appelsinjuice Skrevet 27. juli 2019 #41 Skrevet 27. juli 2019 Jeg har vært i et slikt bryllup og det var fint Ingen gaver (men vi ga brudeparet noe senere likevel, siden det var ei nær venninne) og det var kun de nærmeste som var invitert.
Grønt blad Skrevet 27. juli 2019 #42 Skrevet 27. juli 2019 Jeg synes det høres veldig greit ut. Du hadde fort brukt 500-1000 kroner på gave uansett. Spis en hovedrett eller tre-retter, men velg alkoholfri drikke. Da er du med og feirer, men utviser samtidig moderasjon økonomisk. Jeg har mange ganger drukket alkoholfritt pga. økonomi uten at det har lagt en demper på stemninga. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #43 Skrevet 27. juli 2019 På 26.7.2019 den 11.16, O.G. skrev: Invitere folk og så be dem om å betale maten selv, folkens.... Er frivillig å komme. Enten betale for mat du velger selv og skal nyte selv, eller kjøpe en dyrere gave til noen andre som mest sannsynlig ikke blir brukt. Ja, vanskelig valg.. Om man ikke vil være med på middag med familien, trenger man ikke. Bryllup er generelt en utgift for alle inviterte, å gjøre det på denne måten er billigste for gjestene. Anonymkode: a3422...29e
Gjest O.G. Skrevet 27. juli 2019 #44 Skrevet 27. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er frivillig å komme. Enten betale for mat du velger selv og skal nyte selv, eller kjøpe en dyrere gave til noen andre som mest sannsynlig ikke blir brukt. Ja, vanskelig valg.. Anonymkode: a3422...29e Nå nei du, når folk inviterer til feiring etter vielsen så betaler brudeparet. Og det er ingen som har snakket om gave her, men jeg tror nok brudeparet forventer det også. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om man ikke vil være med på middag med familien, trenger man ikke. Bryllup er generelt en utgift for alle inviterte, å gjøre det på denne måten er billigste for gjestene. Anonymkode: a3422...29e Nei, egentlig ikke.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #45 Skrevet 28. juli 2019 3 timer siden, O.G. skrev: Nå nei du, når folk inviterer til feiring etter vielsen så betaler brudeparet. Og det er ingen som har snakket om gave her, men jeg tror nok brudeparet forventer det også. Nei, egentlig ikke. Du burde lese HI. de forventer ikke gave. "gaven" er at man kommer. Og jo. Skjerpings, bryllup generelt er dyrt å dra i. Men med den attituden din virker det ikke som du er åpen for muligheten at du kan ta feil, så skal la ovenfra- og nedover syntes ditt være. Anonymkode: a3422...29e 1
Gjest O.G. Skrevet 28. juli 2019 #46 Skrevet 28. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du burde lese HI. de forventer ikke gave. "gaven" er at man kommer. Og jo. Skjerpings, bryllup generelt er dyrt å dra i. Men med den attituden din virker det ikke som du er åpen for muligheten at du kan ta feil, så skal la ovenfra- og nedover syntes ditt være. Anonymkode: a3422...29e Jeg er en sånn generøs sjel at jeg lar deg synes det.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #47 Skrevet 28. juli 2019 Syns egentlig det er en mye bedre løsning enn at gjestene bruker store summer på ting brudeparet ikke har bruk for. skulle jeg giftet meg, hadde jeg ikke hatt fest engang. Unødvendig og dyrt. Hadde gjort det enklest og billigst mulig. For meg er det bare ekteskapet og det juridiske som betyr noe. Anonymkode: eab1f...974
Nerine_ Skrevet 28. juli 2019 #48 Skrevet 28. juli 2019 Jeg syns egentlig dette høres ut som en "gjerrig" løsning. Selvom de ikke forventer gaver, så er det vel mest normalt å investere noen kroner i sitt eget bryllup.
Kaisamaia Skrevet 1. august 2019 #49 Skrevet 1. august 2019 Lån deg litt cash, selg noe eller dropp å dra. 😊
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #50 Skrevet 1. august 2019 På 28.7.2019 den 10.16, Nerine_ skrev: Jeg syns egentlig dette høres ut som en "gjerrig" løsning. Selvom de ikke forventer gaver, så er det vel mest normalt å investere noen kroner i sitt eget bryllup. Ikke alle som har særlig lyst til å feire dagen, men gjør det fordi det forventes av foreldre og de nærmeste som ellers hadde blitt furt av å ikke bli bedt/få sett dagen deres. Jeg og kona ville egentlig bare ta det på ferie oss to - for vi hadde jo allerede vært hverandres familie i mange mange år, det er jo bare å få det på papiret. Vi "feiret" på restutant med foreldre og besteforeldre + søsken - hovedsaklig fordi foreldra våres ble helt "herregud VI må jo delta på dagen deres, det må jo FEIREEESS". Da får de nå klare å betale for egen mat, når det er dem som ønsker samvær. Vi vlle nå helst bare vært oss to, styr med så mange i slekt på samme sted, så mange tørre samtaleemner og få "stiv" setting. Men det ble nå en grei mellomting Anonymkode: a3422...29e 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #51 Skrevet 1. august 2019 Vi giftet oss i utlandet og hadde borgerlig vielse også hjemme da den utenlandske ikke var gyldig etter norsk lov. På kvelden etter vielsen var vi ute å spiste bare oss og forlovere samt deres partnere på en gourmetrestaurant. Vi var 7 stykker. De antok nok at de skulle betale selv, men da kvelden nærmet seg slutten tok vi regninga på over 7000 kr. Syns det var rett og rimelig. Anonymkode: 060ac...371
Alice123 Skrevet 1. august 2019 #52 Skrevet 1. august 2019 Ja jeg har vært i et par slike brylluper, og vet om flere. Å gå på restaurant og betale for mat og drikke selv i stedet for å gi gave, synyes jeg er helt innafor. Du gir jo ikke gave, må ha nye klær eller reise/overnatte. Et mer tradisjonelt bryllup hadde antageligvis totalt sett blitt dyrere for deg som gjest. Du greier mest sannsynlig å skrape sammen 5-600kr på fire uker om du gidder. Om du er SÅ blakk etter ferien at du ikke klarer dét, er det dårlig økonomistyring og det får du ta på egen kappe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå