AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #1 Del Skrevet 3. juli 2019 Hei! For en tid tilbake siden meldte jeg meg inn i LO og da i et fagforbund. Jeg jobber i en privat bedrift, hvor mange er fagorganiserte, men ikke i samme forening som meg da jeg ikke kvalifiserer. Jeg er den eneste i denne foreningen framom bedrift, jeg er også en av de med "dårligst" utdanning (det er fire andre som meg, men de er ikke medlemmer). I starten av juni kom sjefen min inn og lurte på om jeg var misfornøyd med jobben, eller om jeg hadde problemer med noe. Jeg svarte nei, for jeg har ikke det, så sa han at han da ikke forstod hvorfor jeg skulle være medlem i en fagforening. Man har jo alltid hørt om skrekken for fagforeninger, men jeg trudde at denne skrekken var litt passé nå... ila de fem minuttene vi snakket sammen, ga han veldig uttrykk for at dette ikke var populært. Og kom også med noen påstander jeg tok veldig alvorlig. Påstander som virket skremmende og jeg ble usikker på om jeg vil være med i fagforeningen. Sjefen min ville ta et møte med meg etter ferien, jeg tenker da å være forberedt. Hvilke påstander kan dere tenke dere at en arbeidsgiver vil bruke for å skremme meg vekk fra å være medlem i en fagforening? Jeg tenker selvfølgelig å kontakte fagforeninga før møtet. Anonymkode: 4a14e...7db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #2 Del Skrevet 3. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! For en tid tilbake siden meldte jeg meg inn i LO og da i et fagforbund. Jeg jobber i en privat bedrift, hvor mange er fagorganiserte, men ikke i samme forening som meg da jeg ikke kvalifiserer. Jeg er den eneste i denne foreningen framom bedrift, jeg er også en av de med "dårligst" utdanning (det er fire andre som meg, men de er ikke medlemmer). I starten av juni kom sjefen min inn og lurte på om jeg var misfornøyd med jobben, eller om jeg hadde problemer med noe. Jeg svarte nei, for jeg har ikke det, så sa han at han da ikke forstod hvorfor jeg skulle være medlem i en fagforening. Man har jo alltid hørt om skrekken for fagforeninger, men jeg trudde at denne skrekken var litt passé nå... ila de fem minuttene vi snakket sammen, ga han veldig uttrykk for at dette ikke var populært. Og kom også med noen påstander jeg tok veldig alvorlig. Påstander som virket skremmende og jeg ble usikker på om jeg vil være med i fagforeningen. Sjefen min ville ta et møte med meg etter ferien, jeg tenker da å være forberedt. Hvilke påstander kan dere tenke dere at en arbeidsgiver vil bruke for å skremme meg vekk fra å være medlem i en fagforening? Jeg tenker selvfølgelig å kontakte fagforeninga før møtet. Anonymkode: 4a14e...7db Kontakt fagforeningen og ha med det din tillitsvalgt på møtet med ledelsen! Er det ditt medlemskap i fagforening som er agenda for møtet? Les deg opp på arbeidsmiljøloven i forkant. Legg spesielt merke til paragraf 13, vern mot diskriminering. Anonymkode: 6ef48...7e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå