AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #1 Skrevet 4. juli 2019 Jeg får levert noen møbler nå snart, deriblant en sofa, en seng, en tung skjenk (flatpakket). Jeg har ikke tenkt over at jeg ikke har noen som kan hjelpe meg å bære, og det er vell ikke et selvfølge at de som kjører hjelper til å bære.....? Betyr det at de bare setter det av og så må jeg få det inn selv? Eller kan jeg spørre fint eller tilby ekstra betaling for at de bærer det inn? Jeg hjelper jo til å bære selv så klart men klarer ikke ta en sofa alene. Skal ned en trapp også. Har ingen å spørre om hjelp heller, flytta til en ny by og kjenner INGEN... Jeg er ikke søt og superattraktiv heller så er ingen som vil hjelpe meg fordi jeg er "hjelpeløs".. Anonymkode: 8fc07...118
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #2 Skrevet 4. juli 2019 Tilby de noen kroner, så gjør de det nok. Anonymkode: 2e058...def
Violetta Skrevet 4. juli 2019 #3 Skrevet 4. juli 2019 Hvem har bestilt transporten? Hva er avtalt? Vanligvis bærer de det inn.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. juli 2019 #4 Skrevet 4. juli 2019 Det gjør de helt sikkert, aldri vært noe problem når jeg har spurt i vertfall. Ikke skulle de ha noe ekstra penger for de heller.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #5 Skrevet 4. juli 2019 Til og med IKEA bærer jo inn, til og med til 4.etasje uten heis bar de inn for meg, Så det gjør de om det er fra forretningen. Anonymkode: 7c999...4d4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #6 Skrevet 4. juli 2019 Det kommer som regel an på hva som ligger i avtalen når du bestilte hjemtransport. Noen setter det bare av foran huset, andre kan du betale ekstra for at skal bære det inn. Det greieste er vel om du ringer på forhånd og hører om mulighetne for å få bærehjelp, det tar jo lengre tid om de skal hjelpe deg med det, så det må legges inn i dagsplanen. Anonymkode: 622dc...f30 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #7 Skrevet 4. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får levert noen møbler nå snart, deriblant en sofa, en seng, en tung skjenk (flatpakket). Jeg har ikke tenkt over at jeg ikke har noen som kan hjelpe meg å bære, og det er vell ikke et selvfølge at de som kjører hjelper til å bære.....? Betyr det at de bare setter det av og så må jeg få det inn selv? Eller kan jeg spørre fint eller tilby ekstra betaling for at de bærer det inn? Jeg hjelper jo til å bære selv så klart men klarer ikke ta en sofa alene. Skal ned en trapp også. Har ingen å spørre om hjelp heller, flytta til en ny by og kjenner INGEN... Jeg er ikke søt og superattraktiv heller så er ingen som vil hjelpe meg fordi jeg er "hjelpeløs".. Anonymkode: 8fc07...118 Jeg har alltid fått båret ting inn både fra IKEA, Jysk og Bolia, samme med elkjøp og Power, bor i 4. uten heis Anonymkode: ecaf0...8b6
Million Skrevet 4. juli 2019 #8 Skrevet 4. juli 2019 (endret) IKEA bar opp alt for meg til tredje etasje uten heis. Trademax.no (møbelbutikk på nett) gjorde det ikke, det tok de betalt for (på nettsiden). Faktisk flere hundre kroner for. Man kunne hake av for hjelp til innbæring under bestillingsprosessen. Det var ikke gratis og inkludert der, nei. Men jeg mener å huske at IKEA ikke tok ekstra betalt for bæringen. Man betalte for frakten, men altså ikke bæring spesifikt. Så det kan nok variere alt etter hvor man har bestilt fra, om innbæring er inkludert. Jeg tror nok sjåførene kunne tenke seg å tjene noen kroner ekstra, så tilby han en 200-lapp, så hjelper han deg nok å bære inn. Jeg gjorde det en gang til en sjåfør, husker ikke hvor fra han var (firma), men han lyste opp og takket ja til de skattefrie kronene. Faren min gjorde det samme en gang han bestilte noe digert som bare ble "levert til fortau utenfor boligen". Sjåføren takket gladelig ja og bar inn for han. Endret 4. juli 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #9 Skrevet 5. juli 2019 Det der er litt flaks eller uflaks. Jeg har bestilt fra Ikea mange ganger med innbæring og fått det båret inn alle ganger utenom en, hvor sjåførene nektet plent. Ikea tok ingen selvkritikk etterpå heller. Jysk nektet å bære inn selv om vi hadde avtale om det og Komplett gjorde det samme, selv om de hadde tatt ekstra betalt for tjenesten på forhånd. A-møbler bar ikke inn (og det var greit, de sa fra på forhånd), mens Skeidar lovte å gjøre det, men sendte vår store hjørnesofa med en enkelt sjåfør. Han gjorde det han kunne, stakkars, men han greide det jo ikke alene og vi måtte på senteret her og finne en fyr som sto der og hang vi kunne leie inn som bærehjelp. Så, flaks eller uflaks. Anonymkode: 67233...145
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå