AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #1 Skrevet 4. juli 2019 Da var ferien igang og vi kan unne oss å røyke:) Noen andre som har for vane å røyke mer eller mindre fast i ferien for kosens skyld? Jeg kan alltid «begynne» første dag i ferien og slutte siste dag igjen, trives godt med det! Røyk er jo veldig godt, hadde det bare ikke vært skadelig:) Anonymkode: 83c42...084
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #2 Skrevet 4. juli 2019 Ja, jeg gjør det samme. Ikke hele ferien. Men om jeg er bortreist for eksempel. Det er alt for mye stress å røyke i Norge, og det er synd. Liker meg i utlandet, hvor jeg kan røyke innendørs på barer og restauranter. Det er så evig digg. Har null problem med å stumpe den når jeg kommer hjem, så vet at jeg aldri kommer til å bli avhengig. Har røyket 20 om dagen i flere år i min ungdom. Sluttet på dagen og merket ingen abstinenser. Anonymkode: 67dad...51c
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #3 Skrevet 4. juli 2019 Det hadde sikkert jeg gjort også, hadde det ikke vært for at jeg blir så inn i h....avhengig. Må holde meg helt unna. Anonymkode: 7e7c7...41f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #4 Skrevet 4. juli 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg gjør det samme. Ikke hele ferien. Men om jeg er bortreist for eksempel. Det er alt for mye stress å røyke i Norge, og det er synd. Liker meg i utlandet, hvor jeg kan røyke innendørs på barer og restauranter. Det er så evig digg. Har null problem med å stumpe den når jeg kommer hjem, så vet at jeg aldri kommer til å bli avhengig. Har røyket 20 om dagen i flere år i min ungdom. Sluttet på dagen og merket ingen abstinenser. Anonymkode: 67dad...51c Helt enig! Er du også kvinne og hvor gammel? Jeg festrøyket alltid etter jeg sluttet, men nå er det år og dag mellom hver fest, så synes det er veldig tilfredsstillende å kose seg med røyk på ferie! Jeg klarer å slutte på dagen etter ferien jeg også, selv om det kan gå med både 10 og 15 om dagen på i ferie! Magisk å ta den første røyken etter en bedre middag på uterestauranten:) Anonymkode: 83c42...084
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #5 Skrevet 4. juli 2019 Nei, jeg har astma så lungene mine er betente nok fra før om jeg ikke skulle ha putta tjære og masse dritt nedi der i tillegg. Tingen med røyking er at det er skadelig fra 1. Sigarett du tar, så du skader lungene dine selv om du "bare" røyker 1 av 12 måneder. Jeg som har astma tar i alle fall ikke friske lunger for gitt, og ville aldri påført lungene mine skade med vilje. Jeg er superutsatt for å få lungebetennelser og må trene meg opp igjen etter hver eneste lille virusinfeksjon jeg får fordi det knekker lungene mine. At noen vil ha det sånn frivillig er uforståelig for meg. Anonymkode: 5dadd...463
Million Skrevet 4. juli 2019 #6 Skrevet 4. juli 2019 (endret) Det jeg ikke skjønner er hvordan dere klarer å inhalere etter så lang tid helt uten røyk? Det å inhalere er jo noe man må vedlikeholde etter å ha lært det i starten av røykingen. Ellers blir det jo bare host host og kvelningsfornemmelser. Jeg sluttet å røyke for over 8 år siden. En kveld, kanskje 2-3 år etter at jeg sluttet, skulle jeg "sjekke" hvordan det var og tok et trekk av en venns sigarett. Jeg trodde jeg skulle krepere! Her var jeg tidligere storrøyker, men det ene draget blokkerte halsen helt og jeg ramlet nesten av stolen, tårene spratt og jeg hostet så jeg trodde jeg skulle kveles. Nesten spyferdig. Og jeg som røyket 20-25 om dagen da jeg røyket! Klarte ikke et enkelt trekk en gang. Så hvordan klarer dere som røyker en gang i året å inhalere og røyke normalt? Lunger og hals er jo ikke vant til det?? PS! Selv om jeg HADDE klart å inhalere, så hadde jeg aldri våget å røyke en hel sigarett eller "bare til fest" eller "bare i ferien" noensinne. Jeg hadde vært livredd for å bli avhengig på nytt av den elendigheten der. Nei, det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Det tok meg 24 år å slutte, så jeg har ikke tenkt å begynne igjen, selv ikke "bare for en uke eller to"! Endret 4. juli 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #7 Skrevet 5. juli 2019 6 timer siden, Million skrev: Det jeg ikke skjønner er hvordan dere klarer å inhalere etter så lang tid helt uten røyk? Det å inhalere er jo noe man må vedlikeholde etter å ha lært det i starten av røykingen. Ellers blir det jo bare host host og kvelningsfornemmelser. Jeg sluttet å røyke for over 8 år siden. En kveld, kanskje 2-3 år etter at jeg sluttet, skulle jeg "sjekke" hvordan det var og tok et trekk av en venns sigarett. Jeg trodde jeg skulle krepere! Her var jeg tidligere storrøyker, men det ene draget blokkerte halsen helt og jeg ramlet nesten av stolen, tårene spratt og jeg hostet så jeg trodde jeg skulle kveles. Nesten spyferdig. Og jeg som røyket 20-25 om dagen da jeg røyket! Klarte ikke et enkelt trekk en gang. Så hvordan klarer dere som røyker en gang i året å inhalere og røyke normalt? Lunger og hals er jo ikke vant til det?? PS! Selv om jeg HADDE klart å inhalere, så hadde jeg aldri våget å røyke en hel sigarett eller "bare til fest" eller "bare i ferien" noensinne. Jeg hadde vært livredd for å bli avhengig på nytt av den elendigheten der. Nei, det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Det tok meg 24 år å slutte, så jeg har ikke tenkt å begynne igjen, selv ikke "bare for en uke eller to"! For min del er det ikke noe problem, men det går på en måte ikke 3 år, men 0,5-1 år mellom jeg slutter og begynner! Ikke noe vits å røyke hvis du ikke inhalerer spør du meg:) Så bra du har klart å slutte!! Jeg klarte også å slutte, og synes da det er ekstra kos de få periodene jeg røyker:) Anonymkode: 83c42...084
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #8 Skrevet 5. juli 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Helt enig! Er du også kvinne og hvor gammel? Jeg festrøyket alltid etter jeg sluttet, men nå er det år og dag mellom hver fest, så synes det er veldig tilfredsstillende å kose seg med røyk på ferie! Jeg klarer å slutte på dagen etter ferien jeg også, selv om det kan gå med både 10 og 15 om dagen på i ferie! Magisk å ta den første røyken etter en bedre middag på uterestauranten:) Anonymkode: 83c42...084 Mann. 33 år. Nikotin har aldri hatt noe særlig grep over meg, selv ved daglig røyking. Er overhode ikke redd for å bli avhengig. Har være avhengig av andre ting tidligere, men aldri nikotin. Merker som sagt ingen abstinenser. Anonymkode: 67dad...51c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #9 Skrevet 5. juli 2019 Nyter en røyk på kveldstid med et glass vin når ungene er i seng. Da er det mi tid 😁 Anonymkode: 3bf03...1eb
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #10 Skrevet 5. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nyter en røyk på kveldstid med et glass vin når ungene er i seng. Da er det mi tid 😁 Anonymkode: 3bf03...1eb Bare i ferien da eller hele året?:p Og da mener du faktisk 1 røyk og ikke 2-3 eller? Kjenner et par andre kveldsterrasse røykere som jeg kaller de:) Er deilig å sette seg ned helt alene, unger i seng og bare nyte stillheten og en avslappende røyk! Anonymkode: 83c42...084
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #11 Skrevet 5. juli 2019 12 timer siden, Million skrev: Det jeg ikke skjønner er hvordan dere klarer å inhalere etter så lang tid helt uten røyk? Det å inhalere er jo noe man må vedlikeholde etter å ha lært det i starten av røykingen. Ellers blir det jo bare host host og kvelningsfornemmelser. Jeg sluttet å røyke for over 8 år siden. En kveld, kanskje 2-3 år etter at jeg sluttet, skulle jeg "sjekke" hvordan det var og tok et trekk av en venns sigarett. Jeg trodde jeg skulle krepere! Her var jeg tidligere storrøyker, men det ene draget blokkerte halsen helt og jeg ramlet nesten av stolen, tårene spratt og jeg hostet så jeg trodde jeg skulle kveles. Nesten spyferdig. Og jeg som røyket 20-25 om dagen da jeg røyket! Klarte ikke et enkelt trekk en gang. Så hvordan klarer dere som røyker en gang i året å inhalere og røyke normalt? Lunger og hals er jo ikke vant til det?? PS! Selv om jeg HADDE klart å inhalere, så hadde jeg aldri våget å røyke en hel sigarett eller "bare til fest" eller "bare i ferien" noensinne. Jeg hadde vært livredd for å bli avhengig på nytt av den elendigheten der. Nei, det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Det tok meg 24 år å slutte, så jeg har ikke tenkt å begynne igjen, selv ikke "bare for en uke eller to"! Standard oppførsel av tidligere røykere som skal demonstrere hvor fælt dette smaker når de prøver det igjen etter en tid. Har sett det mange ganger. Er ikke måte på hvor de skaper seg og skal utrykke hvor grusomt det er i lang tid etter trekket. Så gjør de det igjen ved neste anledning og er like sjokkert da.... Anonymkode: e2dab...fad
Million Skrevet 5. juli 2019 #12 Skrevet 5. juli 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Standard oppførsel av tidligere røykere som skal demonstrere hvor fælt dette smaker når de prøver det igjen etter en tid. Har sett det mange ganger. Er ikke måte på hvor de skaper seg og skal utrykke hvor grusomt det er i lang tid etter trekket. Så gjør de det igjen ved neste anledning og er like sjokkert da.... Anonymkode: e2dab...fad Oppførsel? Det er en refleks man ikke kan styre, en reaksjon. Alle som ikke er vant til sigarettrøyk, både de som aldri har røykt og de som har røykt for lenge siden, vil oppleve denne reaksjonen på å plutselig få RØYK i hals og lunger. Akkurat som du ville begynt å hoste og få kvelningsfornemmelser om det brant i rommet du oppholdt deg i og du inhalerte røyk fra brannen. Jeg sa ikke på noe tidspunkt at jeg synes det er fælt med sigarettrøyking. Jeg beskrev reaksjonen min. Men jeg er fremdeles en sånn som synes det lukter godt når jeg går forbi noen som røyker på gata. Da tar jeg et ekstra dypt åndedrag i det jeg går forbi, for å liksom suge i meg litt røyk Jeg savner fremdeles sigarettene mine, 8½ år etter at jeg sluttet. Den vanen tror jeg vil sitte i livet ut. Å kose seg med en røyk etter middag, eller ta en pause med røyk og en kaffekopp.... det var godt, det. Men jeg skal aldri røyke igjen, det har jeg bestemt. Både av helsemessige og økonomiske grunner. Endret 5. juli 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #13 Skrevet 8. juli 2019 På 5.7.2019 den 10.02, AnonymBruker skrev: Nyter en røyk på kveldstid med et glass vin når ungene er i seng. Da er det mi tid 😁 Anonymkode: 3bf03...1eb Så deilig da! Den kveldsrøyken der er av de beste:) bare nyte alenetiden er veldig koselig! Røyker ikke ellers da? Anonymkode: 83c42...084
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå