Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min flotte tenåring - bare for å si det :) - har sterk sosial motvilje. Har blitt tilbudt utredning for asd - noe han har takket nei til. Han trives best i eget selskap. Chatter med folk i dataspill, men det er det. Svært lettet over at det er sommerferie og at han slipper å forholde seg til grupper av mennesker. Er veldig seg selv, og bryr seg ikke om hva andre mener. Han misliker sterkt at jeg tar opp med ham ting som krever sosial omgang, gå ut av huset etc. Balansen mellom å pushe ham og la ham være i fred er vanskelig. Noen som har asd, Asperger - eller har tenåringer med diagnosen? Jeg er nødt til å pushe ham for han må nødvendigvis forholde seg til andre mennesker, om ikke akkurat i ferien, så resten av livet. 

Anonymkode: a4617...c44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver, har en sønn på 15.

Han sa her forleden at joda, jeg har vært ute i dag; han stod rett utenfor døren og snakket med meg som satt ute.

AnonymBruker
Skrevet

Heia!

Ja har en 14 åring med ASD -diagnose. Av og til kan det hjelpe å pushe, men ofte risikerer en at ungen går i vranglås. Pusher kun når det er ting han MÅ eller som jeg er sikker på kommer til å gå bra. Disse barna har en egen evne til å huske dårlige opplevelser og erfaringer i lange tider, og også generalisere mye. Har gutten din venner? Føler han seg ensom? Kan han snakke om følelser og forklare sin opplevelse av saker og ting? 

Anonymkode: f538e...814

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...