Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som deler veldig lite av sine refleksjoner og mørke tanker. Jeg føler jeg deler alt om meg selv og mine ting, fordi hun spør og er nysgjerrig(på en god måte). Mens med henne er alt tipp topp hele tiden og alt og alle er så koselig. Kjenner jeg begynner å bli litt lei av dette. Føler relasjonen hvor preges av dette og jeg trenger noe mer. Hvordan kan jeg gå frem her?

Anonymkode: a4099...989

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er interessert og oppmerksom og dynger deg ikke ned i sine problemer.

Kanskje på tide å ta en titt i speilet. Hun kan få bli min venninne om du er lei.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, spinner skrev:

Kanskje på tide å ta en titt i speilet. Hun kan få bli min venninne om du er lei.

Hæ? Hvorfor går du til angrep på meg? Hva slags usselt menneske er du? Jeg ber om hjelp til å bli bedre kjent med min venninne og hvordan jeg kan støtte henne? Jeg DYNGER ikke henne i mine problemer, har du problemer med å lese? Faen så irriterende KG-kvinnfolk er. 

• Liker 5
Skrevet

Mja. 

Noen faller i fellen å nesten blir en parodi på "tenk positivt" i den forstand at ingenting ser ut til å være utfordrende, kanskje hun er der? 

Det er vanskelig å gi deg noen råd, men kanskje du skulle ha spurt henne om hun har opplevd noe tilsvarende som hun kan forteller deg om, og hva hun gjorde/ikke gjorde - og hva hun har tenkt etterpå. 

Jeg forstår hva du mener, for det er noe med at virkelig venner er noen man finner "gjenklang" hos. Du sender en ball ut og den kommer tilbake med noe som gir deg noe - enten bekreftelse og/eller du lærte noe fordi de fortalte hvordan de tenkte/reflekterte/løste situasjonen. Sånn går det frem og tilbake. Din venninne høres mer ut som en båndopptaker ... hun tar det opp, men man vet ikke hva hun skal bruke det til. Det skaper uttrygghet og gir ingen lærdom eller trøst. 

Jeg synes imidlertid ikke du skal omtale henne som det :) Hvis hun sier at hun forstår, spør henne: Hva er det du forstår? Er hun en god venninne oppsummerer hun det hun har hørt deg fortelle, og hun reflekterer høyt rundt det hun har hørt. Hun kan være en god venninne om hun ikke gjør det, men jeg tenker at her er det utviklingspotensiale ... 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hvorfor går du til angrep på meg? Hva slags usselt menneske er du? Jeg ber om hjelp til å bli bedre kjent med min venninne og hvordan jeg kan støtte henne? Jeg DYNGER ikke henne i mine problemer, har du problemer med å lese? Faen så irriterende KG-kvinnfolk er. 

Haha, bli på KG og behold attituden, vær så snill! Vi trenger deg.

Anonymkode: 9316c...16a

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, bli på KG og behold attituden, vær så snill! Vi trenger deg.

Anonymkode: 9316c...16a

Hehehe, ikke akkurat denne responsen jeg hadde ventet, og vet ikke helt om det er ironi eller ei  - men jeg tar det som kompliment lell ;)❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å vite når en ikke kjenner vedkommende selv. Men mange finner dette vanskelig å snakke om, eller så føler hun kanskje at hun ikke vil dele dette med deg.

Er vel ikke så mye å gjør med det om hun ikke vil dele det.

Anonymkode: 6ebc1...b77

AnonymBruker
Skrevet

Vet du om hun har så mye mørke tanker og problemer da? Jeg er litt som venninnen din, men «problemene“ mine er av type mobilen er tom for batteri, jeg glemte å lukke vinduet og nå har det regnet inn på gulvet, planten min døde av vannmangel osv. Altså ikke egentlige problemer, og jeg snakker ikke om det. Er glad og formøyd og støtter gjerne venner. Men er redd de opplever meg slik du gjør.

Anonymkode: 5d649...14e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Nooni skrev:

Mja. 

Noen faller i fellen å nesten blir en parodi på "tenk positivt" i den forstand at ingenting ser ut til å være utfordrende, kanskje hun er der? 

Det er vanskelig å gi deg noen råd, men kanskje du skulle ha spurt henne om hun har opplevd noe tilsvarende som hun kan forteller deg om, og hva hun gjorde/ikke gjorde - og hva hun har tenkt etterpå. 

Jeg forstår hva du mener, for det er noe med at virkelig venner er noen man finner "gjenklang" hos. Du sender en ball ut og den kommer tilbake med noe som gir deg noe - enten bekreftelse og/eller du lærte noe fordi de fortalte hvordan de tenkte/reflekterte/løste situasjonen. Sånn går det frem og tilbake. Din venninne høres mer ut som en båndopptaker ... hun tar det opp, men man vet ikke hva hun skal bruke det til. Det skaper uttrygghet og gir ingen lærdom eller trøst. 

Jeg synes imidlertid ikke du skal omtale henne som det :) Hvis hun sier at hun forstår, spør henne: Hva er det du forstår? Er hun en god venninne oppsummerer hun det hun har hørt deg fortelle, og hun reflekterer høyt rundt det hun har hørt. Hun kan være en god venninne om hun ikke gjør det, men jeg tenker at her er det utviklingspotensiale ... 

Takk for at du prøver å forstå! Setter jeg pris på:)

Ja, det er iallfall det hun viser utad - ingen og ingenting er noe problem. Kan telle på en hånd de gangene hun har uttalt seg om noe/noen som, var problematisk.Kjent henne siden videregående. Ellers synes jeg det går i veldig mye i overflaten. 

Veldig godt beskrevet det med båndopptager! Jeg føler hun kjenner alle mine sider(men det kan jeg forsåvidt ikke uttale meg om) - jeg viser iallfall veldig mange av mine sider - inn og ut, opp og ned, til siden og rett frem.For all del, det er ikke alle som har problemer, men man lever heller ikke en boble uaffektert av andre. Føler hun holder tilbake. Det som egentlig fikk "begeret til å renne over" - ikke riktig begrep, men håper du skjønner - var da jeg spurte henne om en fest og hvordan den var. Joda, den var så fin atte. Null og niks mer og si om det , selv om jeg spurte detaljert(prøver så godt jeg kan å få ut litt mer jus;)). Så får jeg vite i etterkant at det faktisk ikke har vært så fryd og gammen, og at det faktisk var en kjip kveld for henne. Hvorfor deler hun ikke dette med meg? Kan være hun ikke vil dele med meg, men vet hun er slik med andre også. 

Kan rett og slett være vi ikke er kompatible -  slik du beskriver som "gjenklang". Evt at jeg krever for mye av henne.

Likte godt innspillet ditt, tusen takk igjen! Skal prøve det siste du skriver:)

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, spinner skrev:

Hahahah for en patetisk taper. Blir flau på dine vegne.

Anonymkode: 1df6a...e65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...