Snuppsi Skrevet 30. august 2002 #1 Del Skrevet 30. august 2002 Jeg har endelig fått opp innstallasjonssiden, og der stopper det, jeg vet ikke hva jeg skal skrive i de forskjellige feltene. Dette trenger jeg hjelp med: -Database Server Hostname / DSN: -Your Database Name: Hva skal jeg fylle ut på disse to, når jeg har siden på start? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dr. ian Skrevet 30. august 2002 #2 Del Skrevet 30. august 2002 Hmmmm.... Tror ikke du får dette forumet til å virke på start. Du trenger databasetilgang for å kjøre phbb, og det får du ikke der, dessverre. dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppsi Skrevet 30. august 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 30. august 2002 Okei like greit, da får jeg tid til å lese litt pensum :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Terje Skrevet 31. august 2002 #4 Del Skrevet 31. august 2002 Hei! Jeg har installert det på en test pc hjemme. Det tok bare 5 min. -Database Server Hostname / DSN: Dette er ip-adressen på pc'n eller serveren din. Alternativt kan du bruke hostname: f.eks. terje.server.no. Dette finner du på tcpip oppsetet ditt. -Your Database Name: Først må du opprette en database på mysql serveren din. Dette blir ditt "database name". Mysql kan lastes ned fra www.mysql.com PHP må du også ha installert. Det finnes et alternativ til phpBB, som du finner her: http://www.invisionpower.com/ Denne er mye kjappere, men dessverre ikke på Norsk. Håper dette hjelper, vhis ikke så spør igjen Terje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppsi Skrevet 31. august 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 31. august 2002 Tusen takk for svar Terje, håpet steg litt igjen Men hvor finner jeg tcpip-oppsettet mitt? Eller IP-adressen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppsi Skrevet 29. september 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 29. september 2002 Jeg har nå lastet ned Mysql, og PHP, hva skal jeg nå gjøre videre i prossessen mot et forum? :D Håååper noen snille sjeler har lyst til å svare meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Terje Skrevet 29. september 2002 #7 Del Skrevet 29. september 2002 I tillegg må du ha Apache webserver. www.apache.org. Men skal du installere det på din maskin, eller skal du bare benytte deg av database tilgang hos start.no? His så - spør stat.no om det du lurer på. Hvis du skal installere det hos deg selv så foutsetter det litt kjennskap til databaser, webserver og php. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppsi Skrevet 30. september 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 30. september 2002 Takk for svar, jeg har egentlig ikke peiling på dette, så jeg tror en mail til start vil være nyttig Takk likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå