Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Uinnlogget nå
Skrevet

Sitter her nå med en stoooor klump i magen!

Samboeren min skal på jobbtur til helgen, båten til Kjøbenhavn, hotell der og så hjem igjen. Han blir altså borte fra fredag morgen og til mandag..

Jeg vet jeg egentlig ikke har noe å engste meg for, eller være sjalu over, men likevel... denne jævlige boblen i magen min som hvisker " tenk om han møter noen andre... tenk om han blir så full at noe skjer... tenk om, tenk om.."

Vet det er idiotisk, jeg stoler jo egentlig 300% prosent på han, men vet også godt at han er en typisk "kjekk og pen" mann som mange damer legger seg flate etter. Andre jenter har tilogmed prøvd å sjekke han opp mens jeg har stått ved siden av! Da er det jo bare å le av, men nå blir det en grusom helg mens han har det gøy på gutte-tur (bare menn som jobber der, og han er eneste som er i et forhold :o )

Vet så godt at jeg ikke må tenke så negativt, men stole på han, men det er virkelig vanskelig etter andre seriøse forhold som endte med at han var utro.. Brent barn skyr faktisk ilden!

Og da blir det så lett å tenke det værste, selv om jeg vet det er dumt!

Han vet heldigvis hvordan jeg føler det, jeg får også hjelp for den usikkerheten/sjalusien min, men det hjelper meg jo ikke nå!

Noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan få helgen til å gå fort? Orker ikke bare grave meg inne og sitte med panikk og tenke det værste, men vet dette kommer til å bli grusomme dager...

Måtte bare få det ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, er også brent barn og ville reagert på samme måte som deg.

Tror jeg hadde kommet til å lage meg MASSE planer den helga, gått ut på byen og kommet hjem sent, sovet lenge gjennom neste dag, hatt masse aktiviteter slik at tida går fort.

Og kanskje gitt ham et hint om at jeg var litt bekymret for turen hans, slik at han har en mulighet til å roe meg ned.

Tror ikke jeg hadde sendt meldinger etc når han var borte, da hadde jeg blitt ekstra nervøs om han ikke hadde svart på en stund.

Jeg mistet min ex-samboer på denne måten da han var borte på russereunionshelg, så jeg hadde slitt med dette jeg også.

Gjest Traadstarter
Skrevet

Takk for forståelsesfullt svar!

Jeg hadde tenkt på det samme, men jeg har desverre blitt syk og fått alkohol-forbud, samt forbud av legen om å være alene mer enn et par timer, så blir nødt å flytte hjem til foreldrene mine men hans er borte.. Og der er det jo ikke mye som skjer som kan få tiden til å gå!

Har nesten lyst til å brekke et ben eller noe med vilje, bare for å holde han hjemme..

Herregud, nå begynner jeg virkelig å bli syk i hodet! :hoho:

Unner han jo turen, men unner ikke meg selv å ha det så forferdelig når han er borte heller... Vrient!

Gjest Anonymous
Skrevet

Sorry, jeg må bare si at du har en grei mann og du må ta deg sammen...Men det vet du fra før.

Hvordan få helgen til å gå fort? (Eller bare få den til å gå uten å tenke så mye):

Meld deg frivillig til barnepasser for noen du kjenner. Eller hundelufter for naboens bikkje. Skal love deg at det holder tanker unna.

Ta med deg søplesekker og pell søppel i nærområdet. Noen "fine" vil sikkert se ned på deg, de fleste vil berømme deg og få dårlig samvittighet selv.

Kontakt en frivillighetssentral og dra på hjemmebesøk til en stakkar som er sosial og aldri ser folk.

Gå tur i skogen/på stranda/fjellet osv.

Utvid horisonten!

Den som har mye å gjøre, rekker ikke belemre seg med småting. Ikke vær så navlebeskuende og tro du har det verre enn resten av verden. Ikke syt for bagateller.

Nei, æsj, slike ting gidder jeg ikke sier du kanskje. Vel, det var mine tips. Da får du heller sitte der og være barnslig sjalu på en situasjon du ikke kan gjøre noe som helst med.

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes ikke du er rar som føler slik du gjør. Er jo nettopp på slike turer ting skjer. Flørting blir det sikkert, men kanskje han ikke gjør noe mer?

finn på masse å gjøre selv også

Gjest Anonymous
Skrevet
Sorry, jeg må bare si at du har en grei mann og du må ta deg sammen...Men det vet du fra før.

Ja, er fullt klar over det! Det synes jeg også jeg sa ganske tydelig fra i det første innlegget.

Hvordan få helgen til å gå fort? (Eller bare få den til å gå uten å tenke så mye):

Utvid horisonten!  

Den som har mye å gjøre, rekker ikke belemre seg med småting. Ikke vær så navlebeskuende og tro du har det verre enn resten av verden. Ikke syt for bagateller.  

Det har jeg da aldri sagt  eller gjort heller!!!

Nei, æsj, slike ting gidder jeg ikke sier du kanskje. Vel, det var mine tips. Da får du heller sitte der og være barnslig sjalu på en situasjon du ikke kan gjøre noe som helst med.

Det var da fælt til nedrakking-gode råd- nedrakking!!

Takk for ideer, men du kunne vel kanskje latt være med den spydige dritten innimellom?

Skrevet

Er enig med de andre som skriver at du bør holde deg opptatt selv, slik at du ikke lar tankene eller fantasien "løpe løpsk".

Jeg kan forstå usikkerheten og bekymringen når mannen er på en slags guttetur, der det finnes mange andre "fristelser". Du stoler på ham, men stoler antakelig ikke på andre damer. Jeg vet selv hvordan enkelte damer kan være. Kjæresten min har også vært "plaget" av slike innpåslitne damer som ikke vil gi seg til tross for at de vet han har en kjæreste.

Hver gang det har skjedd/det skjer, blir jeg selvfølgelig usikker, og til tider såret. Samtidig prøver jeg å tenke at det er meg han har valgt å være sammen med. Og det er meg han elsker. Hvis han ikke klarer å sette pris på det han har, og gjør noe dumt f.eks være utro, så er det han som mister alt. Jeg har sagt klart i fra hva jeg mener om utroskap og diverse ting, så han vet konsekvensene hvis det skjer.

Det hender ofte når han har vært ute og reist, mens jeg har sittet hjemme, at han har vært "urolig" for hva jeg har opplevd. Han sier ofte at han er redd for at noen andre har klart å kapre meg fordi han ikke har vært der og passet på meg :ler: Heldigvis har vi tillit til hverandre og vet hvor grensene går.

Til slutt, noen tips til hva du kan gjøre for å få tiden til å gå. Det jeg pleier å gjøre når han er borte er å dra ut med mine venninner. Gå på kino, sitte hjemme og lese en god bok, shoppe sexy undertøy :tunge1: , og ta godt vare på meg selv :wink:

Ta vare på deg selv, og nyt tiden du har uten ham. Prøv ikke å la negative tanker påvirke dagen din. Kjenn hvor godt det er å savne ham, og føle gleden over å få se ham igjen. Jeg ønsker deg en fin fin helg :)

Gjest traadstarter
Skrevet

Tusen takk for nydelig svar!!!

Det varmet å høre at jeg ikke bare er gal, :ler: , og at andre også har sånne følelser. Igjen, tusen takk, håper du får en knall helg du også!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hjemme hos mamma og pappa med alkoholforbud kan du ;

Lime bilder i album

Leier filmer & se på dem

Male / tegne / sy? (glass maling, t skjorte maling er gøy)

Bake?

Gjest seroxata
Skrevet

vet hvordan du har det, har slitt med sjalusi i flere år selv... jeg var tilogmed sjalu på eksen min da han skulle på dataparty med så godt som bare gutter... jeg mener, data?? men uansett..

Ser du har fått flere gode råd her, så skal ikke repetere de!:D

Men du skal se det går bra! Selv om det ofte virker lett å tenke at menn er enkle vesener som finner på faenskap så snart man snur ryggen til, så stemmer det faktisk ikke alltid :wink:

Men hold deg opptatt om du kan, det hjelper aldri å sitte hjemme og tenke, da kan tankene bli verre...

Gjest Anonymous
Skrevet

Til du som sa at han vet hva du mener om utroskap og at det er over og ut hvis han er utro mot deg. Regner du med at det får ham til å ikke være det? De aller fleste mener jo at utroskap er galt, men vet man at partneren overhodet ikke vil prøve å tilgi uansett så forteller man det jo ikke om man har vært det. En sånn holdning du viser stopper han ikke fra å være utro, men stopper ham nok i å si det om det skulle skje.

Skrevet
Til du som sa at han vet hva du mener om utroskap og at det er over og ut hvis han er utro mot deg. Regner du med at det får ham til å ikke være det? De aller fleste mener jo at utroskap er galt' date=' men vet man at partneren overhodet ikke vil prøve å tilgi uansett så forteller man det jo ikke om man har vært det. En sånn holdning du viser stopper han ikke fra å være utro, men stopper ham nok i å si det om det skulle skje.[/quote']

Hei!

Ja, det er sant i det du sier. Jeg er ikke så naiv at jeg tror det aldri vil være en sjanse for utroskap. Og jeg forstår godt at man ikke vil fortelle frivillig at man har vært utro overfor partneren. Det er vanskelig å forutse hva som vil skje i fremtiden. Ulike omstendighetene og tilfeldigheter vil spille inn. Ingen kan garantere at et forhold vil være fri for utroskap. Kanskje kjæresten min blir utro en gang, kanskje ikke. Kanskje han forteller han det, kanskje ikke. Uansett vil jeg ikke bruke min energi på å tenke på det.

Derimot synes jeg det er viktig å fortelle ham om mine grenser og om hva jeg mener. Det er bedre at han vet om mine klare holdninger enn å la det være vagt, og i noen tilfeller uvisst. Jeg håper sånn sett at han vil tenke seg godt om 2 eller flere ganger før han "bestemmer" seg eller utsetter seg for situasjoner der han kan bli utro. Dette går selvfølgelig begge veier. Jeg vet godt hva han mener om temaet, og hvor mye han tolererer.

Hvis "uhellet" likevel skulle skje til tross for alt, vil det, som du påpeker, være vanskelig å fortelle om utroskap, spesielt med den holdningen jeg (og kjæresten min) har. For min del, orker jeg ikke å gå rundt og gruble på om han har vært utro, eller om han evt skal fortelle meg det. Jeg velger heller å stole på magefølelsen hvis jeg merker at det er noe galt.Dessuten stoler jeg på at jeg kjenner kjæresten min såpass at jeg vil se om han skjuler noe, eller lyver for meg.

Hittil har vi det kjempefint og jeg håper at det vil fortsette. Jeg elsker kjæresten min høyere enn alt, og forhåpentligvis elsker han meg like mye :)

Skrevet

Hehe...beklager litt skrivefeil her og der. Det er forhåpentligvis forståelig likevel :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...