AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #1 Skrevet 4. juli 2019 Kjøpte noen nye fisker til akvariet mitt, men den ene fisken blir jaget og nappet i finnene av noen av de andre, hva kan jeg gjøre ? vil det gå seg til eller må fisken fjernes og leveres tilbake til dyrebutikken? De sa at fiskene ville gå fint sammen.. Anonymkode: e4b31...890
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #2 Skrevet 4. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøpte noen nye fisker til akvariet mitt, men den ene fisken blir jaget og nappet i finnene av noen av de andre, hva kan jeg gjøre ? vil det gå seg til eller må fisken fjernes og leveres tilbake til dyrebutikken? De sa at fiskene ville gå fint sammen.. Anonymkode: e4b31...890 Fjern mobberen, ikke offeret 😁 Anonymkode: 83861...cb2 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #3 Skrevet 4. juli 2019 Hahaha litt morsomt😂 Anonymkode: 6a28d...0ff
Gjest Skrevet 4. juli 2019 #5 Skrevet 4. juli 2019 Hvilke type fisk er det du har? Kan hende de har anbefalt noen uheldige kombinasjoner, ikke veldig uvanlig dessverre. Har de stor plass? Hvor mye planter og huler har du? Har den andre muligheter for å hjemme seg?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #6 Skrevet 4. juli 2019 2 minutter siden, Kvartz skrev: Hvilke fisk er det snakk om? Det er denne typen som blir jaget av de gule under Anonymkode: e4b31...890
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #7 Skrevet 4. juli 2019 3 minutter siden, Anki skrev: Hvilke type fisk er det du har? Kan hende de har anbefalt noen uheldige kombinasjoner, ikke veldig uvanlig dessverre. Har de stor plass? Hvor mye planter og huler har du? Har den andre muligheter for å hjemme seg? Har masse planter og de har mer en god nok plass, men huler har jeg ikke, det er noe jeg må skaffe meg. Anonymkode: e4b31...890
Antoinette Skrevet 4. juli 2019 #8 Skrevet 4. juli 2019 Heng et bilde av en større fisk mot glasset, dette fungrer visstnok.
Gjest Skrevet 4. juli 2019 #9 Skrevet 4. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har masse planter og de har mer en god nok plass, men huler har jeg ikke, det er noe jeg må skaffe meg. Anonymkode: e4b31...890 Det kan være greit med en hule eller to ja, evt stokker som de kan legge seg inn i. Hvor stort akvarie har du, og hvor mange fisk har du oppi? Noen trenger større plass enn andre.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #10 Skrevet 4. juli 2019 Akkurat nå, Anki skrev: Det kan være greit med en hule eller to ja, evt stokker som de kan legge seg inn i. Hvor stort akvarie har du, og hvor mange fisk har du oppi? Noen trenger større plass enn andre. 210 liter, har ca 35 fisk, mest små fisk, kun den på bildet og skalare som er litt store. Anonymkode: e4b31...890
Kvartz Skrevet 4. juli 2019 #11 Skrevet 4. juli 2019 Perlegurami trives veldig godt i flyteplanter. Skalere er kjente for å være aggressive, er de fremdeles små? Det kan være lurt å lese seg opp på de forskjellige fiskene før man setter de i samme akvarium. Veldig mange som arbeider på dyrebutikker har dårlig kunnskap om fisk.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #12 Skrevet 4. juli 2019 7 minutter siden, Kvartz skrev: Perlegurami trives veldig godt i flyteplanter. Skalere er kjente for å være aggressive, er de fremdeles små? Det kan være lurt å lese seg opp på de forskjellige fiskene før man setter de i samme akvarium. Veldig mange som arbeider på dyrebutikker har dårlig kunnskap om fisk. Ja, skalaren er forsatt liten, får lese litt, takk for tips. Trodde man måtte ha kunnskap om alle dyr i en dyrebutikk når man jobbet der. Anonymkode: e4b31...890
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #13 Skrevet 4. juli 2019 Søk litt rundt i forum på "finnenapper" så får du vite mer om hvorfor og hvordan unngå det. Anonymkode: 83861...cb2
Gjest Skrevet 4. juli 2019 #14 Skrevet 4. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, skalaren er forsatt liten, får lese litt, takk for tips. Trodde man måtte ha kunnskap om alle dyr i en dyrebutikk når man jobbet der. Anonymkode: e4b31...890 Det begynner å bli bedre, men det er ofte nå noen som er gode på sitt område og er ikke de på jobb har de basiskunnskap om dyrene. Noen har prøvd å selge meg guppy i akvariet med kampfisk, og kanin sammen med marsvin, og ett marsvin alene. Så ja, kunnskapen er ikke bra overalt dessverre.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #15 Skrevet 4. juli 2019 55 minutter siden, Anki skrev: Det begynner å bli bedre, men det er ofte nå noen som er gode på sitt område og er ikke de på jobb har de basiskunnskap om dyrene. Noen har prøvd å selge meg guppy i akvariet med kampfisk, og kanin sammen med marsvin, og ett marsvin alene. Så ja, kunnskapen er ikke bra overalt dessverre. Oj da, ja det var spesielt. Anonymkode: e4b31...890
Tvist Skrevet 5. juli 2019 #16 Skrevet 5. juli 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, skalaren er forsatt liten, får lese litt, takk for tips. Trodde man måtte ha kunnskap om alle dyr i en dyrebutikk når man jobbet der. Anonymkode: e4b31...890 I dyrebutikker har de vanligvis bare krav om at de som skal jobbe der er glade i dyr, og evt salgserfaring. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå