Gå til innhold

Ferie med eksen....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp. Hva har jeg sagt ja til? 

Skal på utlands tur med eksen og vårt barn i sommer. Dele rom til og med.. har fått helt panikk og er på gråten. 

Tenkte opprinnelig at dette skulle gå greit, at det er fine minner å gi vårt barn osv. Men nå som det nærmer seg kan jeg kjenne masse følelser bygge seg opp. Irritasjon, og faktisk litt trist... for liker egentlig ikke tilbringe så mye tid med han. Alt for barna tenkte jeg..

Noen tips til hvordan denne uka skal gå?

Anonymkode: 9216b...b59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare tull det der å gjøre så mye sammen etter man er skilt lag.  Det gir bare ungene falske forhåpninger! 

Feire bursdag , skoleting og slike anledninger ilag, ja! Men utover det... nei. 

Få noen til å overta plassen din om mulig. Få deg i hvertfall eget rom i det minste hvis du absolutt må reise.

Anonymkode: 18a89...320

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Vi var aldri sammen så mulig derfor ting er enklere, men jeg tenker ikke over det. Synes det er gøy. Har også vært på ferie sammen med samboer og eksen. Går helt fint. Men hadde ikke klart å dele rom hvis han kunne finne på å ønske å ha sex. Vi hadde kun sex den gangen jeg ble gravid så var heldigvis ikke noe press der. 

Anonymkode: f0426...04e

AnonymBruker
Skrevet

Ts. Her. 

Vi er gode venner og gjør masse sosialt sammen. For det er ikke følelser i bilde. 

Og vårt barn er snart tenåring, vi har ikke vært et par på 11 år, så falske forhåpninger får barnet ikke. Det har alltid vært slik så lenge hun kan huske. 

Jeg kan ikke booke et rom til, da det vil koste altfor mye. Setter pris på noen oppløftende ord. Tips e.l?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts. Her. 

Vi er gode venner og gjør masse sosialt sammen. For det er ikke følelser i bilde. 

Og vårt barn er snart tenåring, vi har ikke vært et par på 11 år, så falske forhåpninger får barnet ikke. Det har alltid vært slik så lenge hun kan huske. 

Jeg kan ikke booke et rom til, da det vil koste altfor mye. Setter pris på noen oppløftende ord. Tips e.l?

Ett tips er å avbestille så bare en av foreldrene reiser med ungen. 

Ett annet tips et at en av dere deler rom med unge og den andre ligger på eget rom. Om dere må sove alle 3 på samme soverom, så er det vel uansett mulighet for at en av dere voksne ligger i den 3 sengen/sofaen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden dra til syden med xen? Det burde du tenkt igjennom før du bestilte. Det er jo bare å dyppe alle i falske forhåpninger. Ikke særlig ryddig ift barnet deres heller. Det holder vel å spise et måltid sammen i ny og ne, for å vise at dere kan omgås for barnets skyld? Men sydentur, det synes jeg er å dra det for langt, hvis du egentlig ikke vil bli sammen med han da? Det er ikke for sent å snu da. Det er lov å ombestemme seg😊

Anonymkode: bb024...5e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Husk å ta hensyn til dine egne behov, denne turen høres ikke helt bra ut. Sånn skal det ikke kjennes ut før en ferie.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Si ungen kan invitere en venn istedenfor deg. Og i 11 år- hvorfor? Ungen har jo ingen forhold til dere som et par.

Anonymkode: f3f35...61b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe annet svar enn sannheten.. vi er gode venner som ønsker å gi en ferie med mamma og pappa som et fint minne. 

Forstår at det ikke er lett for de fleste å skjønne seg på. Men det er nå engang sånn. Vår familie er ikke helt som "alle" andre. 

Lurte egentlig på om noen har gjort det samme og fått en fin tur?

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe annet svar enn sannheten.. vi er gode venner som ønsker å gi en ferie med mamma og pappa som et fint minne. 

Forstår at det ikke er lett for de fleste å skjønne seg på. Men det er nå engang sånn. Vår familie er ikke helt som "alle" andre. 

Lurte egentlig på om noen har gjort det samme og fått en fin tur?

11 år siden dere var sammen. Og hvis dere er så gode venner, hva er problemet med å dele rom? 

Anonymkode: 66b46...219

• Liker 2
Skrevet

Du må lære deg å planlegge bedre. Dette er jo opplagt en elendig idé. Hva vil du vil skal si deg?

Du går inn i dette med åpne øyne, angrer og tror turen blir grusom. Dernest vil du at Kg skal fortelle deg (feks) en av to følgende ting:

A: Det der har jeg gjort også! Og det med tårer i øynene, men det fikk flott!!

B: Det kommer til å bli kjempefint!!! Fantastisk for barnet deres. Helt naturlig!

Du får velge det som passer å fortelle deg selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare noen få dager. Dette får du til. Sørg for å få pauser. Og ta med deg et par bøker så du kan lese litt. En av dere voksne sover i stuen, en på soverommet i leiligheten. Slike syden-plasser har alltid hatt soveløsning på stuen der jeg har vært. Hvis du får soverommet, så trekk deg tilbake tidlig, les og kos deg.

Anonymkode: 22238...5c4

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig intenst å dra til syden sammen med noen. Det er varmt, så alltid lite klær, samme rom... veldig intimt. Skjønner ikke hvorfor du vil dette? Hvis dere ikke er sammen, har vel ikke barnet et behov for å se dere sammen på et lite hotelrom i varmen? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes du blir møtt med lite forståelse her! 

Pass på å få pauser innimellom. Du kan trene eller gå en tur f.eks. Eller dere kan ta noen timer hvor en av dere tar med barnet på noe mens den andre har litt tid alene. Jeg skjønner at poenget er at dere skal være sammen alle tre, men det kan likevel være nødvendig med noen pustepauser for at det skal bli vellykket (det kan jo gjelde «vanlige» familier også..) 

Jeg har en venninne som dro sammen med sin ex ett år etter de hadde gjort det slutt. Hun gruet seg veldig, men det gikk veldig mye bedre enn forventet. Så jeg tipper det går mye bedre enn du tror! 

Lykke til!

Anonymkode: 99ed7...bde

AnonymBruker
Skrevet

Uff vet hvordan du har det! Har alltid vært eksen og sønnen vår på ferie men da har det som regel bare vært snakk om en helg eller tre dager å det har jeg overlevd. Men snakket nå med barnefaren å denne gangen har han bestillt overnatting en hel uke til alle tre! Kjenner jeg får panikk med tanken på å måtte forholde meg til han så mange dager,har absolutt ikke lyst å være så lenge med han. Det frister sånn å barw si at jeg er syk eller noe så jeg ikke kan være med,men kan jo ikke gjøre det heller. Far er veldig utolmodig med barnet og har temperament så for at sønnen vår skal få en fin ferie så må nesten jeg være med ta over hver gang det oppstår noe som irriterer far. Gruer meg veldig til denne ferien men vet jeg må. 

Anonymkode: 36480...b70

AnonymBruker
Skrevet

Tull, dere Må ikke på turer sammen med barnefar, når dere ikke vil. Helt høl i hodet, damer. Det holder i lange baner med høflig foreldresamarbeid og kjærlighet til barnet. Skjønner meg ikke på dette røret..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde selv aldri reist på ferie sammen med exen. Håper dere isåfall begge er single og ikke har noen hjemme som sitter med uggne følelser for at kjæresten skal reise på ferie sammen med exen og halvvoksne «barn»...

Anonymkode: 91d1b...ff2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var en av de som kommenterte at jeg skulle på ferie med eksen å er selvsagt singel ja :)

Anonymkode: 36480...b70

Gjest WhisperingWind
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp. Hva har jeg sagt ja til? 

Skal på utlands tur med eksen og vårt barn i sommer. Dele rom til og med.. har fått helt panikk og er på gråten. 

Tenkte opprinnelig at dette skulle gå greit, at det er fine minner å gi vårt barn osv. Men nå som det nærmer seg kan jeg kjenne masse følelser bygge seg opp. Irritasjon, og faktisk litt trist... for liker egentlig ikke tilbringe så mye tid med han. Alt for barna tenkte jeg..

Noen tips til hvordan denne uka skal gå?

Prøv i det minste å oppgradere rommet med separat soverom slik at han kan ligge på sovesofa på stuen og du og barnet kan ta soverommet.

AnonymBruker
Skrevet

Når vi har vært til syden, ikke skilt, så har barna/tenåringene funnet seg kompiser/venninner og hengt med dem stort sett hele turen. Jeg og mannen har fått mye alenetid. Bare sier det. 

Anonymkode: 66b46...219

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...