AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #1 Skrevet 4. juli 2019 Helt satt ut her, satt i lunsjen og praten gikk om ferieplaner. Jeg skal en langweekend alene til Roma og gleder meg. Så sa jeg i en bisetning at det naturligvis er alltid en liten risk å reise alene, før jeg fikk fullført kommer det da fra min kollega: »Men der vel ingen fare for at noen voldtar deg». Og tre andre mannlige kollegaer småhumrer. Dårlig spøk fra han eller burde jeg ta det videre? Anonymkode: 03185...ee5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #2 Skrevet 4. juli 2019 Det var nok bare et forsøk på å være morsom. Hvordan skulle du «tatt dette videre?» Anonymkode: 7d8b5...aea 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #3 Skrevet 4. juli 2019 Jeg synes det er vanskelig å vite hva som ble ment her. Mente han at det ikke er noen fare for å bli voldtatt der? Eller at det er lite trolig at det vil skje? Eller at ingen vil voldta DEG, fordi det er noe galt med deg? Jeg hadde spurt ham jeg. «Hva mente du med det?» Med mindre han pleier å være ekkel hadde jeg spurt ham hva han mente før jeg tok det videre i hvert fall. Anonymkode: b862d...4c4 15
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. juli 2019 #4 Skrevet 4. juli 2019 Dårlig humor uten sosiale antenner, men ingenting å gå videre med.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #5 Skrevet 4. juli 2019 Umulig å vite hva han mente. Mente han at det ikke var noen som ville voldta DEG, eller mente han at det ikke er fare for voldtekt der du skal? Å hvordan skal du liksom ta det videre? Var sikkert bare en spøk som ble litt feil. Anonymkode: 34507...277
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #6 Skrevet 4. juli 2019 Hmm. Jeg kunne fint sagt til en kompis at det "det blir ikke dame på deg" så ikke betal på tinder. Som en kompisgreie. Er du en av gutta på jobben er det ikke sikkert han ser på deg som ei dame engang. Eller er du 185cm høy?? Hvis ikke var det slemt. Anonymkode: 34bbe...8bb 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #7 Skrevet 4. juli 2019 Det der hadde jeg tatt videre. Blandingen av en såpass drøy fornærmelse og så sårlige holdninger (og dårlig kunnskap) om et såpass sensitivt tema synes jeg ikke man bør la gå. Man kan få føle og tenke hva man vil, men man har fint å holde de styggeste tankene og meningene sine både om kollegaer og om sensitive emner for seg selv når man er på jobb. Punktum. Anonymkode: aeb3e...b91 17
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #8 Skrevet 4. juli 2019 Bedriten og usmakelig spøk. Du burde bare spurt direkte hva de mente med det. For da tipper jeg de hadde sagt" øøøh nei, ingenting, hehe". Anonymkode: 361ae...f29 8
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #9 Skrevet 4. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm. Jeg kunne fint sagt til en kompis at det "det blir ikke dame på deg" så ikke betal på tinder. Som en kompisgreie. Er du en av gutta på jobben er det ikke sikkert han ser på deg som ei dame engang. Eller er du 185cm høy?? Hvis ikke var det slemt. Anonymkode: 34bbe...8bb Skjønner du ikke forskjellen på sjekking og voldtekt? Anonymkode: aeb3e...b91 11
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #10 Skrevet 4. juli 2019 Skikkelig dårlig spøk. Noen mangler sosiale antenner! Men sa han "der er det vel ingen fare for at noen voldtar deg", eller "det er vel ingen fare for at noen voldtar deg "? Første går vel mer på stedet så ikke like drøy (men fortsatt unødvendig og usmakelig). Men uansett over streken. Jeg hadde tatt det med de der og da. "Hæ, hva var det du akkurat sa?" Anonymkode: 3bd9b...f59
draug 75 Skrevet 4. juli 2019 #11 Skrevet 4. juli 2019 Det var nok ikke det peneste og lureste han hadde sagt den uka, det der. Skjønner godt at du tar deg nær av det. Samtidig, det er noe av det 8bb over sier, kompiser imellom "det blir ikke dame på deg [uansett, så](...)". Er det mannlige kolleger, så kan det være at de glemmer seg og snakker som om du var en av dem. Men som spøk betraktet er den svært dårlig, upassende og vitner om noen som ikke koker over av sosial intelligens. Jeg ville ikke sagt det. Og du skal ikke legge for mye i utsagnet som utsagn betraktet. Men det er nok en del å ta tak i om oppførsel på kollegene dine. 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #12 Skrevet 4. juli 2019 Kanskje du er kjent for å være en tøffing, så de mente du håndterer slike situasjoner? Kan jo bety så mye, umulig for en utenforstående å vite. Anonymkode: 9e76d...a73 4
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. juli 2019 #13 Skrevet 4. juli 2019 (endret) Det kan vel ha vært ment som noe i retning av at du ikke vil bli voldtatt fordi du er jo fornuftig/reisevant/tøff/sterk etc. Men ikke spesielt smart uttalelse, nei. Du kan jo spørre hva han mente. Endret 4. juli 2019 av Anonymus Notarius
Jadzia Skrevet 4. juli 2019 #14 Skrevet 4. juli 2019 Dårlig forsøk på å være morsom. Hadde ikke orket å ta det videre for en sånn filleting. 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #15 Skrevet 4. juli 2019 Man kan ikke føle seg krenket over alle små feilsteg og dårlige spøker noen slenger ut av seg. Dette er ikke noe å gå videre med. Og som det har blitt nevnt over her, så kan det bunne i en misforståelse eller feil formulering. Anonymkode: f0208...7bb 8
Gjest O.G. Skrevet 4. juli 2019 #16 Skrevet 4. juli 2019 Varsellampene mine begynner å lyse når jeg hører menn lire ut av seg sånt.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #17 Skrevet 4. juli 2019 De synes du er stygg. Opp til deg om du vil sladre om det eller ikke. Anonymkode: a0348...240 8
Eun Skrevet 4. juli 2019 #18 Skrevet 4. juli 2019 Da hadde jeg svart "Så flott, da slipper jeg å bekymre meg for det!" Skjønner at det kanskje opplevdes som en sårende og ufølsom spøk, men tenker at det er nettopp det det var - en dårlig, lite gjennomtenkt og døll spøk. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #19 Skrevet 4. juli 2019 Sykt teit spøk. Han må være en kul type. Not. Anonymkode: 9f729...b2f 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #20 Skrevet 4. juli 2019 Hvis du velger å anmelde det eller prøver å sørge for at han mister jobben så kan det hende at det blir litt dårlig stemning på jobben en stund, men det går over. Kjør på og heier på deg. Anonymkode: ff843...f27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå