeg kjøpte et annet lekkert papir, og ble kjempe fornøyd!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...