Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne fra utlandet skal besøke meg snart og hun driver med egguttak der hun kommer fra. Nå har hun plutselig ikke fått mensen etter forrige egguttak og legen hennes sier på Mail at dersom hun ikke får det innen 7-10 dager så burde de ta blodprøver. Om 7-10 dager er hun hos meg i Norge og hun skal ikke tilbake til hjemlandet før om noen måneder. 

Vet dere om vi kan gå til min fastlege å få tatt blodprøver dersom hennes lege skriver et brev om hva de skal få testet? Mener å ha hørt at man har krav på å gå til fastlegen til den man besøker? Men er ikke sikker. 

Eller må vi gå på volvat? 

Anonymkode: f4103...ae1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan nok få ta prøver men betale alt selv. Hun har jo ikke opparbeidet rettigheter i Norge så lenge hun ikke er norsk statsborger. Hvor har du fra at hun  har krav til å gå til fastlegen din?  Så spørs det jo om de prioriterer dette nå som det er sommer og begrenset folk på legekontorene. 

Anonymkode: 01b8d...9ba

AnonymBruker
Skrevet

På Fürst kan man gå og be om prøver selv. Betaler der og da. 

Anonymkode: ff9bf...79c

AnonymBruker
Skrevet

En har krav på nødvendig helsehjelp som turist, feks hvis en blir dårlig. Ivf går nok ikke under dette. Så hun må nok gå privat for å ta blodprøver.

Anonymkode: ec932...573

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, da skal jeg ringe furst å høre om de trenger noe eller om vi bare kan møte opp. :)  

Anonymkode: f4103...ae1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...