Gå til innhold

Klarer ikke gå ned i fettprosent

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som har samme problem som meg? 

Jogger 3 dager i uken og trener styrketrening 4-5 dager i uken, jeg vil ned i fettprosent samtidig som jeg vil øke litt i muskelmasse men det virker som jeg kun øker i muskelmasse men fettet jeg har går ikke bort? Jeg er veldig smal, eneste problemet er fettet nederst på magen og litt appelsinhud bak lårene.

Har ganske så sunt kosthold, men jeg kan spise litt mye når jeg har trent for jeg blir så sulten. Man må jo spise for å ikke miste muskelmassen og jeg vil ikke misste den, så jeg spiser mye proteiner, sunt fett og karbohydrater, så jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt her? Eller må jeg spise mindre?

Trener ikke lørdag og søndag og unner meg snop osv disse dagene, så er det det som er problemet? 

Trenger råd😅

Anonymkode: 9527e...1c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må spise litt mindre for å miste fett. 

Anonymkode: bd0fc...7b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må spise litt mindre for å miste fett. 

Anonymkode: bd0fc...7b5

Hva med muskelmassen da? Vil jo ikke miste den

Skrevet (endret)

Du trenger tilføring av proteiner for å bygge og vedlikeholde  muskler, ikke energi. Det kan du hente fra fettlagrene dine, og det er jo det du ønsker. Fettlagre er kroppens batteri. For at det batteriet skal brukes, må du slutte å tilføre ny energi.

Endret av artigmedsex
Skrevet (endret)

Du må få kroppen vekk fra glukoseforbrenning og over til fettforbrenning. Hvis du reduserer inntaket av karbohydrater, slutter eller reduserer kroppen å produsere energi av glukosen som du kontinuerlig tilføyer kroppen. Kroppen starter da å forbrenne energi fra fettlagrene. Du får attpåtil et mye bedre og mer stabilt blodsukker av det, som igjen kan gi mer velvære og mindre sultfølelse.

Spis rikelig med protein og fett fra gode fettkilder, redusert på karbohydratene. Prøv å hold dette innenfor ditt daglige kalorinivå. 
Ville også redusert litt på den mest intensive treningen, slik at du unngår disse matsprekkene pga sult som treningen gir deg. Snop og godt ville jeg minimert eller fjernet fullstendig over en tid, for å raskere få resultatene. Snop er også en kilde til kalorimessige sprekker, og fyller glukoselagrene i kroppen.

Kombinasjoner av rikelig med proteiner og moderat trening gjør at du vedlikeholder din muskelmasse. Ikke overdriv, det virker også imot sin hensikt. Muskler trenger hvile/restitusjon for å bygges. Største gift for muskelmassen er inaktivitet over lengre tid, ikke reduksjon av kosthold, så det skal du ikke tenke på ettersom du er såpass aktiv.

Endret av Juks
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye veier du/ hva slags fettprosent har du, da?

Anonymkode: 8e506...f58

AnonymBruker
Skrevet

Spis proteiner, og kutt ned på kalorier. Drikk proteinshake og være i kaloriunderskudd, så går det fort bort

Anonymkode: 862e6...3ce

AnonymBruker
Skrevet
On 7/4/2019 at 4:01 AM, AnonymBruker said:

Hvor mye veier du/ hva slags fettprosent har du, da?

Anonymkode: 8e506...f58

Veier 62 kg nå, har gått opp 2 kg og får håpe det er muskler og ikke fett😝 Aner ikke hva slags fettprosent jeg har

AnonymBruker
Skrevet

Spis renest mulig/ mat fra bunnen av. Alt av posesupper, posesauser, ketchup, dressing, rømme, ost osv er fettsamlere. Dess mer "rent" du spiser, dess enklere er det miste fett, men det krever også at du blir god på krydring så smaken kommer fra det heller enn å splæsje ketchuå eller rømme på

Jeg merker at jeg mister fett når jeg spiser rent, men når jeg går tilbake til majones, ketchup osv, så blir det plustelig mye vanskeligere, selv om jeg spiser relativt lite i løpet av en dag. Skal sies at med mindre du har høy fettprosent, så kan det ta tid å miste fett. Noen ganger mister man uten at man merker at midjen har blitt litt innstrammet eller at musklene på armene ser mer definerte ut fordi man har mistet fett rundt. Kan være lurt å ta bilder av kroppen din for å sammenligne om 4 uker

Anonymkode: 07822...162

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...