Gå til innhold

Er det dårlig hotellstandard i Italia (Sicilia)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst å reise til Sicilia neste år men ser ut som hotellene generelt er litt nedslitt og gammeldags. Er det ikke så bra der? Og det ser ut som det er dårlig med wi-fi også, det er jo helt krise. Noen som har vært på Sicilia som har et koselig hotell med god standard å anbefale? Helst ved en strand, men samme hvor egentlig :) 

Anonymkode: 266b9...fde

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ganske mye av inntektene går med til å betale beskyttelsespenger til mafiaen så de blir nødvendigvis dårligere enn i mer siviliserte områder. Nei, det er ikke bare på film. https://en.wikipedia.org/wiki/Pizzo_(mafia)

Anonymkode: b5998...e2f

AnonymBruker
Skrevet

Det er generellt dårligere standard enn hva vi er vant med i Norge og omegn, ja. Jeg har ikke vært på Sicilia, men jeg har vært mye i Italia, og ja, alt har vært nedslitt og litt så som så, selv på hoteller med 4 stjerner. 

Anonymkode: e5847...d01

Skrevet

Mange synes det er noe sv sjarmen med Italia at det er mange fine, gamle byer. Det blir da også en del hoteller i lite hensiktsmessige bygg. Når det er sagt, får man også rom med høy standard i Italia. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen av dere som har vært i Mondello rett utenfor Palermo? Tenkte meg nedover en tur i neste mnd. 

Anonymkode: d3745...76b

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Var der for noen år siden,bodde i Taormina. Var fornøyd med hotellstandarden men vi betalte også mye for den. 

Anonymkode: de5fa...d3f

AnonymBruker
Skrevet
On 7/3/2019 at 11:40 PM, AnonymBruker said:

Jeg har lyst å reise til Sicilia neste år men ser ut som hotellene generelt er litt nedslitt og gammeldags. Er det ikke så bra der? Og det ser ut som det er dårlig med wi-fi også, det er jo helt krise. Noen som har vært på Sicilia som har et koselig hotell med god standard å anbefale? Helst ved en strand, men samme hvor egentlig :) 

tja, tar jeg en titt på tripadvisor eller booking.com og sorterer etter beste anmeldelser, kommer det opp en drøss hotell som ser absoultt gode ut, og får gode anmeldelser på alle punkt. og alle har gratis wifi.

så er nok standard annerledes enn i norge, "gammeldags" er det ofte i italia pga at de er gode på å ta vare på historiske bygg, men har bodd på hotell der en 10-15 ganger, og alltid bodd bra. Så er nok også søritalia generelt noe enklere/fattigere enn norditalia.

hvor har du din informasjon om sicilias hoteller fra?

Anonymkode: 5cb38...10e

AnonymBruker
Skrevet

Det er dyrere, og standarden er derfor jevnt over dårligere. 

Har bodd veldig fint de gangene jeg har vært der, moderne og stilig. Mener vi betalte 2-3000 per natt, så vil anbefale å bruke pris som et av kriteriene ved siden av anmeldelser på booking.com. 

Anonymkode: 7644b...a80

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

tja, tar jeg en titt på tripadvisor eller booking.com og sorterer etter beste anmeldelser, kommer det opp en drøss hotell som ser absoultt gode ut, og får gode anmeldelser på alle punkt. og alle har gratis wifi.

så er nok standard annerledes enn i norge, "gammeldags" er det ofte i italia pga at de er gode på å ta vare på historiske bygg, men har bodd på hotell der en 10-15 ganger, og alltid bodd bra. Så er nok også søritalia generelt noe enklere/fattigere enn norditalia.

hvor har du din informasjon om sicilias hoteller fra?

Anonymkode: 5cb38...10e

Jeg har sett mest på charter (TUI/Apollo/Ving) men også booking.com. Kan du anbefale noen hoteller på Sicilia da? Jeg skal reise alene, så vil gjerne bo et sted der det er litt å finne på. Foreløpig syns jeg dette hotellet ser fint ut:

https://www.tui.no/feriereiser/italia/sicilia/giardini-naxos/hotell-arathena-rocks/?departureCode=OSL&departureDate=2020-06-16&duration=7& 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...