Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bestevennen min kommenterer ofte vekten min og «love handles» og har rådet med til å spise mindre softis (?)

Jeg blir veldig såret av dette. Vi har vært bestevenner i to år. Hvordan ta dette opp med han?

Anonymkode: fce0a...130

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen bestevenner kommer med slike kommentarer. Eneste unntaket er hvis det er snakk om kraftig overvekt og man er bekymret for helsen til sin venn, men da tar man det opp på en helt annen måte enn med slike frekke kommentarer. 

Du må ta det opp med han og si at det sårer deg, og spør hvorfor han føler behov for å si slikt. Tipper dere er ganske unge, så det kan kanskje også være et forsøk på å være morsom eller dårlig flørting. 

Anonymkode: 1e10b...c1f

AnonymBruker
Skrevet

«Du er en god venn, men jeg synes det er skikkelig ubehagelig at du kommenterer vekten min og hva jeg spiser. Hvis du ikke slutter med det så må vi slutte å møtes». 

Anonymkode: 6bcac...277

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

«Du er en god venn, men jeg synes det er skikkelig ubehagelig at du kommenterer vekten min og hva jeg spiser. Hvis du ikke slutter med det så må vi slutte å møtes». 

Bare for å rette meg selv, jeg mener absolutt ikke han er en god venn som sier slikt - men det virker jo som du (bortsett fra dette) setter pris på vennskapet. 

Jeg tror jeg bare ville bare vært veldig direkte å si at du ikke vil han skal kommentere det, fordi du synes det er sårende. Hvis han ikke gir seg da bør du dumpe ham som venn. 

AnonymBruker
Skrevet

Å kommentere kropp og vekt er skikkelig ufint! Min venninne kommenterer og min vekt. Nå har du holdt deg stabil. Nå har du rast ned i vekt osv. Og jeg har alltid vært helt normal, men hun har vært stolt av å være syltynn, og liker å såre folk. 

Anonymkode: e5769...768

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Softis inneholder faktisk forholdsvis lite kalorier. Si at du ikke gidder å ta imot råd fra så kunnskapsløse folk :P 

Nei, som folk skriver så er dette dårlig oppførsel. Bekymring for helse tar man opp på en annen måte, så dette er bare ufine stikk. Be ham slutte, evt. vær mindre sammen med ham om han ikke gjør det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ofte møtt men som liker å tulle med dette. Kanskje det er det prøver på?

Anonymkode: c8e84...161

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Har snakket med han nå. Viser seg at han er forelsket i naboen min og prøver å heve seg selv. Håper vi kan bevare vennskapet selv om de skulle bli sammen

Anonymkode: fce0a...130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...