AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #1 Skrevet 3. juli 2019 Jeg jobbet i helsevesenet, fast helgestilling på 13%, skrevet kontrakt på sommerturnus ca 70% Juni-August. Var på dagvakt i dag, kl 07.30-15.00. Skal i følge turnusen jobbe dagvakter i morgen(torsdag) og fredag. Ble ringt opp kl 17 i dag, og spurt om jeg kan gå nattevakt i dag, altså samme dag som dagvakt, og om jeg kan gå nattevakt i morgen. Skal derfor ikke jobbe dagvaktene torsdag, og fredag. Hvordan blir lønnen? Hva slags tillegg kan jeg forvente her? Er det noen som kan ta utgangspunkt i et enkelt matematisk stykke, for å vise hva det er jeg faktisk får utbetalt? Anonymkode: a292d...2d5
puffy123 Skrevet 3. juli 2019 #2 Skrevet 3. juli 2019 Husker jeg riktig får du betalt 100 % hele dagvakta også fordi det er så kort varsel. Google forskjøvet arbeidstid så kommer det opp 😅
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #3 Skrevet 3. juli 2019 Dette har jeg nemlig gjort, men jeg finner liksom ikke noe som passer helt, siden jeg var på dagen i dag + forskyver to vakter -TS Anonymkode: a292d...2d5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #4 Skrevet 3. juli 2019 Du får 100% overtid for forskjøvet vakt begge dagene (du ble spurt etter kl 12 samme dag og også dagen før vakten du skal ha) 😃 Anonymkode: fa594...fa0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #5 Skrevet 4. juli 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får 100% overtid for forskjøvet vakt begge dagene (du ble spurt etter kl 12 samme dag og også dagen før vakten du skal ha) 😃 Anonymkode: fa594...fa0 100 % for den opprinnelige eller den nye? Altså, jeg er helt grønn når det kommer til sånt her. Så må gjerne ha det inn med teskje La oss si at timelønn er 200kr. Hva er da den reelle lønnen for disse to dagene? -TS Anonymkode: a292d...2d5
Whistler Skrevet 4. juli 2019 #6 Skrevet 4. juli 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet i helsevesenet, fast helgestilling på 13%, skrevet kontrakt på sommerturnus ca 70% Juni-August. Var på dagvakt i dag, kl 07.30-15.00. Skal i følge turnusen jobbe dagvakter i morgen(torsdag) og fredag. Ble ringt opp kl 17 i dag, og spurt om jeg kan gå nattevakt i dag, altså samme dag som dagvakt, og om jeg kan gå nattevakt i morgen. Skal derfor ikke jobbe dagvaktene torsdag, og fredag. Hvordan blir lønnen? Hva slags tillegg kan jeg forvente her? Er det noen som kan ta utgangspunkt i et enkelt matematisk stykke, for å vise hva det er jeg faktisk får utbetalt? Anonymkode: a292d...2d5 Spør fagforeningsrepresentanten din. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #7 Skrevet 4. juli 2019 19 hours ago, AnonymBruker said: 100 % for den opprinnelige eller den nye? Altså, jeg er helt grønn når det kommer til sånt her. Så må gjerne ha det inn med teskje La oss si at timelønn er 200kr. Hva er da den reelle lønnen for disse to dagene? -TS Anonymkode: a292d...2d5 Du får ikke noe for de opprinnelige vaktene. Men du får 100% overtid for nattevaktene du går. Er timelønna 200kr så blir tillegget på 200kr, du får da 400kr timen. Så får du også kvelds/nattillegg. Hadde du byttet fra natt til dag (som er kortere) så hadde du behold antall timer som natt er, samt kvleds og nattillegg. Anonymkode: fa594...fa0
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #8 Skrevet 5. juli 2019 Mye rare svar her. Det vil avhenge av hvilken tariffavtale du omfattes av, og dermed hordu jobber/hva du jobber med. Du får ikke 100% for noen av vaktene. Du får 50% overtid for de fire første timene av første vakten, deretter 100%. For andre vakten får du normal betaling da det er forskyvning på lang varsel. Du får ikke betalt for dagvaktene du skulle gått. Anonymkode: b70e4...8d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå