Gå til innhold

Er fotballdrakt innafor å ha på seg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Akkurat nå, LiseTV skrev:

Fotballdrakter og annet sportsutstyr har en på seg under kampen. Der er vel garderober så en kan skifte?

Jeg se faktisk ikke poenget i å være morsom. Hadde du kjent oss hadde du aldri tenkt denne tanken. Tøffe uoppdragne mennesker på nett har jeg aldri forstått. 

Anonymkode: f6e8e...914

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har pakket vanlig tøy og selskapstøy som vi har liggende, men tenker hvis vi går tom. Pleier folk å vaske tøy under opphold? 

Vi har alltid med noen pakker biotex så vi kan vaske litt klær underveis om de får lukt/flekker. Slik holder 2 underdeler og 3-4 overdeler per person fint til to uker. Vi har i tillegg med et sett varmere klær (brukes vanligvis bare på reisen), noe undertøy og sokker (men vi bytter ikke hver dag siden alle stort sett har på badetøy som undertøy og er barbeint i sandaler) og to sett badetøy. Det er veldig deilig å klare seg med bare to kofferter + håndbagasje når man skal ha med tre viltre gutter på en fremmed flyplass.

Når de er småbarn trengs det ofte litt mer siden de søler mer ved måltider og kan ha do-uhell på fremmede steder, men dine gutter bør ha vokst fra det.

Anonymkode: 543fa...46d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barna springer rundt i fotballtøy hele dagen, trenger du mest sannsynlig ikke finere tøy til hver middag. De er såpass store at de burde ikke grise til klærne ved hvert måltid. Uhell kan skje, men da kan man eventuelt vaske vekk flekkene.

Altså, fotballdrakt frem til middag, skifte til noe penere, på med fotballdrakt etterpå igjen. Null problem. Såpass bør både barn og voksne kunne gjøre.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Luna Llena skrev:

Nei, de er store nok til å lære seg at fotballdrakter ikke passer i alle sammenhenger.

Vi har hatt nok med å lære hva vi skal kle på oss når vi skal i selskaper her hjemme, 17 mai osv. For 2 uker i syden, er vi nok langt i fra å lære. Og det er ikke på agendaen nå. Vi ønsker at dette skal være en fin tid og ikke krangling om tøy. Jeg har forberedt så mye jeg kan, om det vanlig tøyet som er pakket og så får vi se om vi har nok tøy med eller ikke. Og hvor mye diskusjon det vil bli. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har alltid med noen pakker biotex så vi kan vaske litt klær underveis om de får lukt/flekker. Slik holder 2 underdeler og 3-4 overdeler per person fint til to uker. Vi har i tillegg med et sett varmere klær (brukes vanligvis bare på reisen), noe undertøy og sokker (men vi bytter ikke hver dag siden alle stort sett har på badetøy som undertøy og er barbeint i sandaler) og to sett badetøy. Det er veldig deilig å klare seg med bare to kofferter + håndbagasje når man skal ha med tre viltre gutter på en fremmed flyplass.

Når de er småbarn trengs det ofte litt mer siden de søler mer ved måltider og kan ha do-uhell på fremmede steder, men dine gutter bør ha vokst fra det.

Anonymkode: 543fa...46d

Takk for svar. Vi er fremdeles i uhell og gris ved måltider, så derfor jeg er litt urolig for bekledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Kontorotta skrev:

Om barna springer rundt i fotballtøy hele dagen, trenger du mest sannsynlig ikke finere tøy til hver middag. De er såpass store at de burde ikke grise til klærne ved hvert måltid. Uhell kan skje, men da kan man eventuelt vaske vekk flekkene.

Altså, fotballdrakt frem til middag, skifte til noe penere, på med fotballdrakt etterpå igjen. Null problem. Såpass bør både barn og voksne kunne gjøre.

Skifte rett etter middagen var lurt. Da kommer vi nok mye lengre med tøyet ja. Takk for svar. Kan bli en god gulerot for barna. Takk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Whistler skrev:

Fotballdrakter er noe man bruker når man spiller fotball. 

Always dress up!

Nå er ikke mine barn fotballinteresserte, men har med stoffet å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Ville tatt med andre klær til middag (trenger ikke være smoking og kjoler, men noen hele og pene bukser og t-skjorter bare) og så bedt dem skifte igjen etter middagen, så trenger du ikke mer enn to middagsantrekk per unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når hotellet skriver at man må ha på seg pent tøy til kvelds/middagen? 

Barna går ikke i noe annet og har ikke 2 uker med chinos og piqué liggende. Alle drakter som er pakket ned er under 1 år gamle så ingenting er slitt. 

Barna er mellom 6 og 10 år. 

fotballdrakt er ikke pent, ville kjøpt noen litt finere klær til å ha med til middag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Whistler skrev:

Fotballdrakter er noe man bruker når man spiller fotball. 

Always dress up!

Eventuelt er på stadion og ser på fotball. Har alltid drakta til laget mitt når jeg er på kamp. Men ikke noe man går med på en resturant. Særlig ikke når det står pent tøy.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Takk for svar. Vi er fremdeles i uhell og gris ved måltider, så derfor jeg er litt urolig for bekledning. 

Skifte rett etter middagen var lurt. Da kommer vi nok mye lengre med tøyet ja. Takk for svar. Kan bli en god gulerot for barna. Takk. 

Hvordan kan sistnevnte hjelpe på førstnevnte..?

Anonymkode: 2a97c...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er ikke mine barn fotballinteresserte, men har med stoffet å gjøre. 

Så de vil heller gå i klam plast enn luftig bomull? Uansett er ikke fotballdrakt greit utenfor trening eller kamp.

Anonymkode: 60e9d...680

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da mange barn som elsker å bruke fotballdraktene til yndlingslaget utenom  trening og kamp. Også unger som ikke spiller aktivt på fotballag bruker fotballdrakt! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, en går ikke i fotballdrakt når kleskoden sier noe annet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har pakket vanlig tøy og selskapstøy som vi har liggende, men tenker hvis vi går tom. Pleier folk å vaske tøy under opphold? 

Vi leverer tøy til vask når vi går tom for klær.  På et typisk strandhotell trenger man ikek bruke "middagsklærne" mer enn i en snau time hver dag så om man greier å holde sausen på fatet og i magen trenger man ikke ha mer enn to "middagsskift" på to uker.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg se faktisk ikke poenget i å være morsom. Hadde du kjent oss hadde du aldri tenkt denne tanken. Tøffe uoppdragne mennesker på nett har jeg aldri forstått. 

Morsom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan sistnevnte hjelpe på førstnevnte..?

Anonymkode: 2a97c...391

For vi kan hjelpe mer under måltidene og passe på da. Til vanlig er det ikke så hytt, vi bare skifter, men som sagt, jeg har ikke skift som går under pent for 2 uker hvis bi bruker tøyet fra 18 til midnatt. Men iom at vi bør passe på nå så får vi gjøre enn ekstra innsats slik at tøyet kanskje holder 2-3 måltider. Skifter vi rett etter så er det også mindre sjanse for uhell nede og oppe utover kvelden også, mtp is og drikke e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, LiseTV skrev:

Morsom ?

Det var en unødvendig kommentar ang. Garderoben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer helt an på hvilket lag drakten er fra ;)

Anonymkode: c41a7...532

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leverer alltid tøy til vask når jeg er på ferie.  Vet ikke hvor dere skal,  men på de fleste feriesteder er det vasketjeneste overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...