Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nok et pedofili-nettverk har blitt avdekket. Det virker som det er ingen ende på dette menneskehetens avskum. Slike lukkede miljøer eksisterer over hele verden, og de skyr ingen midler i sin avsindige lengsel etter barn å ødelegge.

Hva bør gjøres for å få en slutt på dette her? Livstidsdommer evt. dødsstraff? Kjemisk kastrering? Noe må gjøres, i hvertfall. Nå må det snart ta slutt på lidelsene til de mest sårbare blant oss.

Endret av Brannslangen
  • Liker 14
Videoannonse
Annonse
Gjest Parkeringsvakt
Skrevet

Så vidt jeg vet finnes det ikke metoder for å stanse dette, bare for å stanse de som utnytter. Jeg er med på dødsstraff for de som ødelegger andre mennesker, som pedofile som har sex med små barn. Jeg tror ikke den straffen vil forhindre mennesker som setter egen nytelse og interesse over alt fra å gjøre dette, men det kvitter oss i det minste med mennesker som er en ødeleggende kraft i befolkningen. 

Pedofile som ikke utnytter andre mennesker er ok

Skrevet

Kjemisk kastrering.  Rehabilitering nytter ikke.  Har aldri sett kilder på at det har noen som helst nytte for de å gå i psykoterapi. 

• Liker 12
Skrevet
5 timer siden, SupaWoman skrev:

Kjemisk kastrering.  Rehabilitering nytter ikke.  Har aldri sett kilder på at det har noen som helst nytte for de å gå i psykoterapi. 

:Like effektivt som å behandle andre legninger som psykiatriske diagnoser, det. For de har en legning.

• Liker 5
Skrevet

Forhåpentligvis vil en i fremtiden kunne finne hjelpemidler slik at disse kan få sine lyster delvis tilfredsstilt uten å skade noen, slik som VR-sex og eventuelt mer realistiske simuleringer. For tiden har det jo vært en del snakk om disse dukkene som blir fanget opp i tollen. Hvis disse kan bidra til at mange pedofile nøyer seg med slike og ikke forgriper seg på noen er jeg i utgangspunktet positiv til det, men der har jeg sett lite forskning. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg velger å tro at mennesker ikke er pedofile med overlegg. Nå har jeg selv en 1 år gammel datter, og det er skremmende at mennesker kan tenne seksuelt på så små barn. Tror det er lite vi kan gjøre med pedofile, utenom å bure de inne hvis de begår overgrep. Det er jo mange pedofile som lever med legningen sin, men som velger å leve i sølibat. Vet at de i USA har et system hvor naboer varsles når en overgriper flytter inn, pluss offentlige registre med fullt bilde og navn. Det kunne vært en ide å ha noe lignende i Norge for de verste overgriperne.

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Sunniva_800 skrev:

Jeg velger å tro at mennesker ikke er pedofile med overlegg. Nå har jeg selv en 1 år gammel datter, og det er skremmende at mennesker kan tenne seksuelt på så små barn. Tror det er lite vi kan gjøre med pedofile, utenom å bure de inne hvis de begår overgrep. Det er jo mange pedofile som lever med legningen sin, men som velger å leve i sølibat. Vet at de i USA har et system hvor naboer varsles når en overgriper flytter inn, pluss offentlige registre med fullt bilde og navn. Det kunne vært en ide å ha noe lignende i Norge for de verste overgriperne.

Plus at de ikke har lov til å bo innen en viss avstand av skoler og barnehager. Det synes jeg også er bra tiltak.

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, Skelly skrev:

Plus at de ikke har lov til å bo innen en viss avstand av skoler og barnehager. Det synes jeg også er bra tiltak.

Ja, det er jo også et annet bra tiltak. Amerikanerne ligger langt fremme på dette området og har som regel nulltoleranse for seksuelle overgrep mot barn. Vet også at pedofile i USA i noen tilfeller må bære permanent fotlenke så politiet kan overvåke hvor de beveger seg. Betyr at de tar barnas sikkerhet på alvor.

• Liker 10
Skrevet
9 minutter siden, Sunniva_800 skrev:

Ja, det er jo også et annet bra tiltak. Amerikanerne ligger langt fremme på dette området og har som regel nulltoleranse for seksuelle overgrep mot barn. Vet også at pedofile i USA i noen tilfeller må bære permanent fotlenke så politiet kan overvåke hvor de beveger seg. Betyr at de tar barnas sikkerhet på alvor.

Ja, men der har de også registrert den 18 år gamle gutten som hadde sex med ei på en mnd under 16. Han vil for alltid bli stemplet som overgriper i offentlige register. Slik vil vi heller ikke ha det her. 

Det lureste vi gjør for å stoppe pedofile, er å snakke det ihjel med barna våre. Vær ærlig, fortell de hva som er ok ifht deres egen kropp, uten å skremme selvsagt. Få temaet inn på skole/bhg, TV-program for barn (NRK har vel noe mener jeg). Bare bidra til å gjøre det jævla vanskelig å være pedofil. 

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, CaramelDevil skrev:

Ja, men der har de også registrert den 18 år gamle gutten som hadde sex med ei på en mnd under 16. Han vil for alltid bli stemplet som overgriper i offentlige register. Slik vil vi heller ikke ha det her. 

Det lureste vi gjør for å stoppe pedofile, er å snakke det ihjel med barna våre. Vær ærlig, fortell de hva som er ok ifht deres egen kropp, uten å skremme selvsagt. Få temaet inn på skole/bhg, TV-program for barn (NRK har vel noe mener jeg). Bare bidra til å gjøre det jævla vanskelig å være pedofil. 

Tar jeg feil eller er det 18 som er grensen der borte? Mener å ha hørt at sex med noen på 16 regnes som overgrep og at gutten på 18 dermed risikerer å bli ‘sex offender’ om han har sex med hun på 16. 

Skrevet

Det bør forskes mer på hvorfor noen er pedofile.

Det bør forskes mer på hvorfor de som selv har blitt utsatt for denslags overgrep i barndommen begår overgrep mot barn.

Kort sagt: Vi trenger mer kunnskap slik at vi kan sette inn effektive men humane tiltak.

• Liker 11
Gjest xfs367
Skrevet

Tvangskastrering vil vel være et menneskerettighetsproblem? Men kanskje man kunne oppfordret til frivillig kastrering ved å gi dømte pedofile valget mellom det eller å stå på en offentlig sexforbryterliste.

Skrevet
4 timer siden, Sunniva_800 skrev:

Vel i mange stater i USA ville vår kulturminister Trine Skei Grande ha vært fengslet og havnet på en slik liste når hun hadde sex med en full mindreårig gutt.

• Liker 12
Skrevet

Noe vi alle kan gjøre som samfunn er å slutte å være så forbanna unnskyldende og godtroende. Alle foreldre burde se Leaving Neverland, det er en utrolig bra fremstilling av hvordan disse menneskene opererer, sniker seg inn i familiene, omstendelig groomer dem og misbruker barna deres. Mennesker med makt og som er sett opp til i samfunnet og nærsamfunnet har utrolig lett tilgang på ofre fordi vi blir lurt av hvordan de fremstiller seg selv, vi ser opp til dem og idealiserer dem. De kan like fullt være overgripere selv om de er presidenten! 

La oss se på Joe Biden f.ex., ingen som helst begrep om grenser, bryr seg ikke om om andres følelser, kvinner og barn blir tydelig ukomfortable når han klår på dem og hvisker dem i øret. 
Bli opplyst om disse menneskene og SE dem er noe av det beste vi kan gjøre! Heldigvis ser dette ut til å skje nå med filmer som LN, An Open Secret og Abducted in Plain Sight og flere som står frem.

• Liker 3
Skrevet (endret)
6 timer siden, CaramelDevil skrev:

Syns det er bra at han ble stemplet som det, fordi det er nettopp det han er. Og du kan snakke med barna ja men hvordan klarer et lite barn å forsvare seg mot en voksen? 

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Gjest Storebror
Skrevet (endret)
6 timer siden, herzeleid skrev:

Forhåpentligvis vil en i fremtiden kunne finne hjelpemidler slik at disse kan få sine lyster delvis tilfredsstilt uten å skade noen, slik som VR-sex og eventuelt mer realistiske simuleringer. For tiden har det jo vært en del snakk om disse dukkene som blir fanget opp i tollen. Hvis disse kan bidra til at mange pedofile nøyer seg med slike og ikke forgriper seg på noen er jeg i utgangspunktet positiv til det, men der har jeg sett lite forskning. 

Det mer umulig å finne ut om sexdukker og lignende hindrer pedofile å begå overgrep. Det er jo ikke som om man kan spørre en pedofil om han har sluttet å voldta barn og forvente et ærlig svar. 

Endret av Storebror
Gjest Storebror
Skrevet
4 timer siden, xfs367 skrev:

Tvangskastrering vil vel være et menneskerettighetsproblem? Men kanskje man kunne oppfordret til frivillig kastrering ved å gi dømte pedofile valget mellom det eller å stå på en offentlig sexforbryterliste.

På samme måte som du frivillig gir pengene dine til mannen som har pistolen rettet mot deg. 

Skrevet
26 minutter siden, Maleficenta skrev:

Syns det er bra at han ble stemplet som det, fordi det er nettopp det han er. Og du kan snakke med barna ja men hvordan klarer et lite barn å forsvare seg mot en voksen? 

Nå må du gi deg ? En måned unna 16 år ,og kalle han for pedofil. 😳

• Liker 8
Gjest xfs367
Skrevet
3 minutter siden, Storebror said:

På samme måte som du frivillig gir pengene dine til mannen som har pistolen rettet mot deg. 

...eller på samme måte som at du kan velge å vedta en bot, eller velge å gå i fengsel. Du kan ikke sammenligne et reelt valg med et ikke-reelt valg.

Skrevet

Jeg mener at vi må se på samfunnsutviklingen som helhet for å forstå pedofiliproblemet. Ensomme menn kjeder seg og søker spenning og fellesskap med andre menn på nettet. Slik det har blitt fremstilt blant annet i Dagbladets store serie om pedofili på nettet, der kom det fram at de legger ut rene jakthåndbokem med tips til hvordan få tilgang på barn. Kanskje unge gutter og menn trenger utfordringer og annen stimuli enn stillesittende skole og data med tilgang til alt mulig "spennende" for en umoden hjerne. Det man ser blir slik man oppfatter verden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...