Gå til innhold

Er det noen fordeler ved å ha Norwegian kredittkort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi flytter utenlands, og har derfor bestilt en del reiser. Får hele tiden tilbud om dette kortet. 

Så fremt man betaler det man skylder før det påløper renter, er det vel ikke så ille. Men er her noen plis?

Anonymkode: 84ce3...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får poeng hos Norwegian og du kan ta ut kontanter i utlandet uten gebyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelene er at man samler poeng for alle kjøp (ekstra mange ved kjøp av Norwegian flybilletter) og gebyrfrie kontantuttak utenfor Norge. Poengene kan tas ut i flyreiser hos Norwegian. Om dere bare flyr SAS ville jeg heller søkt om SAS sitt kort

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi flytter utenlands, og har derfor bestilt en del reiser. Får hele tiden tilbud om dette kortet. 

Så fremt man betaler det man skylder før det påløper renter, er det vel ikke så ille. Men er her noen plis?

Fordelen er, dersom du registrerer deg og kortet i bonussystemet så får du en viss opptjening av bonus du lan bruke på flyreiser. 

Norwegian driver en nokså heftig reklamering for sitt produkt, noe du tydelig har oppdaget. Du bestiller vel reisene dine med kreditt og ikke debet kort?

Anonymkode: 692cd...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Pillarguri skrev:

Du får poeng hos Norwegian og du kan ta ut kontanter i utlandet uten gebyr.

Har du dette kortet? Vi kommer til å bruke 50 - 100 000 på flybilletter det meste året, og sånn sett ser det jo veldig praktisk ut. Til nå er Norwegian det mest aktuelle selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordelen er, dersom du registrerer deg og kortet i bonussystemet så får du en viss opptjening av bonus du lan bruke på flyreiser. 

Norwegian driver en nokså heftig reklamering for sitt produkt, noe du tydelig har oppdaget. Du bestiller vel reisene dine med kreditt og ikke debet kort?

Har til nå bestilt med debet. Har gode forsikringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mener det også er gratis reiseforsikring (inntil 90dager) hvis man betaler reiser med dette kortet. Kortet koster heller ingenting.  Jeg er veldig fornøyd med det 👍🏼

Anonymkode: 0f1e3...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har til nå bestilt med debet. Har gode forsikringer. 

Uansett hvor gode forsikringer du har, så er det galskap å nruke debetkort på nettet. Du er ikke forsikret mot det du er mest utsatt for, for å si det slik. 

Jeg forstår ikke hva folk tenker med når de bruker debetkort på nettet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv Norwegian kortet, men vurderer å kvitte meg med det. I fjor kuttet de rabatten min fra 1 cashpoint per krone til 0,5 poeng når jeg belaster kortet for over 100.000 kroner. I korte ordelag vil jeg tjene 1% cashback (som kan brukes på flybilletter) hver gang jeg trekker kortet (kontantuttak er ikke inkludert).

For meg har det vært greit å spare penger på denne måten, ved å legge alle utgifter over på kortet. Det passer veldig bra for kjøp av flybilletter med Norwegian (duh!), men ikke for veldig mye annet. Det er jo flere kort som gir langt bedre cashback enn dette på vanlige kjøp.. Synes denne siden har mye bra informasjon om Norwegian kortet og andre kort med reisefordeler: https://www.kredittkortinfo.no/reise/

I teorien vil du tjene skarve 1.000 kroner hvis du kjøper ting for minst 100.000 kroner med Norwegian kortet. Over det får du kun 0,005 i cashback. Alt avhenger av hvor ofte du flyr, og hvorvidt du da bruker Norwegian Air. Norwegian er jo ofte ikke det billigste selskapet, så da taper du penger hvis du skal tvinge deg selv til å fly med dem, kun pga bonusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det gir ikke noen spesielt gode fordeler i forhold til andre kredittkort du kan ha. 

Du blir låst til å bruke cashbacken hos Norwegian. Om du har et Trumf visa, får du bedre cashback, og du kan i tillegg ta det ut i kontanter og bruke hvor du vil. 

Reiseforsikringen som følger med sånne kort, er ikke spesielt god, og det anbefales at man har en ordentlig reiseforsikring i tillegg - og da er det jo litt meningsløst. 

Anonymkode: b2bf5...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...