AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #1 Skrevet 4. juli 2019 Mannen min er innfertil og eneste mulighet vi har for å få barn er bruk av donor eller adopsjon. Hva hadde du valgt av disse 2 og hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: 56222...ea6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #2 Skrevet 4. juli 2019 For meg er der etisk galt å bruke eggdonasjon, så da hadde valget vært «enkelt». Jeg hadde gått for adopsjon. Anonymkode: 032f9...625
Prøver18 Skrevet 4. juli 2019 #3 Skrevet 4. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er der etisk galt å bruke eggdonasjon, så da hadde valget vært «enkelt». Jeg hadde gått for adopsjon. Anonymkode: 032f9...625 Det ville jo ikke vært egg. Det ville vært sæddonor 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. juli 2019 #4 Skrevet 4. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er der etisk galt å bruke eggdonasjon, så da hadde valget vært «enkelt». Jeg hadde gått for adopsjon. Anonymkode: 032f9...625 Det er mannen som er infertil her, så TS trenger ikke eggdonasjon 😂 Sæddonasjon derimot.
Prøver18 Skrevet 4. juli 2019 #5 Skrevet 4. juli 2019 Dersom han synes det var okei, ville jeg valgt donor. Adopsjon tar maaaaaaaaangeeeee år 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. juli 2019 #6 Skrevet 4. juli 2019 Sæddonasjon er veldig enkelt dersom kvinnen er normalt fertil, og dessuten betraktelig billigere og mindre tidkrevende enn adopsjon, så jeg hadde definitivt gått for det.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #7 Skrevet 4. juli 2019 Hvis du ts har et ønske om å oppleve å være gravid eller videreføre genene dine, så kan dere jo bruke donor. Men der er ikke sikkert det er så viktig for deg, du må bare gjøre det som føles rett. Vil du kanskje angre i fremtiden hvis du ikke valgte å bære fram barnet selv? Anonymkode: b6111...d96 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #8 Skrevet 4. juli 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er der etisk galt å bruke eggdonasjon, så da hadde valget vært «enkelt». Jeg hadde gått for adopsjon. Anonymkode: 032f9...625 Nå er det sæd vi trenger da, men. Anonymkode: 56222...ea6 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #9 Skrevet 4. juli 2019 27 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Sæddonasjon er veldig enkelt dersom kvinnen er normalt fertil, og dessuten betraktelig billigere og mindre tidkrevende enn adopsjon, så jeg hadde definitivt gått for det. Vet du hvor lang tid det tar og evt få sånne strå tilsendt? Anonymkode: 56222...ea6
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. juli 2019 #10 Skrevet 4. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du hvor lang tid det tar og evt få sånne strå tilsendt? Anonymkode: 56222...ea6 Strå?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #11 Skrevet 4. juli 2019 32 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Det er mannen som er infertil her, så TS trenger ikke eggdonasjon 😂 Sæddonasjon derimot. Forskjellen på egg fra damer og egg (som vi har valgt å kalle «sæd») fra menn er, sånn moralsk sett hva, mener du..? Jeg forstår at de kristne mørkemennene ser en forskjell. Men det at religiøse miljøer tror på noe betyr ikke at det faktisk eksisterer. Oftest betyr det at det ikke eksisterer. Anonymkode: 51578...ec7
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. juli 2019 #12 Skrevet 4. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forskjellen på egg fra damer og egg (som vi har valgt å kalle «sæd») fra menn er, sånn moralsk sett hva, mener du..? Jeg forstår at de kristne mørkemennene ser en forskjell. Men det at religiøse miljøer tror på noe betyr ikke at det faktisk eksisterer. Oftest betyr det at det ikke eksisterer. Anonymkode: 51578...ec7 Ingenting for min del. Hvor står det at jeg mener det er en moralsk forskjell? Poenget mitt var at TS trenger sæddonor, ikke eggdonor, siden det er mannen som er infertil og ikke kvinnen.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #13 Skrevet 4. juli 2019 Den er vanskelig Ts. Hadde personlig syntes det hadde hvert altfor tungt å få et barn med «en annen mann» selv om det er donasjon. Om jeg ikke kan få barn med mannen min da vil jeg ikke ha barn. Da hadde jeg gått for adopsjon eller «frivillig barnløs». Anonymkode: fbf8a...06c 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #14 Skrevet 4. juli 2019 3 timer siden, Prøver18 skrev: Dersom han synes det var okei, ville jeg valgt donor. Adopsjon tar maaaaaaaaangeeeee år Det er faktisk ikke helt riktig. For noen år siden var køene veldig lange, men nå er det ikke sånn lenger. Utredning i Norge tar under et halvt år, deretter kommer ventetid i utlandet som også har gått kraftig ned mange plasser. Vi adopterte på litt over 1,5 år og er slett ikke unike. Hele den tiden visste vi at det kom til å bli barn til slutt og mannen var en like aktiv forelder fra dag 1 som jeg var. Av den grunn, mer enn donasjonsproblematikken, ville vi valgt adopsjon igjen. Anonymkode: 538f6...889 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #15 Skrevet 4. juli 2019 3 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Strå? Sæden. Anonymkode: 56222...ea6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #16 Skrevet 4. juli 2019 Jeg vet ikke hva vi skal gjøre. Samboer vet ikke heller. Og jeg vil ikke si noe feil. Tenk om barnet blir mobbet. Tenk om samboer ikke blir glad i barnet, eller jeg blir glad i barnet. Anonymkode: 56222...ea6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #17 Skrevet 4. juli 2019 Tenk om jeg angrer om vi ikke får barn. Anonymkode: 56222...ea6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #18 Skrevet 4. juli 2019 Personlig hadde jeg valgt sæddonasjon, så lenge mannen var med på det. Men, det er fordi jeg ønsker å gå gravid og hele den opplevelsen. Men det er nok en fin opplevelse å adoptere også. Anonymkode: 87048...09d 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. juli 2019 #19 Skrevet 4. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sæden. Anonymkode: 56222...ea6 Det praktiske rundt det bør du spørre sykehuset om, ikke KG.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #20 Skrevet 4. juli 2019 17 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Det praktiske rundt det bør du spørre sykehuset om, ikke KG. Har ikke bestemt oss enda. Dessuten kan jeg vel spørre her om noen har erfaringer med dette? Hva er KG til fpr da? Trolling, er jeg gravid og bloggerhets? Anonymkode: 56222...ea6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå