AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #41 Del Skrevet 4. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: For vi kan hjelpe mer under måltidene og passe på da. Til vanlig er det ikke så hytt, vi bare skifter, men som sagt, jeg har ikke skift som går under pent for 2 uker hvis bi bruker tøyet fra 18 til midnatt. Men iom at vi bør passe på nå så får vi gjøre enn ekstra innsats slik at tøyet kanskje holder 2-3 måltider. Skifter vi rett etter så er det også mindre sjanse for uhell nede og oppe utover kvelden også, mtp is og drikke e.l. Anonymkode: f6e8e...914 Jeg mente, at hvis problemet er så små barn at det garantert blir søl med maten så hjelper det jo ikke å skifte til noe annet etter middagen. Da vil jo middagsklærne allikevel bli tilsølt. Men har dere så små barn så og skal reise på ferie til et hotell som aksepterer slikt så er det ikke så innmari nøye med den kleskoden allikevel tenker jeg, det er nok mest for å gi et signal om at det ikke er ok å komme til middag rett fra stranda...... Anonymkode: 2a97c...391 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 4. juli 2019 #42 Del Skrevet 4. juli 2019 Ta med noen pene shortser og t skjorter. Det tar ikke stor plass. Barna er vel så store nå at de kan spise uten å søle. Tror barn også synes det er litt stas å kle seg pent når man skal på restaurant. I hvertfall syntes mine det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #43 Del Skrevet 4. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mente, at hvis problemet er så små barn at det garantert blir søl med maten så hjelper det jo ikke å skifte til noe annet etter middagen. Da vil jo middagsklærne allikevel bli tilsølt. Men har dere så små barn så og skal reise på ferie til et hotell som aksepterer slikt så er det ikke så innmari nøye med den kleskoden allikevel tenker jeg, det er nok mest for å gi et signal om at det ikke er ok å komme til middag rett fra stranda...... Anonymkode: 2a97c...391 Barna er mellom 6 og 10 år, men de er ikke på samme nivå mtp. Motorikk og modenhet, men vi får gjøre det beste utav det. Tusen takk for svar. Anonymkode: f6e8e...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 4. juli 2019 #44 Del Skrevet 4. juli 2019 Sier kleskoden "pent" så kan de ikke komme i fotballdrakt nei. Ta med noen litt penere Tskjorter og skift rett før og tilbake til fotballdrakten rett etter Barna er så store at de fint kan lære at fotballdrakten ikke passer bestandig De fleste hoteller har også en vasketjeneste slik at du slipper å kjøpe en million nye for reisen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #45 Del Skrevet 4. juli 2019 5 minutter siden, tirben skrev: Ta med noen pene shortser og t skjorter. Det tar ikke stor plass. Barna er vel så store nå at de kan spise uten å søle. Tror barn også synes det er litt stas å kle seg pent når man skal på restaurant. I hvertfall syntes mine det. Er nok ett stykke igjen til de synes bomull er stas, men vi har god plass i koffertene. I verstefall så vil nok nabobordene se at vi ikke er som alle andre så får vi håpe de har forståelse for det. Anonymkode: f6e8e...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #46 Del Skrevet 4. juli 2019 Ha på finklærne kun til middag. Etter middag vasker dere bort evt matsøl i vasken og henger opp til tørk. Bruk også servietten til å beskytte klærne for søl (fine restauranter har sikkert stoffservietter). Fin anledning til å trene på å ikke søle så mye! Anonymkode: 17748...375 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 4. juli 2019 #47 Del Skrevet 4. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er nok ett stykke igjen til de synes bomull er stas, men vi har god plass i koffertene. I verstefall så vil nok nabobordene se at vi ikke er som alle andre så får vi håpe de har forståelse for det. Anonymkode: f6e8e...914 Hva med å ta med barna ut på shopping og gjøre en liten greie ut av det? "I dag skal vi kjøpe noen t skjorter vi skal bruke på restaurant når vi er på ferie!" La de få være med å bestemme, kanskje det blir litt bedre mottatt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 4. juli 2019 #48 Del Skrevet 4. juli 2019 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Når hotellet skriver at man må ha på seg pent tøy til kvelds/middagen? Barna går ikke i noe annet og har ikke 2 uker med chinos og piqué liggende. Alle drakter som er pakket ned er under 1 år gamle så ingenting er slitt. Barna er mellom 6 og 10 år. Anonymkode: f6e8e...914 Nei. Fotballdrakt er bare ok å ha på seg når du spiller fotball! Endret 4. juli 2019 av K.B. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #49 Del Skrevet 4. juli 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: I verstefall så vil nok nabobordene se at vi ikke er som alle andre så får vi håpe de har forståelse for det. Om så er tilfellet så tror jeg nok de fleste både ser og har forståelse for akkurat det. Anonymkode: 2a97c...391 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #50 Del Skrevet 4. juli 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er nok ett stykke igjen til de synes bomull er stas, men vi har god plass i koffertene. I verstefall så vil nok nabobordene se at vi ikke er som alle andre så får vi håpe de har forståelse for det. Anonymkode: f6e8e...914 Det er ikke slik det virker. En følger kleskoden til det stedet en besøker. Fotballdrakter hører IKKE til på finere restauranter. Hvorfor klarer dere ikke å akseptere dette? Hvis det er så vanskelig, får dere finne dere er mcdonalds. Anonymkode: 07f87...982 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #51 Del Skrevet 4. juli 2019 Akkurat nå, K.B. skrev: Nei. Fotballdrakt er bare ok å ha på seg når du spiller fotball! Det er vi uenig i, men ok. Anonymkode: f6e8e...914 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 4. juli 2019 #52 Del Skrevet 4. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er nok ett stykke igjen til de synes bomull er stas, men vi har god plass i koffertene. I verstefall så vil nok nabobordene se at vi ikke er som alle andre så får vi håpe de har forståelse for det. Anonymkode: f6e8e...914 Hvis du mener at du har barn med spesielle behov, så vil folk selvfølgelig vise forståelse for det! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 4. juli 2019 #53 Del Skrevet 4. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er vi uenig i, men ok. Anonymkode: f6e8e...914 Hvis du vi se ut som en tulling, så for all del... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #54 Del Skrevet 4. juli 2019 Just now, AnonymBruker said: Det er ikke slik det virker. En følger kleskoden til det stedet en besøker. Fotballdrakter hører IKKE til på finere restauranter. Hvorfor klarer dere ikke å akseptere dette? Hvis det er så vanskelig, får dere finne dere er mcdonalds. Anonymkode: 07f87...982 TS har nylig hintet om at barna kan ha spesielle behov. Da kan jeg godt forstå at materialet bomull kontra fotballdrakt kan være å foretrekke. For barna. Anonymkode: 2a97c...391 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #55 Del Skrevet 4. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke slik det virker. En følger kleskoden til det stedet en besøker. Fotballdrakter hører IKKE til på finere restauranter. Hvorfor klarer dere ikke å akseptere dette? Hvis det er så vanskelig, får dere finne dere er mcdonalds. Anonymkode: 07f87...982 Det er en utfordring ja, men har du fått inntrykk av at vi ikke skal prøve så godt vi kan? Tror du vi ønsker å skille oss ut? Da hadde jeg i tilfelle droppet å stille spørsmålet. Anonymkode: f6e8e...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #56 Del Skrevet 4. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er en utfordring ja, men har du fått inntrykk av at vi ikke skal prøve så godt vi kan? Tror du vi ønsker å skille oss ut? Da hadde jeg i tilfelle droppet å stille spørsmålet. Anonymkode: f6e8e...914 På hvilke andre arenaer og andre områder går dere generelt på kompromiss mellom barnas behov og hva dere tror er sosialt akseptert? Anonymkode: 2a97c...391 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #57 Del Skrevet 4. juli 2019 Akkurat nå, K.B. skrev: Hvis du vi se ut som en tulling, så for all del... Så hyggelig at mine barn ser ut som tullinger dag og ut og dag inn. De foretrekker glatt stoff så ja, vi kjøper sportstøy med og uten tall. Og de skiller seg ikke ut i klær på skolen. På en restaurant er forståelig, men definere de som tullinger er unødvendig og slemt. Anonymkode: f6e8e...914 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #58 Del Skrevet 4. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS har nylig hintet om at barna kan ha spesielle behov. Da kan jeg godt forstå at materialet bomull kontra fotballdrakt kan være å foretrekke. For barna. Anonymkode: 2a97c...391 Det hjelper ikke. Da må de gå et annet sted å spise. Anonymkode: 07f87...982 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #59 Del Skrevet 4. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det hjelper ikke. Da må de gå et annet sted å spise. Anonymkode: 07f87...982 Tror nok de er velkomne på et familiehotell, hvor mange barn UTEN diagnoser stort sett oppfører seg som fulle dverger, uten at foreldrene løfter en finger. TS sine barn høres ut som normalt veloppdragne barn, som bare har spesielle behov i forhold til hva slags klær de kan gå med som ikke plager dem å ha på seg, det er ikke engang sammenlignbart med de foreldrene og ungene som oppfører seg som de skulle vært i ville vesten.... Anonymkode: 2a97c...391 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 4. juli 2019 #60 Del Skrevet 4. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hyggelig at mine barn ser ut som tullinger dag og ut og dag inn. De foretrekker glatt stoff så ja, vi kjøper sportstøy med og uten tall. Og de skiller seg ikke ut i klær på skolen. På en restaurant er forståelig, men definere de som tullinger er unødvendig og slemt. Anonymkode: f6e8e...914 Nei det er ikke slemt, det er ærlig, slutt å spill krenka. Du hadde ikke spurt om dette om du innerst inne ikke hadde hatt en følelse av at det var feil. Hvis barna dine liker glatte stoffer, så finnes slikt uten fotballklubb trykk. Barn på 6 og 10 år klarer fint å ha på seg en pen genser, koster maks 250,- på H&M eller Zara. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå