Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har fått tildelt studentbolig, men har ikke råd til å betale for depositumet :( Har heller ikke noe inntekt, så får ikke kredittkort eller noe sånt. Vet noen om hvordan man kan få støtte til det? er det noen steder som tilbyr lån til unge? Hvis jeg ikke betaler depositumet i tide får jeg ikke bolig, og kan heller ikke studere :( blir veldig glad om jeg får litt hjelp eller veiledning! 

Anonymkode: 73db1...4a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg har fått tildelt studentbolig, men har ikke råd til å betale for depositumet :( Har heller ikke noe inntekt, så får ikke kredittkort eller noe sånt. Vet noen om hvordan man kan få støtte til det? er det noen steder som tilbyr lån til unge? Hvis jeg ikke betaler depositumet i tide får jeg ikke bolig, og kan heller ikke studere :( blir veldig glad om jeg får litt hjelp eller veiledning! 

Du skal vel ha studielån, og den første utbetalingen er vel ganske stor. Kanskje du kan få utsatt innbetalingen til du har fått stipend? Verdt å spørre. 

Anonymkode: 36886...17c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ringe studentskipnadden, eller de som driver studentboligen? Kanskje du kan få en utsatt frist?

Anonymkode: cba3c...4c7

AnonymBruker
Skrevet

ring til kommunen om du kan få et lån til å dekke depositumet? eller sjekk om det finnes en ordning der du betaler en slags forsikring i gjennom utleier. 

Anonymkode: c4fe5...f29

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for hjelpen! :)) Tenker å ringe dem i morgen og spørre! Får man den første utbetalingen fra Lånekassen etter semesterstart eller før? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for hjelpen! :)) Tenker å ringe dem i morgen og spørre! Får man den første utbetalingen fra Lånekassen etter semesterstart eller før? 

jeg tipper rett etter semesterstart, litt avhengig når du har søkt. Når jeg skrev kommune, så mente jeg vel NAV, du spør om lån, ikke nav garanti, for det vil mange ikke akseptere. Men når du får et lån så er utleiere mer mottakelige. 

Anonymkode: c4fe5...f29

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stipendet kommer så fort du er semesterregistrert og har betalt semesteravgift til studentskipnad. Nå er det noen år jeg studerte, men husker at det kunne ta litt tid, så pengene kom sent i august. Men ikke gi opp studie pga depositumskonto, det ordner seg det her:)

Anonymkode: cba3c...4c7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke foreldre du kan låne av så lenge da? 

Anonymkode: 0513b...7a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke foreldre du kan låne av så lenge da? 

Anonymkode: 0513b...7a0

Det er det faktisk ikke alle som har. Vil tro ts hadde visst det, om det var en mulighet.

Anonymkode: 5ed66...409

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har dessverre ikke noen jeg kan låne penger av :// men håper at alt ordner seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Om du betaler semesteravgift og registrerer deg pleier pengene være på konto i starten av august. 

Anonymkode: b3fff...f5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dessverre ikke noen jeg kan låne penger av :// men håper at alt ordner seg. 

Det gjør det :) Det er nok flere i din situasjon, så dette har samskipnaden en rutine for.

Anonymkode: 5ed66...409

AnonymBruker
Skrevet

Du kan også kontakte banken din og be om depositumslån. 

Anonymkode: 9737d...c2d

AnonymBruker
Skrevet

Hei! TS her! vil bare si at jeg kontaktet SIO og får utsette betalingen :) Tusen takk til alle som ga gode råd :)

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...