Gå til innhold

Antall kalorier og km

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener en del på ellipsemaskin på treningssenter. Vet at man skal ta tallene på displayet med en klype salt. Men jeg har prøvd to ulike typer ellipsemaskiner, og trent med samme intensitet og varighet. Den ene ellipsemaskinen viste at det var forbrent 500 kalorier og tilbakelagt 7 km distanse. Den andre ellipsemaskinen viste 250 kalorier og 11 km distanse. Hvordan er dette mulig?? Kan man ikke bruke tallene som en viss pekepinn en gang? 

Anonymkode: e9f17...cf3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de er svært unøyaktige. Min hjemme viser ca 250-300 kcal mer enn det pulsklokken min viser. Vil du ha en pekepinn må du få deg en pulsklokke. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også brukt på pulsklokke da slike maskiner ofte er helt på bærtur. Jeg er 166 og 58 kg og forbrenner omtrent 250 kalorier ved 30 min intens løpetur. 

Anonymkode: d1bd2...e3c

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, drue skrev:

Nei, de er svært unøyaktige. Min hjemme viser ca 250-300 kcal mer enn det pulsklokken min viser. Vil du ha en pekepinn må du få deg en pulsklokke. 

Hmmm. Det merkelige er også at jeg følte meg mye mer utmattet etter økta på den som viste færrest forbrent kalorier. Men det kan jo også ha med dagsformen å gjøre.

Anonymkode: e9f17...cf3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...