AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #1 Skrevet 4. juli 2019 Jeg tenker å lage hjemmelagd syltetøy for første gang. Prøvd å søke meg litt opp men hva smaker best ? Har noen en fin oppskrift som ikke har noe særlig mye sukker i seg og helst ingen konserveringsmiddel ? jeg ser også at visse jordbær har forskjellige navn, er det noen av disse som egner seg bedre til syltetøy? Og kan gårsdagens kasse med jordbær brukes ? Da jeg ser at disse er litt billigere... Minstemann skal smake syltetøy for første gang så dette må bli godt 😂 og hvor lenge holder det seg osv. Det ble mange spørsmål, men har så lyst til å lære meg det og kanskje lage det hvert år Anonymkode: a07cf...11f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #2 Skrevet 4. juli 2019 Dette er det beste jeg har laget http://millasmat.com/frokost/jordbaersyltetoey Anonymkode: b70ed...ae0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #3 Skrevet 4. juli 2019 Skulle til å anbefale tyttebær syltetøy til jeg så at ungen skal ha det 😂 hva med ripsgele? Det er snadder! Anonymkode: 8b2a9...de4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #4 Skrevet 4. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Skulle til å anbefale tyttebær syltetøy til jeg så at ungen skal ha det 😂 hva med ripsgele? Det er snadder! Anonymkode: 8b2a9...de4 Det har jeg aldri prøvd, har du en god oppskrift?:) alt med rips i er godt! 😂 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er det beste jeg har laget http://millasmat.com/frokost/jordbaersyltetoey Anonymkode: b70ed...ae0 Vet du hvor lenge den holder i kjøleskapet etter frysing :)? Anonymkode: a07cf...11f
Ariana807 Skrevet 4. juli 2019 #5 Skrevet 4. juli 2019 Vet ikke om det klassifiseres som syltetøy eller hva, men jeg pleier å kose en pose med frosne jordbær sammen med 1 ss med sukker. Når at er smeltet bruker jeg en stavmikser til å kjøre alt glatt. Inn i kjøleskapet. Surt men og søtt og godt Akkurat slik jeg liker det
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #6 Skrevet 4. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg aldri prøvd, har du en god oppskrift?:) alt med rips i er godt! 😂 Vet du hvor lenge den holder i kjøleskapet etter frysing :)? Anonymkode: a07cf...11f Det står jo i linken - "noen ganske få dager". Det er derfor det anbefales å fryse ned i små porsjoner. Anonymkode: 3a2e6...b8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå