Gå til innhold

Er det ofte sånn at om man vinner en gang i Lotto så vil man ikke veldig lenge vinne en enda større sum om ikke alt for lenge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Synes jeg stadig leser om lottomillionærer som vinner 2 ganger. Er dette ofte tilfelle? Kommer man i en steam av hell om man først vinner en gang? Kjenner du noen som har vunnet flere ganger?

Anonymkode: 49252...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du leser jo om lottomillionærer som vinner to ganger fordi det er helt eksepsjonelt..? Ellers ville det ikke vært skrevet om det. 

Anonymkode: 891b9...479

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, O.G. skrev:

Håper det. ;)

Hvor lenge er det siden du vant?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Sånn er det ikke. 

Anonymkode: 22beb...1f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe med flaks å gjøre. De som vinner har et system som gjør det myyyye enklere å vinner. Derfor vinner de igjen og igjen. Ingen av de velger å stå frem i media - det er det kun idioter som gjør. 

Endret av FrodeF
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, FrodeF skrev:

Har ikke noe med flaks å gjøre. De som vinner har et system som gjør det myyyye enklere å vinner. Derfor vinner de igjen og igjen. Ingen av de velger å stå frem i media - det er det kun idioter som gjør. 

Enig. Skjønner ikke at folk står frem med slikt! 

Anonymkode: 29de1...01b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vinne i lotto er så tilfeldig som du kan få det. Sjansen er like stor for at du vinner som jeg, med normal innsats. Hvis du vinner den runden, og vi spiller med lik innsats begge to neste runde også, så er sjansen like store igjen for oss begge. Noe mer enn renspikket flaks er det ikke. Og jeg tviler at noe mer holistisk ligger bak enn det :) 

Men det er kanskje slik at dem som har vunnet i lotto gjerne kjører en høyere innsats hver runde. Fordi dem har opplevd det, dem har sett muligheten, det går faktisk an. Slikt sett øker dem sannsynligheten. Likevel, så finnes det veldig få doble lottovinnere. Det kan umulig være mer enn en håndfull, tross nesten 11.000 vinnere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge er det siden du vant?:)

Har aldri vunnet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke sånn sannsynlighet fungerer.

Anonymkode: 5a2e2...f0f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sånn sannsynlighet fungerer.

Anonymkode: 5a2e2...f0f

Faen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vant 1 mill i 2007... har kun vunne 50kr siden... så jeg har gitt opp 😆

Anonymkode: a0a0f...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2019 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Synes jeg stadig leser om lottomillionærer som vinner 2 ganger. Er dette ofte tilfelle? Kommer man i en steam av hell om man først vinner en gang? Kjenner du noen som har vunnet flere ganger?

Det er akkurat samme sjanse hver gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Statistisk sett er i hvertfall sjansen til å vinne en annen gang, større om du allerede har vunnet en gang tidligere!

Hvorfor? Fordi du gjør noe riktig som andre ikke gjør - siden du vant første gang.. Litt vanskelig å forklare, men ..

Anonymkode: f60e0...d58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Statistisk sett er i hvertfall sjansen til å vinne en annen gang, større om du allerede har vunnet en gang tidligere!

Hvorfor? Fordi du gjør noe riktig som andre ikke gjør - siden du vant første gang.. Litt vanskelig å forklare, men ..

Anonymkode: f60e0...d58

Nei... bare nei... 

Får helt vondt av matematikk-kunnskapen her på forumet. Lotto-trekningen er helt tilfeldig, så nei; det går ikke an å ha en "strategi" eller "gjøre noe helt spesielt" for å øke sjansene for å vinne... Man kan velge rekker som vil med større sannsynlighet vil gi større gevinst OM man vinner, men nei.. man kan på ingen måte velge en rekke som gir større sjanse for å vinne enn andre. 

Anonymkode: 031e8...83c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan kan jeg komme meg inn i den stimen da? Jeg er i feil stim! Vinner i Lotto hele tiden, men aldri mer enn 50 kroner, en sjelden gang en hundrelapp :grine: 

Anonymkode: b2542...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

På 5.7.2019 den 8.31, AnonymBruker skrev:

Nei... bare nei... 

Får helt vondt av matematikk-kunnskapen her på forumet. Lotto-trekningen er helt tilfeldig, så nei; det går ikke an å ha en "strategi" eller "gjøre noe helt spesielt" for å øke sjansene for å vinne... Man kan velge rekker som vil med større sannsynlighet vil gi større gevinst OM man vinner, men nei.. man kan på ingen måte velge en rekke som gir større sjanse for å vinne enn andre. 

Anonymkode: 031e8...83c

Men de som vinner gjør noe riktig som de som ikke vinner gjør. De som vinnere flere ganger 1 premie. Hadde det vært som du sier ville de ikke vunnet 2 ganger. Noen ganger holder det å havne i stimen. Kan ofte se det samme på Black Jack 

Anonymkode: a64fa...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2019 den 8.36, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan jeg komme meg inn i den stimen da? Jeg er i feil stim! Vinner i Lotto hele tiden, men aldri mer enn 50 kroner, en sjelden gang en hundrelapp :grine: 

Anonymkode: b2542...885

Hører mange som sier at dem vinner 50 - 100 kr rett som det er. Gjerne nesten hver uke eller flere ganger i måneden.
Jeg har tippet lotto og vikinglotto i mange år, og kanskje tar jeg en 50kr-gevinst en håndfull ganger i løpet av året. Aldri mer enn det. Så vil si at du er jo i en god steam du også ;) 

Norsk Tipping driver jo butikken som om at folk ikke skal vinne. Iallefall ikke mye og ofte. Som Statlig eid selskap med monopol, som gir 4-5 milliarder i utbytte hvert år, så blir det satt begrensninger eller man blir utestengt hvis det vinnes mye og ofte. Om dette skjer i lotto også, er usikkert, men det skjer i de andre spillene deres. 

Synes Norsk Tipping er fryktelig kjipe på sine gevinster. Med en omsetning på 80 mill hver eneste lotto runde (kun lotto), utbetales kun 47% i premier. Syk fortjeneste på noen små kuler i en bolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ei venninne fra skolen som vant 100 000 en uke og 1 mill uka etter 😄

Anonymkode: 70dd0...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2019 den 22.36, FrodeF skrev:

Så du mener menn og kvinner i 50-80 årene fra Østlandet driver på med taktikkeri og systemspill som gjør at dem hanker gevinster hver runde? Neh, det tror jeg absolutt ikke. Fordi systemer er ubrukelig, ettersom det er så sinnsykt tilfeldig. 

Tallrekka 1-2-3-4-5-6-7 har like stor sjanse for å komme som noen som helst andre rekker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...