AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #1 Skrevet 3. juli 2019 Hvis en person er politianmeldt for å ha oppsøket en adresse midt på natten å sniket seg rundt huset til en person,hva skjer videre da? Jeg har vitner på hvor jeg var hele den kvelden og natten så det kan ikke ha vært meg. Men hva skjer nå? Kan jeg forvente at politiet bare plutselig kommer på døren her? Eller ringer de meg å ber meg komme ned på politistasjonen? Kjenner hun som politianmelder meg. Anonymkode: e17d4...cfd
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #2 Skrevet 3. juli 2019 Hvorfor skulle du ha sneket deg rundt er hus midt på natten? Og hvorfor tror hun det var deg? Sannsynligvis blir saken henlagt, eller så kan du bli kalt inn til avhør. Da nekter du bare, forklarer din side og gir alibi, så blir saken henlagt. Anonymkode: ec932...07b 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #3 Skrevet 3. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle du ha sneket deg rundt er hus midt på natten? Og hvorfor tror hun det var deg? Sannsynligvis blir saken henlagt, eller så kan du bli kalt inn til avhør. Da nekter du bare, forklarer din side og gir alibi, så blir saken henlagt. Anonymkode: ec932...07b Vi er uvenner men har ingen interesse av å oppsøke henne. Vi har ikke snakket sammen på flere månender. Aner ikke hvorfor hun kommer med disse sinnsyke beskyldingene. Hun har visst skaffet seg alarm ganske kjapt ettee helgen så godt mulig noen var der,men har flere vitner på at det ikke kan være meg. Anonymkode: e17d4...cfd
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #4 Skrevet 3. juli 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis en person er politianmeldt for å ha oppsøket en adresse midt på natten å sniket seg rundt huset til en person,hva skjer videre da? Jeg har vitner på hvor jeg var hele den kvelden og natten så det kan ikke ha vært meg. Men hva skjer nå? Kan jeg forvente at politiet bare plutselig kommer på døren her? Eller ringer de meg å ber meg komme ned på politistasjonen? Kjenner hun som politianmelder meg. Anonymkode: e17d4...cfd Du kan forvente å bli innkalt til et avhør. Neste blir eventuelt å sjekke alibiet ditt og å finne ut hvem som er mest troverdig i saken. Anonymkode: 16908...957
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #5 Skrevet 3. juli 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan forvente å bli innkalt til et avhør. Neste blir eventuelt å sjekke alibiet ditt og å finne ut hvem som er mest troverdig i saken. Anonymkode: 16908...957 Okey godt å høre at de ikke bare kommer på døren her,men avhør regner jeg med å bli innkallt til ja. Takk for svar Anonymkode: e17d4...cfd
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #6 Skrevet 3. juli 2019 Glad jeg ikke lever i en sånn dramaverden som dette. Men nei, politet vil ikke plutselig dukke opp og hente deg. De vil innkalle deg til avhør. Anonymkode: ccd26...28d 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #7 Skrevet 3. juli 2019 Om de velger å etterforske saken, selvsagt😊 Anonymkode: ccd26...28d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #8 Skrevet 3. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om de velger å etterforske saken, selvsagt😊 Anonymkode: ccd26...28d Det gjør de nok for det er jo en alvorlig anklagelse. Men jeg forteller gjerne hvor jeg var og hvem jeg var med,så blir det fort bevist at jeg ikke har noe med det å gjøre. Anonymkode: e17d4...cfd
KapteinJ Skrevet 4. juli 2019 #9 Skrevet 4. juli 2019 Politianmeldt for å snike seg rundt et hus? Det er ikke ulovlig, med mindre du begikk innbrudd på hennes eiendom eller krenket privatlivets fred på noe vis (sto du i følge henne f.eks å stirret inn vinduet hennes?). Uansett kommer politiet mest sannsynlig til å henlegge saken da det ikke er en alvorlig sak, mest sannsynlig ikke er et lovbrudd og ekstremt krevende å bevise om så det hadde vært et lovbrudd. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #10 Skrevet 4. juli 2019 3 timer siden, KapteinJ skrev: Politianmeldt for å snike seg rundt et hus? Det er ikke ulovlig, med mindre du begikk innbrudd på hennes eiendom eller krenket privatlivets fred på noe vis (sto du i følge henne f.eks å stirret inn vinduet hennes?). Uansett kommer politiet mest sannsynlig til å henlegge saken da det ikke er en alvorlig sak, mest sannsynlig ikke er et lovbrudd og ekstremt krevende å bevise om så det hadde vært et lovbrudd. Fikk bare en sint melding fra henne om at jeg var politianmeldt for å sniket rundt huset,å at jeg var blitt observert der. Virket ikke som noen hadde prøvd å bryte seg inn. Men skjønner jo at det er skremmende at noen lusker rundt huset midt på natten,har opplevd det samme selv så jeg har fått camera her. Så camera kan også vise når jeg kom hjem,å at ikke gikk ut igjen før 10.30 neste dag. Anonymkode: e17d4...cfd
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #11 Skrevet 4. juli 2019 Å hvor lang tid er det vanlig at det tar før politiet tar kontakt? Vil bare bli ferdig med dette så håper de snart ber meg om å komme ned å forklare meg. Anonymkode: e17d4...cfd
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #13 Skrevet 4. juli 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Å hvor lang tid er det vanlig at det tar før politiet tar kontakt? Vil bare bli ferdig med dette så håper de snart ber meg om å komme ned å forklare meg. Anonymkode: e17d4...cfd Smør deg med tålmodighet, Ts. Dette er 1 - ikke alvorlig og 2 - midt i ferieavviklingen, så ikke forvent at det skjer så mye de første ukene. Anonymkode: 8a930...b14 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #14 Skrevet 4. juli 2019 Hva som skjer videre kommer helt an på ressursene i ditt politidistrikt, og hva som står i anmeldelsen. Har personen oppfattet deg som truende tidligere, har personen skrevet at det er blitt kjent på dører, har det blitt beskrevet som forstyrrende av en annen art, har det blitt beskrevet en forhistorie av relevant art, bare noen av tingene som kan ha mye å si både for hvordan og for hvor fort politiet reagerer. For å ikke snakke om: har du fått beskjed fra politiet at du er anmeldt, eller er det kanskje bare tomme ord fra personen for å skremme deg? Anonymkode: 69b27...445 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #15 Skrevet 4. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva som skjer videre kommer helt an på ressursene i ditt politidistrikt, og hva som står i anmeldelsen. Har personen oppfattet deg som truende tidligere, har personen skrevet at det er blitt kjent på dører, har det blitt beskrevet som forstyrrende av en annen art, har det blitt beskrevet en forhistorie av relevant art, bare noen av tingene som kan ha mye å si både for hvordan og for hvor fort politiet reagerer. For å ikke snakke om: har du fått beskjed fra politiet at du er anmeldt, eller er det kanskje bare tomme ord fra personen for å skremme deg? Anonymkode: 69b27...445 Hun har politianmeldt meg en annen gang også uten grunn så er neppe bare noe trussel denne gangen heller. Sist fikk bare brev om at saken er henlagt,hørte aldri noe fra politiet. Men tenker at denne saken er mer alvorlig når hun påstår at jeg prøver å skremme henne midt på natten. Anonymkode: e17d4...cfd
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #16 Skrevet 4. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Smør deg med tålmodighet, Ts. Dette er 1 - ikke alvorlig og 2 - midt i ferieavviklingen, så ikke forvent at det skjer så mye de første ukene. Anonymkode: 8a930...b14 Det føles alvorlig å få sånne anklager mot meg,men godt å høre at det gjerne ikke blir tolket sånn. Anonymkode: e17d4...cfd
Gjest xfs367 Skrevet 4. juli 2019 #17 Skrevet 4. juli 2019 Du får'ke leke mer i hennes gård. Hun er'ke venner med deg mer.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #18 Skrevet 5. juli 2019 5 timer siden, xfs367 skrev: Du får'ke leke mer i hennes gård. Hun er'ke venner med deg mer. Det går helt fint Har bedt hun flere ganger om å slutte å kontakte meg så er ikke intressert i å ha noe med henne å gjøre. Anonymkode: e17d4...cfd
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #19 Skrevet 5. juli 2019 Jeg foreslår du tar kontakt med politiet der du bor og forteller at du er informert om at du er politianmeldt og at du har vitner på at det ikke var deg som lusket rundt utenfor nattestid hos denne damen. Anonymkode: 59844...b15
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #20 Skrevet 5. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg foreslår du tar kontakt med politiet der du bor og forteller at du er informert om at du er politianmeldt og at du har vitner på at det ikke var deg som lusket rundt utenfor nattestid hos denne damen. Anonymkode: 59844...b15 Ja det er kanskje ikke så dumt nei Anonymkode: e17d4...cfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå