Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen jeg trenger litt innspill. Jeg vurderer å åpne en nettbutikk for dame klær. Har sett meg ut ett merke foreløpig. Dette er ett merke som går fra xxs helt opp til 3xl. Så det inkluderer nesten alle. I tillegg er det snakk om klær for helt hverdagslige damer. Ikke noe over sexy og ikke ikke noe altfor kjerring. Jeg føler at slike klær mangler litt i dagens klesbutikker i Norge. Er det noen her som har noen innspill? Dette er kun i tankeprosessen ennå og ingenting er klarlagt. Hadde dere handlet klær i en norsk nettbutikk? Prisene hadde ligget på middels pris ikke for dyrt men ikke hm billig heller. 

Anonymkode: e7c37...b0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg er det snakk om klær for helt hverdagslige damer. Ikke noe over sexy og ikke ikke noe altfor kjerring. Jeg føler at slike klær mangler litt i dagens klesbutikker i Norge. 

Jeg synes jeg finner hverdagslige klær overalt jeg...? På Zalando har de feks over 12.000 ulike kjoler (!) Så der bør det finnes noe for en hver smak. Nå mener ikke jeg at Zalando er perfekt, for all del. Men det er utrolig mange som selger klær der ute, og stadig flere prøver å shoppe mindre. Du bør kanskje skille deg ut litt, tenker jeg. «Hverdagslige klær til middels priser» høres jo forsåvidt greit ut, men kan fort bli litt kjedelig og. 

Kunne godt handlet på en norsk nettbutikk, men da må det være godt utvalg, billig frakt, enkel retur og spennende merker. Blir fort til at man holder seg til de store og veletablerte, med mindre man klarer å bli lagt merke til. 

Anonymkode: 150a6...c21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes jeg finner hverdagslige klær overalt jeg...? På Zalando har de feks over 12.000 ulike kjoler (!) Så der bør det finnes noe for en hver smak. Nå mener ikke jeg at Zalando er perfekt, for all del. Men det er utrolig mange som selger klær der ute, og stadig flere prøver å shoppe mindre. Du bør kanskje skille deg ut litt, tenker jeg. «Hverdagslige klær til middels priser» høres jo forsåvidt greit ut, men kan fort bli litt kjedelig og. 

Kunne godt handlet på en norsk nettbutikk, men da må det være godt utvalg, billig frakt, enkel retur og spennende merker. Blir fort til at man holder seg til de store og veletablerte, med mindre man klarer å bli lagt merke til. 

Anonymkode: 150a6...c21

Ja det har du rett i. Tenkte litt at dette kunne bli en liten personlig nettbutikk kun drevet av meg. Det blir selvsagt noe helt annet enn Zalando. De kan man liksom ikke konkurrere i mot. Hva tenker du gjør at en liten nettbutikk skiller seg ut? 

Jeg personlig ser lite praktiske enkle klær i middels prisklasse. Hm har jeg gitt opp super dårlig kvalitet de siste årene. Både på voksen og dame klær. Synes alle klærne jeg ser som jeg liker eller synes er fine er kjempe dyre. 

AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanskelig å konkurrere med de store. Du må regne med at det tar år før du evt kan ta ut lønn.

Anonymkode: c2c86...1a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si jeg lurer på hva du mener er "hverdagslige klær for damer", for det syns jeg i grunnen selges overalt? Eksempler? Skulle gjerne hatt svar på det for å kunne svare deg. Jeg kjøper fra de nettbutikkene som selger det jeg liker, som har kjapp forsendelse og god kundeservice. Ofte handler jeg utenlands fordi jeg syns mye av klærene som selges her i min str (48) er kjedelige, derfor blir jeg automatisk litt skeptisk til hverdagslig beskrivelsen din, og ser for meg nok en butikke med teltform på det meste over str 40. 

Anonymkode: a5e51...0eb

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må si jeg lurer på hva du mener er "hverdagslige klær for damer", for det syns jeg i grunnen selges overalt? Eksempler? Skulle gjerne hatt svar på det for å kunne svare deg. Jeg kjøper fra de nettbutikkene som selger det jeg liker, som har kjapp forsendelse og god kundeservice. Ofte handler jeg utenlands fordi jeg syns mye av klærene som selges her i min str (48) er kjedelige, derfor blir jeg automatisk litt skeptisk til hverdagslig beskrivelsen din, og ser for meg nok en butikke med teltform på det meste over str 40. 

Det jeg elsket med det merke er at de ikke har plus size avdeling. De har de samme klærne fra XS -3 xl. Ja ikke alle klær har lik størrelses utvalg men mange har det. Det går i myke stoffer kjoler, skjørt overdeler (ikke telt) og fine farger. Ikke noe spesielt utringet eller over «sexy» som mange kanskje ikke har lyst å gå med. Mitt personlige problem er at jeg alltid ender opp med å kjøpe pen kjoler som jeg skal bruke på «fest» aldri noe jeg kan bruke feks på jobben. Samme gjelder forøvrig sko. Jeg kjøper joggesko eller pensko ingenting hverdags. Skal se om jeg finner noen bilder av klærne som kan illustrer litt uten å vise hvilket merke det er.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som skal gjøre den nettbutikken spesiell? Hvorfor skal jeg handle der, fremfor på Zalando, hvor det er gratis retur og frakt (om man handler for over 230 er det vel)? Og hvor det er veldig mye mer enn bare ett merke? 

Har du tenkt på kostnader ved å få laget ordentlige nettsider? Hvor skal du lagre klærene? Hvordan skal du gjøre det med returer? 

Jeg tror nok ikke jeg ville sagt opp den vanlige jobben helt ennå... 

Anonymkode: 98e22...078

AnonymBruker
Skrevet

Her er noen eksempler på klær. Disse går alle fra xxs-3xl. Jeg valgte ut noen av de som går opp og ned hele størrelses skalaen. I utgangspunktet tenkte jeg å ha dette som en bi inntekt. Jeg jobber deltid. Slutter selvsagt ikke i jobben min. Det finnes utallige nettbutikker som ikke er zalando. Det praktisk har jeg ikke tenkt ut ennå er veldig i tenke fasen. Plass har jeg hjemme så ingen fare for det. Både garasje lagring over garasje og 100 kvm hjemme jeg lett kan bruke på lagring. 

E9907BDE-595D-4A4E-8014-6BF522BFAB65.jpeg

C9A18C91-9428-42A4-9D8A-4886A6C35F12.jpeg

053C9DA9-F927-43F4-AB89-180A4A80CBA1.jpeg

39823A36-431D-4CEE-88CB-C6BC727A43F3.jpeg

C40063A1-EFB8-44C4-9D80-B9C3D93DCB5E.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig så syns ikke jeg de klærene skiller seg fra andre ting som finnes på markedet, ikke var de spesielt pene heller. Klær med samme snitt til str 36 og 52 er sjelden bra, vet ikke om det er det som gjør at de fleste klærene ser uformelig og bumsete ut, men unntak av antrekket til hun med skjerf i halsen. Det eneste jeg kanskje kunne vurdert her er den prikkete blusen på første bilde, men den finnes jo allerede i all andre nettbutikker. Utfordringen din blir hvorfor noen skal handle hos deg fremfor andre. Hva tenker du prisen skulle vært f.eks for den blusen?

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig - det ser ut som klær man kan få tak i hvor som helst. Skal man ha kun ett merke, må det være noe veldig spesielt med de klærne. 

Anonymkode: c2c86...1a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i utgangspunktet ikke låst meg til ett merke. La bare merke til at de hadde fine og praktiske klær til de over 30. Jeg har lyst på en nettbutikk. De andre klærne jeg liker er som regel mye dyrere.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her er noen eksempler på klær. Disse går alle fra xxs-3xl. Jeg valgte ut noen av de som går opp og ned hele størrelses skalaen. I utgangspunktet tenkte jeg å ha dette som en bi inntekt. Jeg jobber deltid. Slutter selvsagt ikke i jobben min. Det finnes utallige nettbutikker som ikke er zalando. Det praktisk har jeg ikke tenkt ut ennå er veldig i tenke fasen. Plass har jeg hjemme så ingen fare for det. Både garasje lagring over garasje og 100 kvm hjemme jeg lett kan bruke på lagring. 

E9907BDE-595D-4A4E-8014-6BF522BFAB65.jpeg

C9A18C91-9428-42A4-9D8A-4886A6C35F12.jpeg

053C9DA9-F927-43F4-AB89-180A4A80CBA1.jpeg

39823A36-431D-4CEE-88CB-C6BC727A43F3.jpeg

C40063A1-EFB8-44C4-9D80-B9C3D93DCB5E.jpeg

Agnes & Dora selger den på det første bildet i   hvert fall.

Anonymkode: 8b444...132

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du prøver å starte en Kappahl-butikk på nett ;) Tror nok du må finne noe mer nisjepreget enn dette om du skal ha suksess. De som driver i det små driver nettopp i nisjer, f.eks 50-talls kjoler eller noe sånt.

Anonymkode: 4fa97...f6e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har noen innspill?

Finn en nisje, som den over meg nevnte. Produkter som ikke selges over alt.

Feks var det en nylig som etterspurte sokker og strømper i 100% naturmaterialer (lin, silke). Og da 100%. Noen produsenter passer på å ha under en viss andel kunststoff i sine produkter, slik at de ikke trenger å deklarere at det er kunststoff i produktet. Den brukeren som etterspurte disse produktene i 100% naturmaterialer, ønsket ikke å ha produkter som inneholder den lille (udeklarerte) andelen kunststoff.

Miljøvennlig er jo i skuddet nå.

Men selvfølgelig må du jo undersøke om det er etterspørsel nok, før du starter.

AnonymBruker
Skrevet

I tillegg er det snakk om klær for helt hverdagslige damer.

Kan du beskrive en hverdagslig dame? :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ja det har du rett i. Tenkte litt at dette kunne bli en liten personlig nettbutikk kun drevet av meg. Det blir selvsagt noe helt annet enn Zalando. De kan man liksom ikke konkurrere i mot. Hva tenker du gjør at en liten nettbutikk skiller seg ut? 

Jeg personlig ser lite praktiske enkle klær i middels prisklasse. Hm har jeg gitt opp super dårlig kvalitet de siste årene. Både på voksen og dame klær. Synes alle klærne jeg ser som jeg liker eller synes er fine er kjempe dyre. 

Hvordan er kvaliteten på klærne fra Agnesanddora? Har du testet mange av plaggene derfra?

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du gjør at en liten nettbutikk skiller seg ut? 

At den har noe som ikke "alle andre butikker" har, og at den har det jeg ønsker i god kvalitet og til lave priser.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skreddersøm :) 

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i utgangspunktet ikke låst meg til ett merke. La bare merke til at de hadde fine og praktiske klær til de over 30. Jeg har lyst på en nettbutikk. De andre klærne jeg liker er som regel mye dyrere.

Kommer du til å selge klærne billigere enn de utenlandske nettbutikkene som selger de samme klærne?

• Liker 1
Skrevet

Synes det er kult at du har ambisjoner og lyst til å drive for deg selv. Når det er sagt, har du valgt deg ut et ekstremt vanskelig marked. Hvis du ønsker Basic-klær så må du sørge for at det er noe spesielt med dem. Kan du tilby bra kvalitetsplagg i bomull, ull, lin, viskose for eksempel? Helt vanlig hverdagsklær finner man på H&M, Zalando, Zara, Boozt og Ellos...Du må tilby klærne "på en annen måte". Oppbygningen av nettbutikken og markedsføring er stikkord her - ta ikke lett på dette. Hyr inn profesjonelle fra dag èn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...