Gå til innhold

Du må dra å besøke din gamle far

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sier tantene. Jeg får dårlig samvittighet og vil jo ikke at gamlefar skal være ensom. Så drar jeg og barnet og reiser i 8 timer til en som ikke orker besøk. Han unngår oss pg vil ikke være med oss og lyser opp når vi skal dra igjen. Det er styr med barn så hvorfor plage de gamle? Fordi tantene vil det? Hvorfor tvinge folk til å være sammen når de ikke egentlig vil?

Anonymkode: 2a1f2...909

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må ingenting. 

Jeg hadde dratt på en kort tur alene, uten barnet. Din far er vel så dårlig at han ikke orker å ha et barn i nærheten. Dere kunne hatt kvalitetstid bare du og han og snakket om livet og skværet opp i eventuelle uenigheter osv.

Anonymkode: 5c74e...82b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Da blir nok barn for styrete. Jeg reiser på besøk alene til min mor og bestemor. Er barna med så er det snakk om at de er der 20 minutter og ikke lenger. Mer enn det gjør at begge blir slitne og ser på besøket som negativt. 

Anonymkode: 64022...f24

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ingenting. 

Jeg hadde dratt på en kort tur alene, uten barnet. Din far er vel så dårlig at han ikke orker å ha et barn i nærheten. Dere kunne hatt kvalitetstid bare du og han og snakket om livet og skværet opp i eventuelle uenigheter osv.

Anonymkode: 5c74e...82b

Drar jeg ikke så snakkes det stygt om meg. Jeg er forelder og kan ikke dra så ofte på langturer alene uten barn, da jeg har ansvar. Barnet er fortsatt ganske avhengig av meg.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier tantene. Jeg får dårlig samvittighet og vil jo ikke at gamlefar skal være ensom. Så drar jeg og barnet og reiser i 8 timer til en som ikke orker besøk. Han unngår oss pg vil ikke være med oss og lyser opp når vi skal dra igjen. Det er styr med barn så hvorfor plage de gamle? Fordi tantene vil det? Hvorfor tvinge folk til å være sammen når de ikke egentlig vil?

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drar jeg ikke så snakkes det stygt om meg. Jeg er forelder og kan ikke dra så ofte på langturer alene uten barn, da jeg har ansvar. Barnet er fortsatt ganske avhengig av meg.

Kan en av disse tantene passe barnet mens du besøker din far? Evt at du, barnet og en tante reiser sammen, og at tanten passer barnet mens du er med din far?

Anonymkode: a3685...26b

• Liker 5
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, da får tantene skvaldre, da. Ikke gitt at de vet hva som er best for din far selv om de liker å ha meninger om det. 

Eller gjør som foreslått over. Si at din far ikke makter besøk av barn, så de må passe barnet om du skal få dratt på besøk. 

Endret av Hactar
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Eller om en venninne av deg (som kjenner barnet godt) blir med på turen, og hun finner på noe sammen med barnet mens du er hos din far.

Anonymkode: a3685...26b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen behov for å besøke en alkoholisert, voldelig mann selv om han på papiret er faren min. Da får de heller bare si det de vil. Jeg har ingen behov for å si mer om hva jeg opplevde som barn.

Anonymkode: 4abde...ca5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Hactar skrev:

Jaja, da får tantene skvaldre, da. Ikke gitt at de vet hva som er best for din far selv om de liker å ha meninger om det. 

Eller gjør som foreslått over. Si at din far ikke makter besøk av barn, så de må passe barnet om du skal få dratt på besøk. 

Ja, jeg tror jeg må det. Jeg må selv begynne å tenke på meg selv og på mitt barn.. Det er så klart fint at han blir kjent med sin bestefar, men jeg liker ikke når bestefaren blir raskt irritabel rundt barnet og har en oppførsel som er virkelighetsfjern. Feks vinkler en konflikt slik at det er "barnet sin skyld" når bestefar selv skaper et problem. Jeg blir lei meg og vil jo gjerne se faren min, og at barnet mitt skal kjenne han, men jeg orker ikke slike situasjoner mer. Så da blir det evt bare dagsbesøk, eller at vi bor på hytte og kan besøke familien min i stedet for å bo med de. Selv om faren min har fikset rom til oss så ønsker jo han ikke å være med oss eller har energi til å ha oss der i flere dager. 

Tantene får bare prate. Jeg vet de ringer og at de prater om meg og "hvor lite jeg ser familien". Men de får de bare gjøre.. : /

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan ringe han før dere reiser neste gang, og høre om han egentlig ønsker å ha besøk. fortell hvordan du opplever det, og at det ikke er meningen å trenge seg på.

Anonymkode: 22e21...c9d

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan ringe han før dere reiser neste gang, og høre om han egentlig ønsker å ha besøk. fortell hvordan du opplever det, og at det ikke er meningen å trenge seg på.

Anonymkode: 22e21...c9d

heisann,

Han sier så klart ikke noe om han ikke ønsker besøk. Han er for snill til det.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da får gamlefar ta dere som dere er, eller bare dropp det. Tantene kan prøve å konsentrere seg om seg selv.

Anonymkode: 2a8a5...e2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...