Gå til innhold

Hard hud under føttene

Gjest Spacegirl

Anbefalte innlegg

Gjest Spacegirl

Noen som har forslag til hvordan jeg skal få bort hard hud under føttene? Jeg har prøvd å file, men det fungerer dårlig spesielt under stortærne, for da sprekker bare huden og jeg begynner å blø... Vil så gjerne ha fine, velstelte føtter slik at jeg kan gå i sandaler nå når sommeren nærmer seg...

(var litt usikker på hvor jeg skulle legge dette innlegget, så har også lagt det under velvære, klær og kosmetikk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har forslag til hvordan jeg skal få bort hard hud under føttene? Jeg har prøvd å file, men det fungerer dårlig spesielt under stortærne, for da sprekker bare huden og jeg begynner å blø...  Vil så gjerne ha fine, velstelte føtter slik at jeg kan gå i sandaler nå når sommeren nærmer seg...

(var litt usikker på hvor jeg skulle legge dette innlegget, så har også lagt det under velvære, klær og kosmetikk)

Fil rett etter du har dusjet du...så går det nok bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tips om å ta et fotbad og siden skrubbe med en oljebasert skrubb når huden er skikkelig bløtgjort.

Vet ikke stort mer enn det. Har ikke fått somlet meg til å se etter oljebasert skrubb selv enda, men regner med at de kan ha noe sånt på BodyShop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurélie

Enkelte får ofte hard hud under føttene, mens andre aldri opplever dette. Merkelig. Noen vil også ha det til at jo mer du filer og styrer med å fjerne den harde huden, jo verre vil det komme tilbake senere. Jeg hadde så godt som aldri hard hud under føttene for opptil et par år siden, da jeg gikk en sommer i et par vonde sko med høye heler, og nå sliter jeg med hard hud ganske ofte :-? Pleier å ta fotbad en gang i uken og slipe det vekk med fotfil. Smører føttene med krem et par ganger om dagen. Men det kommer fort tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en fothøvel på apoteket. Fungerer kjempebra, og all hard hud blir fjernet. Vær dog forsiktig så du ikke tar for hardt i når du "høvler", så du slipper å riskere å fjerne det innerste hudlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kanskje litt rart ut, men bruk masse fuktighetskrem! Smør inn med fuktighetskrem, ha på brødplastposer og ta på sokker, og sitt med dem på (så lenge du orker, jeg får noia etter en stund). Gjør det så ofte du synes du trenger det, men minst en gang i uken. Fortsett å bruke fil.

Men mest av alt vil jeg anbefale deg å gå til en fotpleier, der fjerner de masse hud og gir deg råd til hvordan du bør behandle føttene dine. Selv etter bare en time merker du kjempe forskjell. Prisene ligger rundt 350-450 her i Oslo (min erfaring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med en time hos fotpleier, og få fjernet det skikkelig, og så pleiet og vedlikeholdt med en god krem? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kanskje litt rart ut' date=' men bruk masse fuktighetskrem! Smør inn med fuktighetskrem, ha på brødplastposer og ta på sokker, og sitt med dem på (så lenge du orker, jeg får noia etter en stund). (min erfaring).[/quote']

Ligg med posene og sokkene over natten....så har du pusetær neste morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fotkrem gjør susen,,

bruk en fotfil som ikke tar for mye,,,tar man for mye hard hud bort kommer det bare mer hard hud,,

ta slike kurer som nevnt her,,,men ta de md fotkremen ikke med fuktighetskrem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ikke å pakke seg inn i plast, huden absorberer stoffer fra plasten også, stoffer som er kreftfremkallende.

Det er ille nok at maten er pakket inn i plast, men å pakke deler av kroppen sin inn, ville jeg ikke ha gjort...

Hvis rådet med plast, fuktighetskrem og sokker duger mot hard hud, ville jeg heller dynket kun sokkene i masse fuktighetskrem, (uten parfyme, siden huden din sprekker, bruk f.eks. spenol som er en fet krem), men uten noe plast. Legg bena på en avis, og ha litt tålmodighet... (du kan jo se på en film...)

Men kanskje du bør vente til sårene/sprekkene er grodd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ikke å pakke seg inn i plast' date=' huden absorberer stoffer fra plasten også, stoffer som er kreftfremkallende. [/quote']

Blir ikke det å trekke kreftfrykten litt vel langt? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, man skal ikke overdrive...(alt er jo farlig, og kanskje mest av alt negative tanker), men høres det ikke temmelig sprøtt ut å pakke seg inn i plast også..?

Særlig om man gjør det stadig...

Vet om en som selv syntes hun hadde for kraftige lår. (Den slanke dama...) Hun pakket lårene inn i plast før hun la ut på joggetur. Par år etter, fikk hun kreft i det ene benet... (ble heldigvis kurert igjen)

Pakk dere gjerne inn i plast, men jeg gjør det ikke, selv om kanskje rumpa hadde blitt litt mindre osv... (jeg gidder ikke gjøre hva som helst for utseendet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spacegirl

Jeg syns at å pakke inn føttene i plast en gang innimellom høres ganske ufarlig ut jeg da :ler: . Tror faktisk jeg skal prøve det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en som selv syntes hun hadde for kraftige lår. (Den slanke dama...) Hun pakket lårene inn i plast før hun la ut på joggetur. Par år etter' date=' fikk hun kreft i det ene benet... (ble heldigvis kurert igjen)[/quote']

Og de kunne virkelig bevise at det var plastinnpakkingen som hadde ført til kreften? Nei, vet du hva, det tror jeg ikke mye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bedt noen tro at det var derfor hun fikk kreft, har jeg vel? Var vel en tilfeldighet. Kanskje det var gulrøttene hun har knasket hele livet, hva vet jeg...

Men "alle" vet jo at til og med c-vitaminene og medisinene vi kjøper som er lagt i en liten søt hardplast-emballasjeboks, blir preget av hardplasten; pga osmose (eller hva det nøyaktig kalles) vil stoffer i plasten vandre over i f.eks. c-vitaminen, for åforsøke skape en slags likeverd mellom stoffene.

Kanskje derfor flaskeøl smaker bedre enn øl på plastflaske... (men nå orker jeg ikke følge denne hardhud-tråden lenger, den sporet visst helt av her...)

Til alle med hard hud under bena; Gå til fotpleier, selv om jeg regner med at hun/han kanskje vil pakke bena dine inn i ... plast... (siden det høres så enkelt ut, rene plastic fantastic...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Jolie her. Hvordan kan man vite at det var plasten som førte til kreften? Uansett, å pakke inn føttene i plast en halvtimes tid innimellom kan umulig være spesielt kreftfremkallende. Tenk på alt vi spiser som er pakket inn i plast da, da må jo det også være farlig? :roll:

Dessuten får man vel begynne med å kutte ut røyken og overdreven soling, så kutter man kreftsannsynligheten ganske kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tipper at innlegget til Olga er ment å være til ettertanke....................................................... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...