AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #1 Skrevet 3. juli 2019 Når jeg snakker med min under samvær, (facetime) så føler jeg han avviser meg litt, er litt vanskelig å få kontakt på? Han er omtrent 50/50 hos hver av oss. Når han er til meg igjen, så er han ganske opp og ned i humør og «klengete» de første dagene. Hvordan er deres under/etter samvær? Anonymkode: 34f5b...3c3
EvaLena Skrevet 3. juli 2019 #2 Skrevet 3. juli 2019 La nå 2 åringen slippe FaceTime da. Den er bare 2 år og skjønner svært lite av data. La 2 åringen få tiden alene med far eller hvem den nå er hos uten at du skal på død og liv snakke og se barnet den tiden. 13
Tøytigern Skrevet 3. juli 2019 #3 Skrevet 3. juli 2019 En toåring skjønner ikke noe av FaceTime. Derfor er han "vanskelig å få kontakt med." 9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #4 Skrevet 3. juli 2019 De er for små til å skjønne hvorfor mamma ikke er i nærheten og på en skjerm. Så små barn har også liten interesse av å prate med foreldre på facetime eller tlf. La nå barnet være. Helt normalt at et barn bruker noen dager på å "lande" etter samvær. De flytte3 jo frem og tilbake i to hjem. Dere har vel ikke helt likt levemønster og barn bruker litt tid på å komme inn i sitt liv hos deg og far. Anonymkode: efced...68b 7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #5 Skrevet 3. juli 2019 Min er 10 år nå og vi har aldri holdt kontakten når barnet har vært hos far. Jeg synes det er vanskelig og alltid tenkt at det er verre for barnet. Vi har bra samarbeid og barnet har mulighet til å kontakte oss, men vi har aldri gjort det. Anonymkode: eaa83...dbb 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #6 Skrevet 3. juli 2019 Takk for svar. Gir mening det dere sier. Det med å lande, når vet en om det er for mye omskiftinger for barna? Kjenner på mye dårlig samvittighet for han.. Anonymkode: 34f5b...3c3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #7 Skrevet 3. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min er 10 år nå og vi har aldri holdt kontakten når barnet har vært hos far. Jeg synes det er vanskelig og alltid tenkt at det er verre for barnet. Vi har bra samarbeid og barnet har mulighet til å kontakte oss, men vi har aldri gjort det. Anonymkode: eaa83...dbb Har din også vært omtrent like mye hos dere begge? Anonymkode: 34f5b...3c3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. juli 2019 #8 Skrevet 3. juli 2019 Ville heller gått for hyppigere samvær enn facetime. Så små barn skjønner ikke noe av hverken det eller telefonsamtaler. En 2-åring er ifølge anbefalingene for liten til å ha delt bosted. Hvis dere har godt samarbeid er det sannsynligvis bedre at han bor mesteparten av tiden hos en av dere, men har hyppig samvær med den andre, så kan dere begynne med delt omsorg når han blir større.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #9 Skrevet 3. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har din også vært omtrent like mye hos dere begge? Anonymkode: 34f5b...3c3 Nei, kun langhelg og ferier. Anonymkode: eaa83...dbb
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #10 Skrevet 3. juli 2019 Barnet var urolig etter samvær frem til 8 års alderen her, men ikke vært urolig hos far. Tror det blir slik som f. Eks når barna blir hentet hos besteforeldre og de har vært snille engler, men når foreldrene henter så blir de gretne og sure. Vi var sånn da vi var små. Anonymkode: eaa83...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #11 Skrevet 3. juli 2019 3 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Ville heller gått for hyppigere samvær enn facetime. Så små barn skjønner ikke noe av hverken det eller telefonsamtaler. En 2-åring er ifølge anbefalingene for liten til å ha delt bosted. Hvis dere har godt samarbeid er det sannsynligvis bedre at han bor mesteparten av tiden hos en av dere, men har hyppig samvær med den andre, så kan dere begynne med delt omsorg når han blir større. Hva slags slags samvær med den han ikke bor oss vil være best tror du? Anonymkode: 34f5b...3c3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. juli 2019 #12 Skrevet 3. juli 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags slags samvær med den han ikke bor oss vil være best tror du? Anonymkode: 34f5b...3c3 F.eks annenhver helg og to ettermiddager i uka? Men snakk med rådgivere (f.eks familievernkontor) om dette, ikke KG. Håper dere finner en løsning
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #13 Skrevet 3. juli 2019 Uff 2 år er en veldig sårbar alder. Mitt eldste barn responderte svært dårlig på samvær i den alderen. Jeg ville droppet kontakt når hun var hos far i helgen. Med mindre barnet selv sier det vil snakke med deg. 50/50 er absolutt ikke anbefalt i den alderen. Stakkar liten. Anonymkode: 5c83d...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #14 Skrevet 3. juli 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff 2 år er en veldig sårbar alder. Mitt eldste barn responderte svært dårlig på samvær i den alderen. Jeg ville droppet kontakt når hun var hos far i helgen. Med mindre barnet selv sier det vil snakke med deg. 50/50 er absolutt ikke anbefalt i den alderen. Stakkar liten. Anonymkode: 5c83d...7fc Ja,tenker det er litt mye for han. Kordan reagerte din siden du sier hun reagerte dårlig? Og hvor langvarig var samværet? Anonymkode: 34f5b...3c3
Surriball Skrevet 4. juli 2019 #15 Skrevet 4. juli 2019 Dattera mi er også travel og utilgjengelig på FaceTime. Det er fordi hun er for lita til å forstå greia og fordi attention span'et er ca. 30 sek Mamma er rett og slett ikke så spennende når hun er hos pappa. Da hun var mindre var hun litt urolig, spesielt om natta, et par dager etter samvær. Det har gått seg til. Man merker om det er for mye fram og tilbake ved at ungen er grinete og det hjelper med lengre tid mellom samvær (i samråd med far). Det er prøving og feiling. Dere må bare se hva som fungerer for deres unge.
Gjest Alterego666 Skrevet 4. juli 2019 #16 Skrevet 4. juli 2019 21 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Ville heller gått for hyppigere samvær enn facetime. Så små barn skjønner ikke noe av hverken det eller telefonsamtaler. En 2-åring er ifølge anbefalingene for liten til å ha delt bosted. Hvis dere har godt samarbeid er det sannsynligvis bedre at han bor mesteparten av tiden hos en av dere, men har hyppig samvær med den andre, så kan dere begynne med delt omsorg når han blir større. Delt bosted er uavhengig av ansvar. Barnet kan ha 80/20 samvær og likevel delt bosted.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. juli 2019 #17 Skrevet 4. juli 2019 4 minutter siden, Alterego666 skrev: Delt bosted er uavhengig av ansvar. Barnet kan ha 80/20 samvær og likevel delt bosted. Nei, delt bosted betyr 50/50 samvær. Du tenker på delt foreldreansvar, det har man uavhengig av samvær.
solmåneogstjerner Skrevet 4. juli 2019 #18 Skrevet 4. juli 2019 (endret) Har ikke vært i situasjonen med en toåring, men en treåring. Fant ut at det fungerte best om vi ikke snakket noe særlig sammen under samvær. Ble bare drama og ødela for henne under og spesielt etterpå. Mye bedre når vi ikke fokuserte på å ringe hele tiden. Men når barnet er så lite så er det vel uansett ikke snakk om så langvarig samvær? For oss fant vi ut at det ihvertfall var lurt å unngå samtaler ved leggetid. Skal man ha samtaler er det best rett før de skal gjøre noe gøy Endret 4. juli 2019 av solmåneogstjerner 1
Gjest Alterego666 Skrevet 4. juli 2019 #19 Skrevet 4. juli 2019 1 time siden, Anonymus Notarius skrev: Nei, delt bosted betyr 50/50 samvær. Du tenker på delt foreldreansvar, det har man uavhengig av samvær. Delt samvær betyr 50/50.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #20 Skrevet 4. juli 2019 Delt bosted betyr at man har like rettigheter og deler barnetrygd, skattefordeler etc. Samværsprosent trenger ikke å være 50/50 med delt bosted Anonymkode: 3f2ea...764
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå