AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #1 Del Skrevet 3. juli 2019 Hei! Bor i andre etasje i en leilighet og har kun fått vasket vinduene innvendig pga dem ikke kan vendes om. Skal dem vaskes utenfra så må man stå i stige eller stillas. Nå mener huseier at han kan trekke fra depositum pga dette. Han påstår også at jeg ikke har vasket vinduene i det hele tatt, noe som ikke stemmer. Jeg har hatt vaskebyrå til å vaske og har hatt dem to ganger i leiligheten pga han. Også dem har reagert på hvor pirkete han er. Kan huseier trekke meg i depositum pga dette? Anonymkode: 55807...42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 3. juli 2019 #2 Del Skrevet 3. juli 2019 Står det i kontrakten hvor ofte de skal vaskes? Hvis det står at de skal vaskes f.eks 2 g årlig og du ikke gjør det så kan det være at han har retten på sin side, selv om jo det ikke har gjort noen skade. Du kan jo også kontakte noen som har peil på leietakeres rettigheter og spørre, det er sikkert bare å google. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #3 Del Skrevet 4. juli 2019 Det er bare å gå opp i stigen og vaske, eller bruke vaskeverktøy med teleskopstang. Vaskebyrået burde ha slikt tilgjengelig. Utvendig vask er helt naturlig å ha med i flyttevask men hos byråer er dette noe du må bestille ekstra. Anonymkode: ed079...ee1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #4 Del Skrevet 4. juli 2019 Jeg har leid mange steder, men aldri vasket vinduer utvendig. Anonymkode: f8119...8b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #5 Del Skrevet 4. juli 2019 16 timer siden, SupaWoman skrev: kan Det er mye man kan ha rett til. Men sånt skal være nedskrevet. Anonymkode: 84e30...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #6 Del Skrevet 4. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har leid mange steder, men aldri vasket vinduer utvendig. Anonymkode: f8119...8b1 Samme her. Anonymkode: 103e9...1bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 4. juli 2019 #7 Del Skrevet 4. juli 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har leid mange steder, men aldri vasket vinduer utvendig. Anonymkode: f8119...8b1 Samme her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #8 Del Skrevet 4. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har leid mange steder, men aldri vasket vinduer utvendig. Anonymkode: f8119...8b1 Man må da vaske vinduer utvendig også. Vasker dere ikke vinduene utvendig mens dere bor i en leilighet eller hus heller? Det ser jo aldri rent ut hvis vinduene er skitne på utsiden. Anonymkode: 26062...434 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 4. juli 2019 #9 Del Skrevet 4. juli 2019 Nå er vask av vinduer en del av normalt vedlikehold av en bolig. Men utleier kan ikke trekke fra depositum uten først ha gitt deg anledning til å rette opp selv. Hvis han er såpass pirkete (eller vaskebyrået såpass elendig) kan det enkleste være å avtale at du betaler for vaskebyrået, men at han godkjenner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summ Skrevet 4. juli 2019 #10 Del Skrevet 4. juli 2019 Altså huseier kan ta av depositumet om du ikke vasker leiligheten ved flytting. Man skal selvfølgelig vaske ut når man flytter! Kan dere ikke bare det vaskebyrået deres igjen, så slipper du å bli trukket? Man skal jo faktisk vaske både skuffer, skap og ovn, dusj osv. Det skal være rent! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #11 Del Skrevet 4. juli 2019 I dette tilfellet hadde vel huseier, ifg en annen tråd, allerede godkjent utvasken. Da er det for seint å komme nå og klage. Når det er sagt, hvis man trenger spesialutstyr for å vaske vinduene på utsiden så er det ikke vanlig at det kreves. Da bør det stå i kontrakten. Anonymkode: 4ba17...425 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #12 Del Skrevet 4. juli 2019 Jeg er ts har startet en ekstra forumtråd, med samme innhold. Ts har fått hjelp når dere leser denne andre tråden. Hun fikk hjelp fra forskjellige aktører. Depositum er åpnet fra utleier. Nå gjenstår det kun nøkkel å leve ved endt dato d.m. Anonymkode: 84e30...347 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #13 Del Skrevet 5. juli 2019 Huff, derfor har jeg en detaljert liste over hva som skal være vasket med i kontrakten. Selvsagt må du vaske utsiden av vinduene også, herlighet! Anonymkode: ab821...506 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #14 Del Skrevet 5. juli 2019 På 4.7.2019 den 18.40, AnonymBruker skrev: Man må da vaske vinduer utvendig også. Vasker dere ikke vinduene utvendig mens dere bor i en leilighet eller hus heller? Det ser jo aldri rent ut hvis vinduene er skitne på utsiden. Anonymkode: 26062...434 Nei, det må ikke jeg. Aldri vært et tema på de stedene jeg har leid. Anonymkode: 24d86...d16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #15 Del Skrevet 5. juli 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff, derfor har jeg en detaljert liste over hva som skal være vasket med i kontrakten. Selvsagt må du vaske utsiden av vinduene også, herlighet! Anonymkode: ab821...506 Hvordan i alle dager gjør man det når leiligheten er i 8. etasje og vinduene ikke kan snus innover? Anonymkode: 54638...78a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #16 Del Skrevet 5. juli 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i alle dager gjør man det når leiligheten er i 8. etasje og vinduene ikke kan snus innover? Anonymkode: 54638...78a Gjør som min huseier, påstår det skal trekkes fra depositum for å hyre inn vindusvask. Ts Anonymkode: 55807...42a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #17 Del Skrevet 5. juli 2019 Utvendig er ikke ditt ansvar, med mindre det står spesifisert i kontrakten. Anonymkode: f1fa0...5c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #18 Del Skrevet 5. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i alle dager gjør man det når leiligheten er i 8. etasje og vinduene ikke kan snus innover? Anonymkode: 54638...78a Jeg leier ikke ut i 8. Etg. Så det har jeg aldri tenkt på. Poenget mitt er at jeg har alltid en veldig detaljert liste som jeg går igjennom med hver ny leietaker. Vi går over alt og krysser av på at det er vasket når han/hun flytter inn, og jeg her igjennom samme liste ved utflytting. Utvendig vindusvask er en av punktene. Man kan ikke la det være opp til leietakere hva de syntes/burde inngå i en utvask. Da ender man opp med å vaske mye selv. Anonymkode: ab821...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #19 Del Skrevet 5. juli 2019 Da går du til nærmeste europris/jula/staples/biltema/clas ohlson, så kjøper du en teleskopstang! Jeg bor landlig til, og jeg vasker vinduene innvendig og utvendig 5-6 ganger i året. Jeg gremmes av møkkete vinduer! Vasker virkelig ikke folk vinduene? Anonymkode: a5e98...ea9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #20 Del Skrevet 6. juli 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Da går du til nærmeste europris/jula/staples/biltema/clas ohlson, så kjøper du en teleskopstang! Jeg bor landlig til, og jeg vasker vinduene innvendig og utvendig 5-6 ganger i året. Jeg gremmes av møkkete vinduer! Vasker virkelig ikke folk vinduene? Anonymkode: a5e98...ea9 Rekker den til 8.etasje? 😮 Anonymkode: f771a...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå