AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #1 Skrevet 4. juli 2019 Vet ikke hvor jeg skal poste dette, men admin får bare flytte tråden dit det passer. Jeg har et stekebrett som er kjøpt i utlandet, og ser at magnet fester seg på det, så mulig det er av jern(eller de andre metallene magnet tiltrekker seg), men det er veldig lett og tynt. Nå har datteren min klart å skrubbe skikkelig med stålull og nå har det nonsticklaget forsvunnet helt og jeg ser at det er små områder med litt rust. Kan jeg redde brettet med å olje litt og la stå? Eller skal jeg bare kaste det? Anonymkode: 0acc1...b39
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #2 Skrevet 4. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvor jeg skal poste dette, men admin får bare flytte tråden dit det passer. Jeg har et stekebrett som er kjøpt i utlandet, og ser at magnet fester seg på det, så mulig det er av jern(eller de andre metallene magnet tiltrekker seg), men det er veldig lett og tynt. Nå har datteren min klart å skrubbe skikkelig med stålull og nå har det nonsticklaget forsvunnet helt og jeg ser at det er små områder med litt rust. Kan jeg redde brettet med å olje litt og la stå? Eller skal jeg bare kaste det? Anonymkode: 0acc1...b39 Bare å kaste, nonstickbelegget er ikke særlig bra å få i seg. Anonymkode: dc568...eb5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #3 Skrevet 4. juli 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare å kaste, nonstickbelegget er ikke særlig bra å få i seg. Anonymkode: dc568...eb5 Takk for svar! Nonstickbelegget er skrubbet helt vekk, metallet som er igjen. Så lurer på om det kan reddes ved å skrubbe vekk rusten skikkelig, tørke og så gå over med en runde med olje og la tørke. Jernpanner går jo an å skrubbe, så vaske med varmt vann, tørke godt for så å olje. Men nå lurer jeg om brettet er av jern(magnet fester seg på det altså), men da lurer jeg på hva annet magnet tiltrekker seg 🤔 Anonymkode: 0acc1...b39
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #4 Skrevet 5. juli 2019 Unnskyld at jeg sporer av, men ordet du mener å bruke er korrosjon. Erosjon er noe annet. Anonymkode: 4b462...204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå