Gå til innhold

Hund spiser ikke mat fra snuseteppe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjemt foret hans i snuseteppe, men han vil ikke spise det. What to do?

Anonymkode: 53a07...85b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han ligger nå ved skåla si og venter på mat.

Skrevet

Da får du vel gi maten i skåla i steden, da?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vil jo prøve å avvenne han dette, å gi han mer stimuli ved å gi mat i snuseteppe. Han vet det er mat i det, men gidder ikke ta det. Møkkahund 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil jo prøve å avvenne han dette, å gi han mer stimuli ved å gi mat i snuseteppe. Han vet det er mat i det, men gidder ikke ta det. Møkkahund 

Møkkaeier? Altså hunden er ikke vandt til å lete frem maten sin, da er det ikke så veldig lurt å gjemme all maten i første omgang vettu. 

Anonymkode: 9e821...fa3

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Møkkaeier? Altså hunden er ikke vandt til å lete frem maten sin, da er det ikke så veldig lurt å gjemme all maten i første omgang vettu. 

Oh lord. Noe hårsår? Og ikke ta den frekke tonen. Han er vant til å søke, hva i huleste veit du om det? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oh lord. Noe hårsår? Og ikke ta den frekke tonen. Han er vant til å søke, hva i huleste veit du om det? 

Du legger det jo frem som om du har kjøpt et snuseteppe og bestemt deg for at all maten skal gies der. Du forteller absolutt ingenting om hva dere har forsøkt eller hva han er vandt med. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du legger det jo frem som om du har kjøpt et snuseteppe og bestemt deg for at all maten skal gies der. Du forteller absolutt ingenting om hva dere har forsøkt eller hva han er vandt med. 

Og likevel klarer du å hoppe til konklusjoner ;)  Ikke prøv å belær meg er du grei. Gå og legg deg du:) 

Skrevet

Jeg ville startet med å gjemme bedre godbiter i snuseteppet. Noe han virkelig vil ha. Og start enkelt. Frist ham med noen godbiter han virkelig vil ha, også kaster du noen få bare rett oppå teppet. Gradvis kan du kaste mer og mer og gjemme dem mer. Og gradvis kan du bytte ut de gode godbitene med tørrfor. Men gå frem så sakte at du alltid har hunden med deg.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Tabris skrev:

Jeg ville startet med å gjemme bedre godbiter i snuseteppet. Noe han virkelig vil ha. Og start enkelt. Frist ham med noen godbiter han virkelig vil ha, også kaster du noen få bare rett oppå teppet. Gradvis kan du kaste mer og mer og gjemme dem mer. Og gradvis kan du bytte ut de gode godbitene med tørrfor. Men gå frem så sakte at du alltid har hunden med deg.

Smart! Tusen takk:) prøvde å vise han, og gi han maten fra teppet rett i munnen - da spiste han. Men var nok ikke spennende nok for å gjøre jobben sjøl, kanskje...

AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har gjemt foret hans i snuseteppe, men han vil ikke spise det. What to do?

Herremin, hva er i veien med folk? Snakk om å konstruere problemstillinger. Stakkars hund, hva er greia likesom. 

Anonymkode: db1b4...c3b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil jo prøve å avvenne han dette, å gi han mer stimuli ved å gi mat i snuseteppe. Han vet det er mat i det, men gidder ikke ta det. Møkkahund

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du tar den tonen der så er det ikke så rart folk reagerer! Hva med å jekke ned et par hakk. Det høres ut som det er helt krise at ikke hunden spiser fra snuseteppet med én gang! Det er jo ikke automatikk i at den skjønner greia med det!

Anonymkode: ef542...d5a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du tar den tonen der så er det ikke så rart folk reagerer! Hva med å jekke ned et par hakk. Det høres ut som det er helt krise at ikke hunden spiser fra snuseteppet med én gang! Det er jo ikke automatikk i at den skjønner greia med det!

👊🏼🤓😅

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herremin, hva er i veien med folk? Snakk om å konstruere problemstillinger. Stakkars hund, hva er greia likesom. 

Anonymkode: db1b4...c3b

Hæ?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått svar på det lurer jeg på, så hvorfor folk fortsetter med personangrep og avsporinger er for meg en gåte.. eller nei. Vi er jo på KG, det glemte jeg. Da gjør vi alt for å misforstå og lage problemer. 

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Smart! Tusen takk:) prøvde å vise han, og gi han maten fra teppet rett i munnen - da spiste han. Men var nok ikke spennende nok for å gjøre jobben sjøl, kanskje...

Ikke gi ham maten fra teppet - da vil han jo bare stå og vente på at du skal gjøre nettopp det. Frist ham med noe veldig godt, kast det ned på teppet og oppmuntre ham til å gå og ta den selv. Du kan gjerne drysse flere godbiter ned akkurat i det han spiser den første, slik at han får en god erfaring med å oppsøke teppet.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått svar på det lurer jeg på, så hvorfor folk fortsetter med personangrep og avsporinger er for meg en gåte.. eller nei. Vi er jo på KG, det glemte jeg. Da gjør vi alt for å misforstå og lage problemer. 

Kanskje fordi du selv driver med personangrep, - og da tenker jeg ikke på meg selv.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Tabris skrev:

Ikke gi ham maten fra teppet - da vil han jo bare stå og vente på at du skal gjøre nettopp det. Frist ham med noe veldig godt, kast det ned på teppet og oppmuntre ham til å gå og ta den selv. Du kan gjerne drysse flere godbiter ned akkurat i det han spiser den første, slik at han får en god erfaring med å oppsøke teppet.

Nydelig, tusen takk:)) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...