Gå til innhold

Er datteren min sensitiv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst vil jeg understreke at jeg har ikke noen problemer med at hun er slik! :)

Datteren min på straks 8 år er ganske sensitiv tror jeg. Hun har alltid vært en rolig jente, gråt ordentlig for første gang da hun var 1 uke gammel. Folk har alltid kommentert at de ikke merker at hun er hos dem omtrent for hun er så stille og rolig. Er det mye folk rundt henne setter hun seg etterhvert for seg selv for å få ro. Hun var vært på hyttetur nå og oldemoren hennes fortalte at hver eneste kveld stod hun alene på fjellknausen og så på solnedgangen, slik stod hun lenge. Idag skulle hun også besøke noen fettere og kusiner, men hun ville heller være hjemme å slappe av idag. Hun tar også lett til tårene. Allikevel er hun som barn flest, en ramp med Glimt i øyet :)

Hun gjør det veldig bra på skolen og det har alltid vært positive tilbakemeldinger.

Jeg er også en veldig rolig person. Jeg sier ikke mye og liker også å være for meg selv. Far er stikk motsatt.

Hva tenker dere? For meg er hun perfekt uansett om hun er rolig eller ei :)

Anonymkode: 53870...219

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns hun virker som ett flott barn! Minner om meg da jeg var barn, har gått bra med meg😊

Skrevet

Så fint at hun trives i selskap med seg selv og klarer å finne roen hun ønsker! Ingenting å bekymre seg for ihvertfall, så lenge hun trives på skolen og virker harmonisk. Hun har noen venner og klarer å være sosial ikke sant? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Så fint at hun trives i selskap med seg selv og klarer å finne roen hun ønsker! Ingenting å bekymre seg for ihvertfall, så lenge hun trives på skolen og virker harmonisk. Hun har noen venner og klarer å være sosial ikke sant? 

Hun har en haug med venner og er veldig sosial :) 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun høres ut som et drømmebarn! Både for seg selv og andre. Det eneste du kan være obs på er om hun klarer å være åpen dersom hun har/får problemer, og ikke stenger ting inni seg. Det er fint å kunne tenke og fundere på ting selv altså. Men snakk med henne. Det gjør du vel uansett 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lager du da et problem av at hun er rolig og muligens sensitiv? Vi er alle forskjellige og godt er det.

Anonymkode: 31cc6...a85

• Liker 6
Skrevet

Er sensitiv det nye introvert?

Skrevet

Tenker du på høysensitiv? Slik du beskriver henne høres hun ikke veldig høysensitiv ut i mine ører ihvertfall, men som en introvert og snill jente som trives i eget selskap. Ingenting galt med det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Hun høres ut som et drømmebarn! Både for seg selv og andre. Det eneste du kan være obs på er om hun klarer å være åpen dersom hun har/får problemer, og ikke stenger ting inni seg. Det er fint å kunne tenke og fundere på ting selv altså. Men snakk med henne. Det gjør du vel uansett 😊

Er veldig opptatt av at hun kan snakke om alt. Så snakker med henne daglig om alt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lager du da et problem av at hun er rolig og muligens sensitiv? Vi er alle forskjellige og godt er det.

Har da ikke laget et problem av det? Var kun spørsmål

Skrevet
14 minutter siden, Whistler skrev:

Er sensitiv det nye introvert?

Nei, sensitiv er den nye trenden å diagnostisere barn etter...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet da svaret.

AnonymBruker
Skrevet

Det er virkelig ikke snakk om at skal settes noen diagnose her! Nå må dere gi dere! Man kan være en sensitiv person uten at det er noen diagnose i bildet!

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er virkelig ikke snakk om at skal settes noen diagnose her! Nå må dere gi dere! Man kan være en sensitiv person uten at det er noen diagnose i bildet!

Så hvorfor spør du? Er ikke svaret ganske innlysende, for en som ikke lurer på om de har et høysensitivt barn.

• Liker 1
Skrevet

Det høres mer ut som et personlighetstrekk enn noe annet. Ikke alt trenger å hete noe. Skjønner ikke helt hva du vil med innlegget, utenom å framheve at du er stolt av hennes.  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du føler behov for å lage en tråd om det her inne, så betyr jo det at du ikke syns det er helt uproblematisk. Hadde du ikke vært bekymret for det, så hadde du heller ikke hatt behov for å stille spørsmål om det. 

AnonymBruker
Skrevet

Beklager, glemte at man ikke kan spørre om noe her inne med mindre man ser ting som et problem 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...